در پی ادامه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم بی­‌دفاع فلسطین، جلسه فوق­‌العاده کمیته هماهنگی مشترک کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها، گروه 77 و چین به ریاست حسین دهقانی، سفیر ایران در سازمان ملل برگزار شد.

به گزارش جماران به نقل از ایسنا، در این جلسه کشورهای عضو کمیته هماهنگی با صدور بیانیه­­‌ای تجاوز نظامی اخیر صهیونیست‌ها به فلسطین اشغالی را که باعث به بار آمدن خسارات سنگین انسانی به جمعیت غیرنظامی به ویژه در نوار غزه شده است، به شدت محکوم کردند.

اعضای این کمیته هم‌چنین با اشاره به اقدام این رژیم در تخریب خانه­‌های فلسطینیان و زیرساخت­‌های شهری حساس، از جمله شبکه‌های آب‌رسانی و فاضلاب که باعث تشدید وخامت اوضاع و رنج 1.8 میلیون فلسطینی در نواز غزه شده است، نسبت به تعمیق بحران در این منطقه ابراز نگرانی کرده و خواستار تامین فوری کمک­‌های بشردوستانه جهت برآورده شدن نیازهای غیرنظامیان در غزه شدند.

در این بیانیه، اعضای کمیته هدف قرار دادن تاسیسات متعلق به سازمان ملل متحد از جمله مدرسه این سازمان توسط نیروهای اشغالگر را محکوم کرده و از سازمان ملل متحد خواسته شده تا فورا تحقیقات شفافی درباره بمباران مدرسه ابتدایی آژانس امداد و اشتغال فلسطینیان سازمان ملل متحد (آنروا) در تاریخ 2 مرداد در بیت حانون که منجر به کشته شدن حداقل 17 غیرنظامی شد انجام دهد تا با مرتکبان این جنایت به نحو مقتضی برخورد شود.

هم‌چنین توقف فوری تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین دیگر خواسته مذکور در این بیانیه است که در آن از جامعه بین­‌المللی، به‌ویژه شورای امنیت خواسته شده است تا تمام تلاش خود برای پایان دادن به عملیات نظامی صهیونیست‌ها در غزه را انجام دهند.

اعضای کمیته رفع محاصره نوار غزه و پایان دادن به کلیه شیوه­‌های تنبیه دسته جمعی علیه مردم غیرنظامی فلسطین توسط اسراییل را نیز خواستار شده‌اند.

کشورهای عضو کمیته هماهنگی با تاکید بر این که باید پیام محکمی به اشغالگران ارسال شود تا تجاوزات نظامی و نیز نقض حقوق بشر توسط این رژیم پایان گیرد، بر مسوولیت سران این رژیم در قبال کلیه موارد نقض حقوق بین­‌الملل بشردوستانه و حقوق بشر توسط این رژیم تاکید کردند.

اعضای کمیته هماهنگی به نمایندگی از جنبش غیرمتعهدها، گروه 77 و چین که بخش اعظم کشورهای جهان را تشکیل می­‌دهند از شورای امنیت سازمان ملل خواستند تا با اقدام فوری خود آتش‌بس در این منطقه را برقرار کند. بر این اساس شورای امنیت باید طبق وظایف خود تحت منشور ملل متحد جهت نجات و حمایت از جان غیرنظامیان عمل کرده و جلوی تشدید وخامت اوضاع را که در نهایت تهدیدی علیه صلح و امنیت منطقه­‌یی و بین­‌المللی است بگیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.