طبق گزارش وزارت بهداشت در روز یکشنبه 23 آبان 1400، در زمان حاضر ۲۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۸۷ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۲۲ شهر در وضعیت زرد و ۱۱۳ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

به گزارش جماران؛ سایه سنگین کرونا با گذشت حدود ۲ سال از تولد این ویروس کشنده کاملا قابل درک است، ویروسی که زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده و عامل تخریب اقتصاد، آموزش، تولید و بیکاری در نقاط مختلف دنیا شده است.

امروز در ادامه سلسله خبرهای کرونایی که توسط خبرنگاران در استان های مختلف منتشر می شود، مرکز ارومیه در آذربایجان غربی از اثرات مخرب کرونا بر صنعت گردشگری نوشت و در گزارشی با عنوان سایه سنگین کرونا بر پیکره صنعت گردشگری آذربایجان‌غربی به زوایای پیدا و پنهان این موضوع در کسب و کارهای کوچک، صنعت هتلداری، بوم گردی و بازدید از آثار تاریخی و گردشگری پرداخته و به نقل از جلیل جباری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی آورده است: طی بحران کرونا بیش از ۴۰ درصد از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری آذربایجان‌غربی تعطیل شده و بیش از یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال به صنعت گردشگری استان خسارت وارد شده است.

از خبرنگاران این گزارش ها با عناوین لزوم همدلی با فشارهای روانی کرونا برای حفظ سلامت سالمندان و واکسیناسیون سدی محکم در مقابل ویروس کرونا هم خواندنی است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۵۵ میلیون و ۷۳۲ هزار و ۶۶ نفر دُز اول، ۴۲ میلیون و ۱۹۳ هزار و ۷۳۴ نفر دُز دوم و ۵۱۴ هزار و ۷۹۰ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۹۸ میلیون و ۴۴۰ هزار و ۵۹۰ دُز رسیده است و در زمان حاضر ۲۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۸۷ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۲۲ شهر در وضعیت زرد و ۱۱۳ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

همچنین ۱۲۵ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۱۴۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۰۴ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۳۷ هزار و ۷۱۸ نفر رسید.

بنابر آخرین آمار منتشره تاکنون ۵ میلیون و ۶۹۵ هزار و ۹۴۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند و سه هزار و ۵۱۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند.

وضعیت مبتلایان به کرونا و واکسیناسیون در استان‌ها

همه گیری ویروس کرونا تا حدود زیادی در کشور کنترل شده که بخش عمده این موفقیت را باید در واکسیناسیون عمومی دانست به ویژه اینکه روند واکسینه کردن دانش آموزان هم به سرعت در حال انجام است و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده و با رعایت پروتکل های بهداشتی، مدارس به صورت تدریجی فعالیت خود را از سر گرفته اند.

آمارها نشان می دهد که درصد دانش آموزانی که واکسن کرونا دریافت کرده اند بالا رفته و همین امر می تواند اطمینان خاطری برای خانواده ها باشد که فرزندان خود را با آرامش بیشتری راهی مدارس کنند.

در این رابطه بر اساس اعلام مسوولان آموزش و پرورش خراسان جنوبی با تزریق ۶۲ هزار و ۷۷۹ دُز واکسن کرونا به دانش‌آموزان دوره متوسطه این استان آمار دانش‌آموزان واکسینه شده که حداقل یک دُز دریافت کرده‌اند به ۹۰ درصد رسیده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان آبان ماه بیش از ۹۵ درصد دانش‌آموزان استان خراسان جنوبی واکسینه شوند.

همچنین تمامی فرهنگیان استان در مقابل ویروس کرونا واکسینه شده‌اند و مدارس روستایی با جمعیت ۳۰ نفر نیز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از نیمه دوم مهر آموزش‌های حضوری را آغاز کردند و ۱۵ آبان نوبت به دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم رسید که بعد از ۲۰ ماه با گروه‌بندی سر کلاس درس حاضر شوند.

در ادامه روند پایدار شیوع کرونا در استان اردبیل نیز طی ۲۴ ساعت گذشته، یک بیمار فوت کرد و ۳۳ بیمار جدید مبتلا به بیماری کووید.۱۹ در مراکز درمانی بستری شدند البته وضعیت کاهشی شیوع کرونا در این استان شکننده بوده و احتمال اوج گیری دوباره وجود دارد.

هم‌اکنون شهرستان مشکین‌شهر و پارس‌آباد در وضعیت نارنجی، شهرستان‌های گرمی، اردبیل، نیر، کوثر، نمین و سرعین در وضعیت آبی و شهرستان بیله‌سوار، خلخال، اصلاندوز در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل تاکنون ۸۶۸ هزار و ۲۶۷ دُز واکسن نوبت اول و ۶۶۴ هزار و ۸۸۴ دُز واکسن نوبت دوم در این استان تزریق شده اما در عین حال ۶۰ هزار نفر در شهرستان اردبیل تاکنون دز اول واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند که فرمانداری تاکید کرده است برای شناسایی این افراد و تشویق آنها برای انجام واکسیناسیون تلاش می‌شود.

دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم با اشاره به واکسیناسیون ۸۱ درصدی افراد بالای ۱۲ سال آذربایجان‌شرقی اعلام کرده است که ۶۱ درصد از این میزان هر دو دُز واکسن را دریافت کرده‌ و در ۲۴ ساعت گذشته ۸۴ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شده اند و در همین مدت ۱۲ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند.

بر اساس آخرین رنگ‌بندی کرونایی مرند و جلفا همچنان قرمز و تبریز زرد است.

دانشگاه علوم پزشکی البرز نیز امروز در خبری تعداد بیماران بدحال کرونایی در استان البرز که طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان بستری شدند را ۷۵ بیمار اعلام کرد که این آمار نسبت به چند روز اخیر روند افزایشی نشان می دهد و با مرگ چهار بیمار در این مدت مجموع کل جانباختگان این بیماری از ابتدای شیوع کرونا تا کنون در این استان به ۶ هزارو ۳۸۹ نفر رسید.

از مجموع هفت شهرستان  تابعه البرز،  طالقان در وضعیت آبی و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد و همچنان توصیه کارشناسان بهداشت و درمان البرز به مردم برای پیشگیری از ابتلا به کرونا رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، تزریق واکسن کرونا و شستن مکرر دست‌ها است.

یک فوتی در ۲۴ ساعت گذشته و شناسایی ۸۰ ابتلای جدید آخرین آمار کرونایی استان ایلام طی ۲۴ ساعت گذشته است و اکنون شهرستان های ایلام، ایوان، آبدانان، دره شهر و چرداول در وضعیت نارنجی، دهلران، بدره، ملکشاهی، مهران، چوار، هلیلان و سیروان نیز در وضعیت زرد  قرار دارند.

در استان لرستان هم ۲ بیمار مبتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته جان باختند و شمار قربانیان به ۲ هزار و ۶۲۴ نفر رسید، همچنین ۷۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در این مدت شناسایی شده و تعداد مبتلایان هم به ۱۹۴ هزار و ۹۶ نفر رسیده است. در زمان حاضر وضعیت کرونایی شهرستان‌ های ازنا، چگنی، دلفان، دورود، رومشکان، بروجرد و کوهدشت زرد و خرم‌آباد، الیگودرز، سلسله و پلدختر نارنجی است.

در  شهرستان خمین هم تاکنون ۱۴۵ هزار و ۷۳۵ دُز واکسن کرونا برای گروه‌های هدف سنی تزریق و اجرای پویش مردمی «من واکسن می‌زنم» با هدف تشویق مردم به دریافت واکسن و اطلاع‌رسانی در زمینه پیامدهای امتناع از  دریافت واکسن با استقبال مناسب شهروندان خمین مواجه شده است به‌گونه‌ای که اقشار مختلف جامعه به انگیزه قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا به این پویش پیوسته‌اند.

همچنین ۷۴ درصد جمعیت بالای ۵۰ سال شهرستان زاهدان از ابتدای اجرای واکسیناسیون تاکنون۲ دُز واکسن کرونا و ۸۸ درصد آنان دُز اول این واکسن را دریافت کرده‌اند.

با افزوده شدن ۷۳ مورد جدید کرونا طی شبانه‌روز گذشته در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۳۰ هزار و ۵۳۷ نفر و با فوت ۲ نفر شمار درگذشتگان به ۲ هزار و ۶۱۴ نفر رسیده است.

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان هم اعلام کرد: با افزوده شدن ۱۴۷ مورد جدید کرونا طی شبانه‌روز گذشته در این استان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۳۰ هزار و ۷۵۷ نفر و با فوت یک نفر شمار درگذشتگان به ۲ هزار و ۶۱۵ نفر رسیده است.

هم‌اینک ۲۱۳ بیمار حاد تنفسی و ۷۵فرد مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند و از مردم درخواست شده در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

با تداوم اجرای طرح واکسیناسیون کرونا تاکنون ۵۹.۸ درصد ساکنان استان گلستان هر ۲ دُز و ۸۴.۵ درصد جمعیت واجد شرایط بالای ۱۲ سال یک نوبت این واکسن و سه هزار نفر شامل کادر درمان و جانبازان اعصاب و روان و شیمیایی دُز سوم و یادآور کرونا را تزریق کرده اند.

براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، مراوه‌تپه، کلاله، گنبدکاووس، گرگان، بندرترکمن و بندرگز در وضعیت زرد و کردکوی، گمیشان، آق‌قلا، علی‌آبادکتول، رامیان، آزادشهر، مینودشت و گالیکش در وضعیت آبی شیوع کرونا قرار دارند و در زمان حاضر ۲۰۵ نفر به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های گلستان بستری هستند که حال ۱۸ نفر آنان وخیم است.

دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه هم تعداد فوتی ها در شبانه‌روز گذشته را ۶ نفر و مجموع جان‌ باختگان استان را ۲ هزار و ۸۴۲ نفر اعلام کرد. هم‌اکنون۳۷۴ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی این استان بستری هستند که نسبت به روز گذشته ۳۶ نفر کمتر شده که از این تعداد، ۱۱۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند و حال ۱۹ نفر آنها وخیم است.

براساس رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اکنون هیچ شهر قرمزی از لحاظ ویروس کرونا در این استان وجود ندارد و شهرستان‌های کرمانشاه، هرسین، کنگاور، اسلام آبادغرب، گیلانغرب، جوانرود، پاوه، سرپل ذهاب و روانسر اکنون در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های ثلاث باباجانی، دالاهو، قصرشیرین، صحنه و سنقر و کلیایی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

در استان مازندران نیز روند واکسیناسیون ادامه دارد و بر اساس اعلام آموزش و پرورش این استان تاکنون از ۲۴۲ هزار دانش آموز رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال تاکنون ۹۳ درصد دُز اول و ۶۲ درصد دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند و پیش بینی می شود تا ۱۰ روز آینده ۱۰۰ درصد دانش آموزان مازندران حداقل یک دُز واکسن کرونا را دریافت کرده باشند.

با توجه به این اقدامات، از اول آبان سال جاری محصلان متوسطه دوم به صورت تلفیقی و با حداقل جمعیت در کلاس های درس حاضر شدند و براساس پایشی که از مدارس استان انجام شد ۸۵ درصد دانش آموزان استان در این مقطع تحصیلی از بازگشایی مدارس استقبال کردند.

از آسایشگاه خیریه سالمندان کهریزک هم خبر رسیده است که یکهزار و ۷۵۰ مددجوی سالمند، معلول و بیمار مبتلا به ام.اس به همراه کادر درمان این آسایشگاه دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

 

کرونا جان سه نفر دیگر را در استان همدان گرفت

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت که با فوت سه بیمار دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در این استان از ابتدای همه گیری ویروس تاکنون به سه هزار و ۸۱ مورد رسید.

دکتر «محمد طاهری» روز یکشنبه افزود: همچنین با شناسایی ۱۱۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در استان همدان، مجموع بیماران بستری مثبت به ۳۰ هزار و ۵۶۹ و بیماران سرپایی مثبت به ۹۸ هزار و ۱۵۱ نفر رسیده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های استان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۶۶۴ نفر بود که ۶۰ نفر از مراجعان به بیمارستان ها در بخش عادی بستری شدند.

طاهری افزود: ۱۴ بیمار مبتلا به کرونا در بخش آی.سی.یو مراکز درمانی استان بستری هستند و در مجموع وضعیت جسمی ۳۳ بیمار بستری در بیمارستان های استان وخیم گزارش شده است.

وی درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی بستری(از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون) در بیمارستان‌های اسدآباد یک هزار و  ۶۱۰، بهار یک هزار و ۵۴۳، تویسرکان یک هزار و ۵۵۵، رزن یک هزار و ۲۲۰، درگزین ۴۰۷، فامنین ۴۰۷ و کبودراهنگ یک هزار و ۵۱۴  نفر است.

وی افزود: همچنین تاکنون پنج هزار و ۷۰۷ نفر در ملایر، چهار هزار و ۹۱ نفر در نهاوند و ۱۱ هزار و ۸۵۷ نفر نیز در شهرستان همدان به ویروس کرونا مبتلا و بستری شده اند.

از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان، "کبودرآهنگ و نهاوند" در وضعیت نارنجی و مابقی شهرستان ها در وضعیت زرد کرونایی هستند.

وضعیت ۵۰ بیمار کرونایی در قم وخیم است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در این استان گفت: در حال حاضر ۱۷۱ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی قم بستری هستند که ۵۰ تَن از آنها به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

محمد رضا قدیر در گفت‌وگویی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت منتهی به بیست‌وسوم آبان‌ماه ۳۰ تَن مشکوک و یا با علائم قطعی ابتلا به کرونا توسط اورژانس مراکز درمانی قم مورد پذیرش قرار گرفتند.

وی با اشاره به بستری شدن ۲۳ تَن از این افراد گفت: ۵۹ بیمار که طی روزهای گذشته بستری شده بودند، نیز به تشخیص پزشکان معالج برای انجام درمان در منزل از بیمارستان مرخص شدند.

قدیر با بیان اینکه هیچ فوتی کرونا مثبت نداشتیم گفت: از ۱۳۲ آزمایش کرونای انجام شده نیز نتیجه ۳۲ مورد مثبت شد.

رئیس علوم پزشکی قم همچنین بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون کرونا در قم یک میلیون و ۲۴۴ هزار و ۴۹۸ دُز واکسن به جامعه هدف تزریق شده است.

وضعیت کرونایی قم که از ۲۳ تیرماه سال جاری در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا قرار گرفته بود، ۲۰  شهریورماه امسال به رنگ نارنجی کرونایی و از اول آبان‌ماه جاری نیز به رنگ زرد درآمد.

 

۱۴۷ سیستان و بلوچستانی دیگر به کرونا مبتلا شدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با افزوده شدن ۱۴۷ مورد جدید کرونا طی شبانه‌روز گذشته در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۳۰ هزار و ۷۵۷ نفر رسید.

دکتر سید محمد هاشمی‌ شهری روز یکشنبه اظهار داشت: با فوت یک نفر در شبانه‌روز گذشته شمار درگذشتگان ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان به ۲ هزار و ۶۱۵ نفر رسید.

وی با بیان اینکه هم‌اینک ۲۱۳ بیمار حاد تنفسی و ۷۵فرد مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: از مردم عزیز درخواست می‌شود در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: از آنجایی که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس براساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می‌شود ضروریست شهروندان‌ تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه کمبودی در داروهای ضد ویروس و تجهیزات موردنیاز بیماران کرونایی در سیستان و بلوچستان وجود ندارد، گفت: براساس مطالعات انجام شده واکسیناسیون عمومی از شمار مبتلایان، بستری و فوت‌شدگان ناشی از کرونا به شدت کاسته و این روند کاهشی موارد ابتلا به کرونا در این استان نیز ارتباط مستقیمی با انجام واکسیناسیون داشته است.

۶ نفر دیگر در کرمانشاه تسلیم کرونا شدند

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته ۶ نفر دیگر بر اثر ابتلای قطعی به کرونا فوت کردند، گفت: مجموع جان‌ باختگان استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۲ هزار و ۸۴۲ نفر رسیده است.

«مهدی محمدی» روز یکشنبه افزود: در شبانه‌روز گذشته ۶۴ نفر شامل ۲۷ بیمار مثبت بستری و ۳۷ بیمار مثبت سرپایی مبتلا به کرونا در سطح استان شناسایی شدند که نسبت به روز قبل (شنبه) ۲۶ نفر کمتر است.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون۳۷۴ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی این استان بستری هستند که نسبت به روز گذشته ۳۶ نفر کمتر شده که از این تعداد، ۱۱۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند و حال ۱۹ نفر آنها وخیم است.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته ۹۹ نفر در مراکز درمانی استان با علایم کرونا بستری و ۱۳۰ نفر هم پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.

محمدی ادامه داد: ۸۰ بیمار هم در شبانه روز گذشته در مراکز درمانی استان برای تزریق رمدسیویر بستری موقت شدند که در مقایسه با روز قبل ۳۰ نفر کمتر است.

استان کرمانشاه از وضعیت قرمز کرونایی خارج شد

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه گفت: براساس رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از روز شنبه ۲۲ آبان شهرستان پاوه از وضعیت قرمز کرونایی خارج شد، بدین‌ترتیب اکنون هیچ شهر قرمزی از لحاظ ویروس کرونا در این استان وجود ندارد.

محمدی افزود: براساس رنگ‌بندی جدی شهرستان‌های کرمانشاه، هرسین، کنگاور، اسلام آبادغرب، گیلانغرب، جوانرود، پاوه، سرپل ذهاب و روانسر اکنون در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

وی اظهار داشت: همچنین براساس رنگ‌بندی جدید، شهرستان‌های ثلاث باباجانی، دالاهو، قصرشیرین، صحنه و سنقر و کلیایی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهرستان و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.  

 

۵ بیمار دیگر در منطقه کاشان قربانی کرونا شدند

معاون بهداشت و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ۲ زن ۶۵، ۷۸ و ۲ مرد ۸۳ و ۸۹ ساله مبتلا به کرونا در مرکزهای درمانی کاشان و یک زن ۹۱ ساله در آران و بیدگل طی ۲۴ ساعت گذشته جان باختند.

مهدی دلاوری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰ بیمار جدید حاد تنفسی در منطقه کاشان بستری شدند که از این تعداد ۲۱ بیمار با سن ۲۹ تا ۸۲ سال در مرکزهای درمانی کاشان و ۹ نفر با سن ۳۶ تا ۸۴ سال در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار گرفتند.

وی شمار بیماران کووید ۱۹ بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مرکزهای درمانی منطقه کاشان را ۱۸ نفر اعلام و اضافه کرد: ۱۶ نفر از بیماران در کاشان و ۲ نفر در آران و بیدگل بستری هستند.

معاون بهداشت و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: شمار آزمایش مثبت ویروس کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با ثبت ۶۱ مورد جدید به ۵۴ هزار و ۱۹۸ نفر رسید.

وی ادامه داد: اکنون ۱۹۱ بیمار حاد تنفسی مبتلا به کرونا در مرکزهای درمانی این منطقه بستری هستند که از این تعداد، ۱۴۱ بیمار در کاشان و ۵۰ نفر در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار دارند؛ همچنین ۶۱ بیمار به طور موقت بستری شده‌اند.

دلاوری با اشاره به مراجعه ۳۶۹ نفر به کلینیک‌های حاد تنفسی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در ۲۴ ساعت گذشته، گفت: ۶ هزار و ۵۱۳ نفر نیز شمار پذیرش بستری موقت در مرکزهای ریفرال (زیر مجموعه) دانشگاه است.

به گفته وی، ۲۸۵ هزار و ۳۳۴ نفر از آغاز شیوع کرونا (اسفند ۹۸) تاکنون به مرکزهای بستری و سرپایی تشخیصی و درمانی ۲ شهرستان کاشان و آران و بیدگل مراجعه کرده‌اند و ۱۸ هزار و ۳۴۹  بیمار حاد تنفسی نیز تاکنون از بیمارستان‌های شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل مرخص شده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در خصوص واکسیناسیون جمعیت بالای ۱۲ سال منطقه کاشان خاطر نشان کرد: از ابتدای طرح ملی واکسیناسیون علیه ویروس کرونا تاکنون ۷۳ و ۱۶ صدم درصد واجدان شرایط نوبت نخست و ۵۴ و ۴۹ درصد نوبت دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

وضعیت کرونایی کاشان و آران و بیدگل در برهه کنونی به ترتیب نارنجی و زرد است.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

شمار بستری شدگان کووید ۱۹ در البرز افزایش یافت

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه ۷۵ بیمار بدحال کووید۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های استان بستری شدند، گفت : این آمار نسبت به چند روز اخیر روند افزایشی نشان می دهد.

شهرام صیادی روز یکشنبه به خبرنگاران گفت:  اکنون ۴۲۶ بیمار کووید ۱۹  در مراکز درمانی البرز تحت مراقبت پزشکی قرار دارند.

وی ادامه داد: ۷۷ هزارو ۸۲۱ بیمار کووید ۱۹ از ابتدای شیوع کرونا تا کنون در استان بستری و تحت درمان قرار گرفته اند که  ۷۱ هزار و ۶ نفر آنان پس از بهبودی  ترخیص شده اند.

صیادی گفت :  با مرگ چهار بیمار  کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته ، مجموع  کل جانباختگان این بیماری از ابتدای شیوع کرونا تا نون در استان به ۶ هزارو ۳۸۹ نفر رسیده است.

از مجموع هفت شهرستان  تابعه البرز،  طالقان در وضعیت آبی و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

همچنان توصیه کارشناسان بهداشت و درمان البرز به مردم برای پیشگیری از ابتلا به کرونا رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، تزریق واکسن کرونا و شستن مکرر دست‌ها است.

یک فوتی ناشی از کرونا در ایلام ثبت شد 

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: یک فوتی ناشی از کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ثبت شد و مجموع فوتی های استان تا این لحظه به یک هزار و ۱۴۸ نفر افزایش یافت.

محمد کریمیان روز یکشنبه اظهار داشت: ۸۰ ابتلای جدید کرونا در ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شد و مجموع مبتلایان استان به ۶۵ هزار و ۳۵ نفر افزایش یافت و مجموع بهبودیافتگان نیز ۶۳ هزار و ۱۱۵ نفر است.

وی افزود: شبانه روز گذشته ۳۰ بیمار جدید کرونایی نیز در مراکز درمانی بستری شدند و مجموع بستری های موجود استان هم اکنون ۱۰۹ نفر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: از بستری های جدید هفت نفر مربوط به ایلام، سه نفر آبدانان، پنج نفر ایوان، سه نفر چرداول، چهار نفر دره شهر، ۲ نفر دهلران و سه نفر مهران و ۲ نفر نیز مربوط به چوار است.

دکتر کریمیان گفت: شهرستان های ایلام، ایوان، آبدانان، دره شهر و چرداول در وضعیت نارنجی، دهلران، بدره، ملکشاهی، مهران، چوار، هلیلان و سیروان نیز در وضعیت زرد  قرار دارند.

 

شمار مبتلایان روزانه کرونا در لرستان ۲ رقمی شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: پس از پنج ماه آمار روزانه مبتلایان به کرونا در این استان ۲ رقمی شد.

دکتر "مریم کوشکی" روز یکشنبه به رسانه ها اعلام کرد: ۷۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ نیز طی شبانه روز گذشته در این استان شناسایی شده و تعداد مبتلایان هم به ۱۹۴ هزار و ۹۶ نفر رسیده است.

پیش از این و در مقاطعی آمار روزانه مبتلایان به کرونا در لرستان به سه و یا چهاررقمی رسیده بود.

به گفته وی ۲ بیمار مبتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته در این استان جان باختند و شمار قربانیان به ۲ هزار و ۶۲۴ نفر رسید.

وی گفت: اکنون ۳۵۴ مبتلا یا بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این استان بستری و در حال درمان هستند.

در حال حاضر وضعیت کرونایی شهرستان‌ های ازنا، چگنی، دلفان، دورود، رومشکان، بروجرد و کوهدشت زرد و خرم‌آباد، الیگودرز، سلسله و پلدختر نارنجی می باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.