به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل ازروابط عمومی استانداری اردبیل، اکبر بهنامجو گفت: دولت طبق قانون و سیاست های کلی اصل 44 ملزم به واگذاری بنگاه های اقتصادی و تولیدی خود، از جمله کشت و صنعت مغان است ولی خریدار باید صلاحیت و اهلیت داشته باشد و در غیر این صورت مخالف واگذاری بوده و از مقام های ارشد کشوری نیز خواسته ایم تا زمان محقق شدن شروط لازم از واگذاری این شرکت ممانعت کنند.
وی بیان کرد: هر گروهی که بخواهد مالک مجموعه کشت و صنعت باشد باید دارای توان مالی و تجربه کافی بوده و متعهد گردد تا تعداد فرصت های شغلی در این شرکت را حداقل به پنج هزار نفر افزایش دهد.
بهنامجو همچنین افزایش میزان تولیدات دامی ، باغی ، بازسازی ، ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و صادرات محور کردن این مجموعه را از دیگر شروط واگذاری کشت و صنعت مغان عنوان کرد.
استاندار اردبیل به شهروندان استان به ویژه اهالی منطقه مغان اطمینان داد که مسئولان استان به دقت مسائل مربوط به روند واگذاری کشت و صنعت مغان را رصد می کنند و با حساسیت تمام به دنبال حفظ منافع عمومی و حقوق شهروندان بوده و اجازه هیچ گونه سوء استفاده و واگذاری این مجموعه به خریداران فاقد صلاحیت و اهلیت لازم را نخواهند داد.
شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با داشتن اراضی وسیع زراعی ، 2 هزار و 600 هکتار باغات مدرن میوه ، مجتمع بزرگ دامپروری ، کارخانه های قند ، لبنیات ، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر از شرکت های منحصر بفرد کشور محسوب می شود.
شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان بعنوان بزرگترین بنگاه اقتصادی استان اردبیل ماه گذشته با انجام مزایده به بخش خصوصی واگذار شد ولی بلافاصله موج انتقادها از این واگذاری در استان اردبیل شکل گرفت.
6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.