به گزارش ایرنا یحیی بهاری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این باشگاه جزو بر روی بازیکنان جوان و بومی سرمایه گذاری کرده و در لیگ دسته یک کشور حضور یافته است.
وی ادامه داد: این تیم که با نام گسترش فولاد به شهر ارومیه واگذار شده بود در ادامه با سو استفاده هایی مواجه شد و نتوانست در هفته نخست رقابت های لیگ دسته یک به میدان برود.
وی با اشاره به اینکه مشکلات بسیاری در راه انتقال تیم به ارومیه و کسب مجوز بازی وجود داشت و تیم با حمایت مسوولان به باشگاه 90 ارومیه واگذار شد، اظهار داشت: ما در بازی نخست خود بدون تمرین و با میانگین سنی زیر 18 سال به میدان رفتیم.
وی ادامه داد: در دیدار هفته سوم نیز با حمایت بیش از سه هزار تماشاگر مشتاق ارومیه ای برابر تیم قدرتمند گل گهر سیرجان ظاهر شدیم.
مدیر تیم فوتبال 90 ارومیه اضافه کرد: این تیم برای رسیدن به هماهنگی و انسجام لازم نیاز به زمان دارد و از هواداران انتظار داریم برای کسب نتایج بهتر تا هفته پنجم صبر کنند.
وی از برگزاری اردوی 10 روزه قبل از آغاز دیدار هفته چهارم مقابل شهرداری تبریز خبر داد و گفت: امیدواریم با تزریق پنج بازیکن مطرح به جمع بازیکنان، رفته رفته به روزهای آرمانی نزدیک تر شویم.
وی ادامه داد: با کمال تاسف مسوولان هیات فوتبال و دولتی آذربایجان غربی حمایتی از این تیم ندارند و برایشان مهم نیست این تیم با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند.
بهاری گفت: یکی از مسوولان هیات فوتبال استان در تلاش برای کسب تصدی گری مدیریت این باشگاه است و کسب نتیجه برایش هیچ اهمیتی ندارد.
به گزارش ایرنا نخستین باشگاه ورزشی ارومیه قبل از انقلاب اسلامی با نام استقلال (تاج سابق) فعالیت خود را آغاز کرد و بعد از آن تیم های آشور، آرارات، صنعت نفت و مدرن اسپرت نیز وارد عرصه شدند؛ پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز تیم آذریجان غربی برای اولین بار در مسابقات منطقه ای با حضور تیم های همدان، کردستان، کرمانشاه و آذربایجان شرقی شرکت کرد.
در سال 1368 تیم پاکدیس ارومیه با کسب مقام قهرمانی زیرگروه کشور شد و به لیگ دسته یک راه یافت؛ این تیم حضور پر قدرتی در رقابت های دسته یک داشت و در بازی های رفت توانست نایب قهرمان نیم فصل شود ولی در دور برگشت مسابقات با توجه به حضور تیم هایی همچون استقلال تهران، دارایی تهران، صنعت نفت آبادان، ماشین سازی تبریز و اصفهان در مکان هشتم جدول رده بندی جای گرفت.
1369 سال تلخی برای فوتبال استان بود و بروز اختلاف هایی در سطح مدیریتی باعث شد که مربیان و سرپرستان تیم از سمت خود کناره گیری کنند و بر اثر همین اختلاف ها تیم آذربایجان غربی با تزلزل و مشکلات زیادی روبرو شود و به زیر گروه سقوط کرد.
امسال پس از گذشت سه دهه بار دیگر با حضور تیم 90 ارومیه در لیگ دسته یک کشور، فوتبال ارومیه جان تازه ای به خود گرفته ولی این تیم برای بقا در جام آزادگان نیازمند حمایت همه جانبه مسوولان آذربایجان غربی است.
7156 /3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.