گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

سخنگوی سابق شورای شهر تهران: ساخت مسجد در پارک قیطریه بی‌تدبیری تمام عیار است/ شیطنت رسانه‌ای رخ داده است/ مدیریت شهری نباید در برابر مردم قرار بگیرد

علی اعطا سخنگوی سابق شورای اسلامی شهر تهران به جماران گفت: اگر مسایل سیاسی را کنار بگذاریم و موضوع را در مقیاس ملی ببینیم، باید گفت این کار یک بی‌تدبیری تمام عیار است که برای احداث یک مسجد یعنی یک مکان مقدس مذهبی، به گونه‌ای عمل شود که، به این حجم از شکاف اجتماعی و سرمایه‌سوزی اجتماعی دامن زده شود. در همین کارزار اینترنتی که اخیرا برای مقابله با این موضوع به راه افتاده است، ببینید چه تعداد افراد آن را امضا کرده‌اند.

پایگاه خبری جماران: در ادامه ماجرای ساخت مسجد در پارک قیطریه روز گذشته با وجود مخالفت‌ها معاون میراث فرهنگی خبر داد ساخت مسجد در پارک قیطریه منتفی می‌شود و با اینکه صبح دیروز تعدادی از مردم محله قیطریه در اعتراض به ساخت مسجد در محوطه پارک قیطریه تجمع کردند، اما خبری از جمع کردن حصار نبود!

در این‌باره علی اعطا سخنگوی سابق شورای اسلامی شهر تهران به خبرنگار جماران گفت: مسجد در طول تاریخ یک مکان مذهبی مقدس و مورد احترام همه مردم بوده است. اشکال کار شهرداری اینجا است که به گونه‌ای عمل کرده که احداث این بنای محترم و مقدس، این میزان مخالف پیدا کرده است. به عبارتی، این یک ضد دستاورد نجومی است که شهرداری برای احداث یک مسجد، این همه مخالف جدی برای خود دست و پا کند. مخالفانی از جمله گروه‌های مدنی، فعالان شهری و محیط زیستی و میراثی؛ چه فعالان سیاسی و حتی برخی از شخصیت‌های مذهبی که شبهاتی را مطرح کرده‌اند.  

 این کار یک بی‌تدبیری تمام عیار است

وی افزود: اگر مسایل سیاسی را کنار بگذاریم و موضوع را در مقیاس ملی ببینیم، باید گفت این کار یک بی‌تدبیری تمام عیار است که برای احداث یک مسجد یعنی یک مکان مقدس مذهبی، به گونه‌ای عمل شود که به این حجم از شکاف اجتماعی و سرمایه‌سوزی اجتماعی دامن زده شود. در همین کارزار اینترنتی که اخیرا برای مقابله با این موضوع به راه افتاده است، ببینید چه تعداد افراد آن را امضا کرده‌اند.


آقای زاکانی آنقدر هوشمندی سیاسی دارد که در برابر این حجم مخالفت، اینگونه اصرار و پافشاری نکند 

عضو سابق شورای شهر تهران با اشاره به پافشاری زاکانی در ساخت مسجد، گفت: اما نکته‌‌ای که برای من عجیب است این است که تصور می‌کنم آقای زاکانی آنقدر هوشمندی سیاسی دارد که در برابر این حجم مخالفت، اینگونه اصرار و پافشاری نکند؛ به گونه‌ای که در مصاحبه خود بگوید که ما در همه پارک‌ها مسجد می‌سازیم، خوبش را هم می‌سازیم.

در این جریان شیطنت رسانه‌ای رخ داده است/ با چه نگاهی در اخبار منتشر شده، اسم آقای تاج‌زاده اینقدر پررنگ به میان می‌آید

وی با تاکید بر یک شیطنت رسانه‌ای، تصریح کرد: به گمان من، در کنار این مسایل، یک شیطنت رسانه‌ای و شاید یک سناریو هم وجود داشت که در امتداد این پافشاری‌ها ناگهان دو اسم محتشمی‌پور و تاج‌زاده در رسانه‌ها مطرح شود. و گفته شود که آن خیّر (که اسم ایشان تاکنون گفته نمی‌شد) پدر همسر آقای تاج‌زاده بوده و این موضوع توسط باجناق و خواهر همسر آقای تاج‌زاده دنبال می‌شود. حالا شما در نظر بگیرید در شرایطی که بسیاری مقامات کشور، فعالیت‌های فرزندانشان را هم گردن نمی‌گیرند، با چه نگاهی در اخبار منتشر شده، اسم آقای تاج‌زاده اینقدر پررنگ به میان می‌آید، که مثلا باجناق ایشان یا خواهرخانم ایشان به عنوان وصی مرحوم محتشمی پور، برای احداث مسجد در این نقطه با شهرداری توافق کرده‌اند! و بعد، به طور طبیعی خانم فخرالسادات محتشمی پور به صرافت پاسخ و توضیح بیفتد و و با توضیح ایشان، افکار عمومی به سمت ایشان و آقای تاج‌زاده جهت بگیرد و هدایت شود.

اعطا در خصوص مخالفت میراث فرهنگی در این امر گفت: می‌گویند میراث فرهنگی با احداث مسجد در این پارک مخالفت کرده است. ان‌شاالله که شهرداری، در برابر بحث‌های کارشناسی میراث فرهنگی، حرف گوش‌کن باشد. هرچند ما بر اساس تجربه این دو سه سال اخیر، چنین تصور و‌ برداشتی از شهرداری نداشتیم. آن‌هم در رابطه با موضوعی که تا این حد آن را حیثیتی کرده‌اند
 

مدیریت شهری نباید در برابر مردم قرار بگیرد

وی در پایان افزود: به گمانم باید اندکی منتظر ماند و دید در روزهای آینده، چه اطلاعات تازه‌ای منتشر می‌شود و موضوع، چه ابعادی به خود می‌گیرد، اما تحلیل کلی من از مجموع وقایع این است که‌ این احتمالا پایان ماجراست و احداث مسجد در این نقطه متوقف خواهد شد. این کار به نفع آقای زاکانی و شهرداری نیز است؛ چرا که مدیریت شهری نباید در برابر مردم قرار بگیرد. توصیه ما هم به شهرداری این است که مسجد را بر اساس وصیت آن خیّر محترم، در محل دیگری بسازند و مردم را در برابر خود و در برابر نهاد شهرداری و در برابر گروه دیگری از مردم قرار ندهند. این کار مغایر با منافع ملی ‌و یک بی‌تدبیری سیاسی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.