طبق گزارش وزارت بهداشت در روز دوشنبه 19 مهر 1400، در حال حاضر ۷ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۰۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۴۸ شهر در وضعیت زرد و ۸۵ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

به گزارش جماران؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مرگ ۲۷۶ بیمار کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته و نیز شناسایی ۱۳ هزار و ۵۰۴ بیمار مبتلا به کرونا خبر داد.

تلفات روزانه کرونا ۱۶ و ۱۷ مهر ماه و پس از گذشت حدود یک هفته از عبور خیز پنجم کرونا به ترتیب با ۱۸۵ و ۱۷۳ مورد مرگ به زیر ۲۰۰ نفر رسید و روز ۱۷ مهر ماه به رکورد ۸۲ روز پیش و زیر ۲۰۰ نفر در ۲۷ تیر ماه دست یافت.    

اما از روز گذشته (یکشنبه) تلفات روزانه کرونا با ۲۲۲ مورد مرگ با بالایی ۲۰۰ نفر بازگشت و امروز(دوشنبه) به عدد ۲۷۶ مرگ رسید.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۱۹ مهر ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۵۰۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۹۶۸ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۷۱۶ هزار و ۳۹۴ نفر رسید.

طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۷۶ بیمار کووید۱۹ نیز جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۲ هزار و ۸۶۸ نفر رسید.

همچنین تا کنون ۵ میلیون ۲۳۴ هزار و ۱۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۵ هزار و ۲۱۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۳۳ میلیون و ۳۵۰ هزار و ۶۶۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

همچنین تا کنون ۴۵ میلیون و ۷۴۸ هزار و ۷۲۴ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۹ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۷۴۳ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۶۵ میلیون و ۶۶۷ هزار و ۴۶۷ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته، یک میلیون و ۲۶۵ هزار و ۵۲۲ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شد.

در حال حاضر ۷ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۰۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۴۸ شهر در وضعیت زرد و ۸۵ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

خیز پنجم و مرگبار کرونا از ابتدای تیر ماه در کشور آغاز شد و وزارت بهداشت هشتم مهر ماه از عبور این خیز از کشور خبر داد.

در این خیز در ۲۸ مرداد و و هفتم مهر ماه به ترتیب شمار تلفات از یکصد و ۱۲۰ هزار نفر عبور کرد.

همچنین رکورد تلفات روزانه کرونا در این مدت چندین بار شکسته شد و روز دوم شهریور ماه با ۷۰۹ مورد مرگ روزانه به بالاترین شمار تلفات از ابتدای شیوع کرونا(اسفند ۹۸) در کشور رسید.          

 

۱۹ مهرماه و مهمترین خبرهای کرونایی استان ها

واکسن کرونا به عنوان عامل بازدارنده شدت بیماری کووید ۱۹ محسوب می شود که با تزریق آن علاوه بر کاهش شدت بیماری، شمار جانباختگان هم نزولی خواهد شد، مردم هم باید تزریق آن را جدی بگیرند و نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی حساس باشند .

حدود یک ماهی است که از آرام شدن موج پنجم کرونا و کاهش تدریجی فوتی های آن در اغلب نقاط کشور می گذرد و بسیاری از کارشناسان بهداشتی عامل آن را سرعت در واکسیناسیون عمومی اعلام کرده اند.

به گفته کارشناسان ، تزریق واکسن به بخش هایی از جامعه سبب کاهش تلفات و ابتلا به بیماری کووید- ۱۹ شده است ، پس همه مردم یقین کنند برای بازگشت به زندگی عادی قبل از کرونا ،باید واکسیناسیون را جدی بگیرند .

واکسیناسیون در کنار رعایت توصیه های بهداشتی راهکار عمومی کارشناسان بهداشتی برای کاهش قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و رهایی از شر این بیماری است؛ تا جاییکه تزریق واکسن کرونا به عنوان یک مسئولیت اجتماعی قلمداد شده و تردید و تعویق آن جایز نیست.

مسئولان بهداشتی برگشت دوباره به زندگی قبل از پاندومی کرونا را منوط به تزریق واکسن به تمام مردم می دانند و معتقدند که با توجه به شرایط موجودی واکسن در کشور باید از این ظرفیت  برای تزریق همگانی واکسن در جامعه استفاده کرد.

 افرادی که هر ۲ دُز واکسن را دریافت کرده باشند در برابر این ویروس در حد بالایی مصون هستند و چنانچه به این ویروس مبتلا شوند، درصد درگیری آنها خفیف خواهد بود و منجر به مرگ و میر نمی‌شود. در همین حال مسئولان بهداشت و درمان معتقدند ، از آنجا که پیش‌بینی می‌شود موج بعدی کرونا شکل بگیرد، میزان مرگ و میر در افرادی که تا آن زمان واکسینه نشده باشند، افزایش پیدا می‌کند.

وارادت واکسن و تسریع واکسیناسیون اولویت اصلی دولت سیزدهم هم برای مهار کرونا قرار گرفته است.

اکنون هفت شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۰۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۴۸ شهر در وضعیت زرد و ۸۵ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

آخرین اخبار کرونایی استان‌ها

هم‌ اکنون بسیاری از استان‌های کشور وارد مرحله نزولی ابتلا به بیماری کووید ۱۹ شده‌اند و اپیدمی موج پنجم در حال از بین رفتن است اما همچنان کرونا جان هموطنانمان را می گیرد به گونه‌ای که در ۲۴ ساعت گذشته  ۲۷۶  نفر از هموطنان قربانی این ویروس شدند.

اردبیل / روند نزولی شیوع بیماری کووید.۱۹ در این استان که از چهار هفته پیش آغاز شده، همچنان ادامه دارد به طوری که طی شبانه‌روز گذشته شمار جان‌باختگان کرونا در این استان برای دومین بار در سه ماه اخیر به صفر رسید.

شمار جان‌باختگان کرونا در این استان در اوج موج پنجم شیوع در اوایل شهریور ماه تا ۲۱ نفر افزایش یافته بود ولی با ادامه روند کاهشی، روز دوشنبه هفته گذشته نخستین روز بدون فوت و امروز نیز دومین روز بدون فوتی کرونا به ثبت رسید.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، هم اکنون شیوع بیماری کووید.۱۹ در این استان در وضعیت زرد قرار دارد و شاخص شمار ابتلای جدید، آمار بستری همزمان و تعداد جان‌باختگان به شکل چشمگیری کاهش یافته و به پایین‌ترین حد سه ماه اخیر رسیده است.

تهران / جانشین شهردار تهران در ستاد مدیریت بحران کرونای شهرداری پایتخت از اجرای فاز دوم پویش جهادی واکسیناسیون این مجموعه شهری به کارکنان و شهروندان خبر داد و گفت: در قالب این طرح تزریق واکسن در منزل نیز امکان‌پذیر است.

علی نصیری افزود: در این طرح تزریق واکسن کرونا به شهروندان از طریق اتوبوس‌های سیار، واحدهای مستقر در ۲۲ ایستگاه مترو، اعزام واحد سیار به ۲۲۰ مسجد در سطح شهر و برقراری خط ارتباطی شهروندان با سامانه ۱۳۷ ویژه سالمندان و معلولان متقاضی واکسن در منزل پیش بینی شده است.

ارومیه / وضعیت کرونا در آذربایجان غربی نیز نسبت به هفته های اول مهر و اواخر شهریور سال‌جاری، بسیار بهتر شده و علاوه بر بهبود رنگ شهرستان های مختلف، تعداد مبتلایان، بستری های روزانه و فوتی ها کاسته شده که می توان یکی از ارکان تحقق این امر را صعود جهشی و سریع واکسیناسیون دانست.

رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی در این باره گفت: از ابتدای مهرماه جاری، روزانه به طور متوسط ۳۸ هزار و ۳۰۰ دُز واکسن در استان تزریق شده که رقم بسیار مناسبی است.

علی احمد آقاپور افزودد: کل واکسن های تزریق شده در آذربایجان غربی به نزدیکی های ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دُز رسیده که این رقم نیز در حال افزایش است.

اهواز /  رییس بیمارستان امیرالمومنین اهواز از روند نزولی بستری بیماران کرونایی در این مرکز درمانی خبر داد و گفت:در حال حاضر ۲۰ بیمار کرونایی در بخش عادی و ۶ بیمار در آی سی یو این بیمارستان بستری هستند که امیدواریم این رقم به صفر برسد.

دکتر محمد آرزومند اظهار داشت: در اوج پیک پنجم کرونا، روزانه ۳۶۰ بیمار رمدیسیور سرپایی به بیمارستان مراجعه می کردند اما اکنون این میزان به ۴۳ نفر کاهش یافته است.

دبیر شورای سلامت اهواز نیز از تزریق روزانه هفت هزار و ۵۰۰ دُز واکسن کرونا در غرب اهواز خبر داد و گفت: تاکنون حدود ۴۵۰ هزار دُز واکسن کرونا در غرب اهواز تزریق شده است.

دکتر مهران احمدی بلوطکی اظهار داشت: از این تعداد حدود ۳۰۰ هزار نفر دُز اول و مابقی هر ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی افزود: جمعیت دانش آموزان ۱۲ تا ۱۷ سال حوزه غرب اهواز حدود ۵۴ هزار نفر است که بیش از ۳۰ درصد این تعداد تاکنون یک دُز واکسن خود را تزریق کرده‌اند.

رشت / به گفته فرماندار شهرستان رشت ، تاکنون ۵۸۰ هزار نفر در این شهرستان واکسن کرونا دریافت کردند که با در نظر گرفتن جمعیت بالای ۱۲ سال شاهد تزریق ۷۵ درصدی دز یک هستیم.

علی فتح اللهی اظهار داشت: ۱۹۰ هزار دز دوم واکسن کرونا در شهرستان رشت تزریق شد که ۲۵ درصد از جمعیت هدف را شامل می شود.

وی افزود: با توجه به تزریق واکسن دز دوم برکت در هفته گذشته، تقریبا تمامی افراد منتظر تزریق دز دوم این واکسن را دریافت کردند و این مشکل هم در سطح شهرستان رفع شده است.

گناوه / بر اساس اعلام معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش دیلم استان بوشهر نیز ، سه هزار و ۳۶۴ دانش‌آموز ۱۲ تا ۱۸ سال این شهرستان تحت پوشش واکسیناسیون کرونا قرار گرفتند.

علی دشتی افزود: از ابتدای شروع واکسیناسیون تاکنون بیش از ۵۰ درصد جمعیت هدف دانش آموزی دز اول واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

وی اظهارکرد: واکسیناسیون دانش‌آموزان در مراکز تجمیعی مرکز بهداشت و درمان شهرستان و خانه‌های بهداشت روستایی در حال انجام است.

تبریز / معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی آمار بستری های کرونایی در آذربایجان شرقی اعلام کرد: تعداد بیماران بستری جدید روزانه در سطح استان از ۴۰۰ نفر به زیر ۲۰۰ بیمار رسیده است.

دکتر روزبه رجایی افزود: دزهای اول و دوم تمامی واکسن‌های کرونا در مراکز تجمیعی و بهداشت آذربایجان شرقی تزریق می‌شود.

وی اظهار کرد: متاسفانه با وجود فرا رسیدن زمان تزریق دز دوم واکسن برای برخی از افراد اما این اشخاص به مراکز مراجعه نمی‌کنند که در این راستا همکاران بهداشت مجبور به برقراری تماس تلفنی و دعوت از آن‌ها می‌شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز با اشاره به اینکه تعداد بیماران بستری و موارد جدید ابتلا به کرونا در آذربایجان شرقی همچنان با شیب ملایمی در حال کاهش است، گفت:  حدود ۱۴۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های آذربایجان شرقی بستری هستند.  

دکتر محمدحسین صومی  از افت نامحسوس تعداد فوتی‌های روزانه کرونایی استان به زیر ۲۰ نفر خبر داد و گفت: سرعت واکسیناسیون در استان بالا بوده و تمام افراد می‌توانند هر نوع واکسن برای دز اول و دوم دریافت کنند.

همدان / معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان نیز گفت که حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار دُز واکسن کرونا تاکنون در این استان تزریق شده است.

محمد خزائی افزود: از این تعداد واکسن،بیش از ۹۸۹ هزار و ۵۳۵ نفر دُز اول و  ۴۱۲ هزار و ۹۷۵ نفر نیز دُز دوم را دریافت کردند. 

زنجان / بر اساس اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ، در زمان حاضر ۸۱.۵ درصد جمعیت این استان نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که این میزان برای واکسیناسیون کامل نوبت دوم ۴۹.۵ درصد بوده است.

دکتر پرویز قزلباش با اشاره به اینکه مجموع واکسن‌های کرونای تزریق شده در مراکز تجمیعی استان تا روز گذشته به رقم ۹۸۰ هزارو ۸۳۲ دُز رسیده است، افزود: از این تعداد بیش از ۶۷۴ هزار دُز در نوبت اول و بیش از ۳۰۷ هزار دُز نوبت دوم را شامل می شود.

زاهدان / رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان نیز گفت که با افزوده شدن ۱۶۸ مورد جدید کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۲۵هزار و ۴۵۰ نفر رسید.

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری اظهارداشت: با فوت چهار نفر دیگر در شبانه‌روز گذشته شمار درگذشتگان ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان به ۲ هزار و ۵۵۰ نفر رسیده است.

بیرجند /  بر اساس اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز  با توجه به استقبال مردم از واکسن ایرانی "کوو برکت" محدودیت تزریق دُز اول این واکسن برای افراد بالای ۱۸ سال در استان خراسان جنوبی برداشته می‌شود.

محمد دهقانی از حذف محدودیت تزریق واکسن برکت در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: کسانی که تاکنون دُز اول واکسن را تزریق نکردند، می‌توانند به مراکز تجمیعی برای تزریق مراجعه کنند.

وی افزود: واکسن کوو پارس هم به سبد واکسیناسیون ما اضافه خواهد شد و افراد متقاضی می‌توانند از این نوع واکسن به عنوان واکسن ایرانی استفاده کنند تا بتوانیم پوشش واکسیناسیون را هرچه سریع‌تر در استان خراسان جنوبی کامل کنیم.

 

169104534

 

۱۳ بیمار کرونایی در قم جان باختند

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در ۲۴ ساعت منتهی به ۱۹ مهرماه ۱۴۰۰، ۱۳ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در این استان جان خود را از دست دادند.

محمدرضا قدیر با اشاره به آخرین وضعیت کووید ۱۹ در قم، افزود: در ۲۴ ساعت منتهی به ۱۹ مهرماه ۱۴۰۰، ۵۳ بیمار با علائم ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های این استان پذیرش شدند.

وی اضافه کرد: از این تعداد، ۴۸ نفر بستری و ۸۲ نفر از افراد مبتلا به کرونا که در روزهای گذشته بستری شده بودند، ترخیص شدند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۶۶ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در این استان بستری هستند که ۹۲ نفرشان بدحال می‌باشند.

قدیر بیان کرد: در ۲۴ ساعت منتهی به ۱۹ مهرماه ۱۴۰۰، ۸۶۶ تست تشخیص کرونا از شهروندان گرفته شده که ۱۸۹ مورد مثبت بوده است.

وی گفت: تاکنون ۸۷۳ هزار و ۱۶۲ دُز واکسن کرونا به شهروندان قمی تزریق شده است.

زنجان روز بدون فوتی کرونایی را ثبت کرد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: روز گذشته این استان پس از مدتها، موردی از فوتی کرونایی را ثبت نکرد که بر این اساس شمار فوتی‌های کرونایی از زمان شیوع ویروس تاکنون در این استان به یک‌هزارو ۷۲۷ نفر رسید.

دکتر علیرضا آرمانی کیان روز دوشنبه افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون آمار مبتلایان مثبت سرپایی بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی در این استان به رقم ۱۲۶ هزارو ۲۵۸ نفر رسیده است که ۱۴۲ مورد آن، آمار روز گذشته را شامل می‌شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۳۱۴ بیمار کرونایی در بیمارستانهای استان بستری هستند که از این تعداد ۱۸ نفر مربوط به موارد مثبت روز گذشته است.

این مسوول ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این استان تاکنون مجموع مبتلایان به این بیماری" تمامی موارد مثبت بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی" به رقم ۱۳۸ هزارو ۶۶۹ نفر رسیده است.

وی اظهار داشت: هم اکنون شمار مبتلایان سرپایی و بستری در استان روند نزولی به خود گرفته است اما شهروندان زنجانی باید همچنان رعایت نکات اعلام شده را تا کنترل بیماری مورد توجه قرار دهند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان ادامه داد: طبق گزارشهای اعلام شده از اسفند سال‌ گذشته تاکنون موارد بستری نیز بر اساس یافته های آزمایشگاهی به تعداد ۱۲ هزارو ۴۱۱ نفر در استان زنجان ثابت شده است که ۱۰ هزارو ۵۰۴ نفر از آنان بعد از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

این مسوول خاطرنشان کرد: آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل مبتلای قطعی همچنین مشکوک به عدد ۳۴ هزارو ۳۱۷ نفر رسیده است.

طبق آخرین رنگ بندی اعلام شده کرونایی پنج شهر این استان در وضعیت زرد، ۲ شهر آبی و یک شهر نارنجی قرا گرفته‌اند که شهرستان‌های ماهنشان، خدابنده، ابهر، خرمدره و  طارم در وضعیت زرد قرار گرفته اند.

 وضعیت کرونایی شهرستان‌ زنجان همچنان نارنجی، شهرستان‌های سلطانیه و ایجرود نیز رنگ آبی کرونایی بخود گرفته اند که تداوم چنین وضعیتی چشم انداز بهتری را مهیا می کند.

چهار فوت ناشی از کرونا در ایلام ثبت شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: چهار فوتی ناشی از کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ثبت شد و مجموع فوتی های استان تا این لحظه به هزار و ۹۶ نفر افزایش یافت.

دکتر محمد کریمیان روز دوشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۲ ابتلای جدید کرونا شناسایی شد و مجموع مبتلایان استان به ۶۱ هزار و ۱۸۳ نفر افزایش یافت و مجموع بهبودیافتگان نیز ۵۹ هزار و ۸۰۴ نفر است.

وی افزود: در شبانه روز گذشته ۴۰ بیمار جدید کرونایی نیز در مراکز درمانی بستری شدند و مجموع بستری های موجود استان هم اکنون به ۱۷۴ نفر کاهش یافته است.

دکتر کریمیان ادامه داد: از بستری های جدید ۱۲ نفر مربوط به ایلام، چهار نفر آبدانان، چهار نفر ایوان، هفت نفر چرداول، چهار نفر دره شهر، پنج نفر دهلران، یک نفر ملکشاهی، یک نفر هلیلان و یک نفر نیز مربوط به مهران است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به وضعیت رنگ بندی کرونایی شهرستان های استان هم گفت: شهرستان های ایلام، ایوان و چرداول در وضعیت نارنجی، دره شهر و دهلران، آبدانان، بدره، ملکشاهی و چوار در وضعیت زرد و شهرستان های مهران، هلیلان و سیروان نیز در وضعیت آبی  قرار دارند.

فوت ۱۸ نفر و بستری شدن ۱۰۱ بیمار کووید۱۹ در البرز

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد که ۱۸ بیمار دیگر کووید۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در البرز جان باختند و ۱۰۱ بیمار بدحال نیز در بیمارستان ها بستری شدند.

دکتر محمد فتحی روز دوشنبه افزود:  اکنون ۶۷۰ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های استان البرز تحت مراقبت پزشکی قرار دارند.

وی بیان داشت: ۷۳ هزار و ۷۱۰  بیمار کووید ۱۹ از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در بیمارستان های البرز تحت درمان قرار گرفته اند که ۶۶ هزارو۸۶۷ بیمار آنان بهبود یافته اند.

فتحی گفت: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان  در استان به  ۶ هزارو ۱۶۷ نفر رسید.

رعایت فاصله اجتماعی ، تزریق واکسن و استفاده از ماسک مهمترین توصیه برای مهار کرونا است .

۲ شهرستان تابعه البرز در وضعیت نارنجی ، چهارشهرستان زرد و یک شهرستان آبی کرونایی است.

آمار بسترهای کرونایی در گیلانغرب به صفر رسید

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گیلانغرب گفت: آمار بسترهای کرونایی در این شهرستان برای اولین بار از ابتدای شروع اپیدمی تاکنون به صفر رسیده است.

دکتر «فریدون نوری» روز دوشنبه افزود: همچنین با همکاری مردم تعداد موارد مثبت روزانه به کمتر از ۱۰ نفر رسیده ولی همچنان استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی یک ضرورت است.

وی اظهار داشت: با مشارکت فعال سربازان خط مقدم بهداشت، بهورزان سخت کوش خانه های بهداشت و مراقبین سلامت در پایگاه های سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی شهرستان گیلانغرب با واکسیناسیون ۸۴درصد در افراد بالای ۱۸ سال و ۷۸ درصد افراد ۱۲ تا ۱۷ ساله همچنان پیشتاز واکسیناسیون در استان است.

رییس شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب در ادامه گفت: ۳۷ هزار و ۸۸۵نفر در این شهرستان دُز اول واکسن را  دریافت کرده اند که معادل ۸۴ درصد گروه هدف است و ۲۵ هزار و ۷۷۳ نفر معادل ۵۷ درصد گروه هدف نوبت دوم واکسن را دریافت کرده اند.

دکتر نوری ادامه داد: تاکنون سه هزار و ۴۷۸نفر از دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال معادل ۷۸ درصد  واکسن نوبت اول سینوفارم را دریافت کرده اند و با این حال رعایت کامل پروتکل های بهداشتی ضروری است.

وی از افرادی که تاکنون واکسن نزده اند خواست تا هرچه سریع تر برای این امر اقدام کنند و افرادی هم که نوبت دوم را تاکنون تزریق نکرده اند نیز به خاطر تکمیل ایمنی نسبت به تزریق نوبت دوم اقدام نمایند.

او اظهار داشت: هم اکنون  تنها یک مورد کرونایی گیلانغربی  در بیمارستان های استان بستری داریم و تعداد موارد بستری در بیمارستان الزهرا (س) این شهرستان نیز به صفر رسیده است اما مردم برای کنترل شیوع کرونا نهایت اهتمام و همکاری را داشته باشند.

وی گفت: از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون از مجموع ۱۶ هزار و ۵۰ مورد تست صورت گرفته در این شهرستان تست تعداد چهار هزار و ۳۴ نفر مثبت بوده که از این تعداد  ۱۰۹ نفرفوت کرده اند.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲هزار نفر جمعیت دارد.

وضعیت کرونا در گچساران از نارنجی به زرد تغییر یافت

فرماندار گچساران گفت: با توجه به افزایش واکسیناسیون افراد واجد شرایط و رعایت پروتکل های بهداشتی وضعیت کرونا در این شهرستان از نارنجی به زرد تغییر یافت.

علیرضا اتابک روز دوشنبه در ستاد مقابله با کرونا در گچساران افزود: با توجه به مراقبت های به عمل آمده و افزایش تزریق واکسن کرونا هم اکنون از لحاظ رنگ بندی وضعیت مطلوب تری نسبت به گذشته در این شهرستان حاکم شده است.

وی بیان کرد: ۵۴ هزارو ۷۵۲ مورد تست کرونا در این شهرستان از افراد  با علائم مشکوک گرفته شده که نمونه آزمایشی بیش از ۳۰ درصد از این تعداد مثبت بوده است.

اتابک اظهار داشت: تاکنون بیش از۱۶ هزارو ۲۲۳ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان بهبود یافته اند.

فرماندار گچساران افزود: ۲۱۸ نفر در این شهرستان بر اثر ویروس کرونا  جان باخته اند و هم اکنون ۱۲ بیمار کرونایی در بیمارستان های گچساران بستری هستند.

اتابک تصریح کرد: در حال حاضر به غیر از مبتلایان بستری در بیمارستان‌ها، ۲۴۰ نفر هم در قرنطینه خانگی هستند.

فرماندار گچساران  با بیان اینکه تزریق واکسن کرونا برای جلوگیری از مرگ و میر است گفت: با رعایت پروتکل بهداشتی و بهداشت فردی می توان از مبتلا به ویروس کرونا جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه عملکرد اعضای ستاد کرونا این شهرستان در زمینه مقابله با ویروس کرونا و اجرای مصوبات این ستاد بسیار خوب و رضایتبخش است.

اتابک با بیان اینکه در پیک پنجم کرونا متحمل فشارهای زیادی در این شهرستان شدیم گفت: قرار گرفتن این شهرستان در محور مواصلاتی،  وجود شرکت های بزرگ اعم از شرکت نفت، پتروشیمی و چم شیر و وجود کارکنان غیربومی مهمترین دلیل شیوع و گسترش بیماری کرونا در این شهرستان است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت:تاکنون بیش از ۶۲ درصد از دانش‌آموزان گروه هدف این شهرستان واکسن کرونا دریافت کردند.

آرین غلامیان با بیان اینکه واکسینه دانش آموزان گروه هدف ۱۲ تا ۱۷ سال در این شهرستان هم اکنون در حال انجام است افزود: بیش از ۱۱ هزارو۳۸۷ دانش آموز در این گروه سنی باید در مقابل ویروس کرونا واکسینه شوند.

وی ابراز کرد: تاکنون ۱۱۳هزار و ۴۴۰  دُز واکسن کرونا برای گروه های هدف این شهرستان تزریق شده است که از این میزان ۷۲ هزار و ۶۶ نفر در دز اول و ۴۱هزارو ۳۷۴نفر در دز دوم واکسن  کرونا  را در شهرستان دریافت کردند. 

غلامیان گفت: واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در ۱۰ مرکز  شهری و روستایی، ۱۲ پایگاه سلامت و ۲۸ خانه بهداشت و پایگاه های تجمیعی واکسیناسیون کرونا دوگنبدان این شهرستان در حال انجام است.

وی افزود: در صورت تامین واکسن با توجه به ایجاد زیرساخت های لازم می توان تا اوایل آبان امسال همه مردم گچساران را واکسینه کرد.

غلامیان اظهار داشت: هم اکنون ۱۰ اکیپ سیار در شهرستان نیز واکسناسیون را انجام می دهند.

شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

کرونا دفتر زندگی هفت نفر دیگر را در کرمانشاه بست

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته هفت نفر دیگر بر اثر ابتلای قطعی به کرونا فوت کردند، گفت: مجموع جان‌باختگان در این استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۲ هزار و ۶۳۵ نفر رسیده است.

«مهدی محمدی» روز دوشنبه افزود: در شبانه‌روز گذشته ۳۲۶ نفر شامل ۱۱۵ بیمار مثبت بستری و ۲۱۱ بیمار مثبت سرپایی مبتلا به کرونا در سطح استان شناسایی شدند که در مقایسه با روز گذشته ۱۷۹ نفر بیشتر است.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون ۸۴۲ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری هستند که تعداد آنها نسبت به روز گذشته ۱۸ نفر کمتر شده است.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: از این تعداد، ۱۸۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند و حال ۲۳ نفر هم وخیم است.

وی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۷ نفر در مراکز درمانی استان با علایم بیماری کرونا بستری و ۱۸۱ نفر هم پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.

محمدی ادامه داد: در شبانه روز گذشته ۲۵۶ بیمار هم در مراکز درمانی استان کرمانشاه برای تزریق رمدسیویر بستری موقت شدند که نسبت به روز قبل ۹۶ نفر کمتر است.

براساس رنگ بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های پاوه، جوانرود و سرپل ذهاب در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

براساس این گزارش، شهرستان‌ های کرمانشاه، گیلانغرب، هرسین، سنقروکلیایی، کنگاور، صحنه، اسلام آبادغرب و روانسر در وضعیت نارنجی و شهرستان های قصرشیرین، ثلاث باباجانی و دالاهو نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهرستان و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.  

تعداد بیماران روزانه مبتلا به کرونا در کردستان رکورد زد 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در شبانه‌روز گذشته ۵۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده که از ابتدای امسال تاکنون بی سابقه بوده است.

دکتر فرزین رضاعی روز دوشنبه اظهار داشت: با وجودی که انتطار می‌رفت موج پنجم کرونا در استان به صورت نزولی باشد، اما بی توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی باعث شده تا موج پنجم طولانی تر شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۹۶ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند، افزود: از این تعداد ۵۶۹ نفر در سنندج، ۶۴ نفر در سقز، ۱۲۳ نفر در مریوان ۳۶ نفر در قروه، ۱۰ نفر در بیجار، ۳۰ نفر در کامیاران، ۴۳ نفر در بانه، ۶ نفر در دیواندره، ۱۳ نفر در دهگلان و ۲ نفر در سروآباد بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان بر ضرورت توجه شهروندان به رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید و اضافه کرد:  ۸۸ بیمار مبتلا به کرونا هم در بخش icu تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

دکتر رضاعی با بیان اینکه کرونا از اسفند ۱۳۹۸ در کردستان یک هزار و  ۷۰۸ قربانی داشته است، گفت: ۷۲۳ بیمار در سنندج، ۲۸۴ بیمار در سقز، ۱۴۱ بیمار در قروه، ۹۴ بیمار در کامیاران، ۱۲۱ بیمار در بانه، ۸۸ بیمار در دیواندره، ۷۱ بیمار در بیجار، ۱۵۹ بیمار در مریوان ، ۲۳ نفر در دهگلان و چهار بیمار هم در سروآباد بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

وی یادآور شد: قرار است به زودی مدیریت اجتماعی هوشمند کرونا در کردستان شروع شود که بر اساس آن ارائه خدمات به افرادی که واکسن نزده باشند محدود خواهد شد.

بر اساس آخرین رنگ‌بندی کرونا در کشور، هفت شهرستان در استان‌های کردستان، آدربایجان غربی و کرمانشاه در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند که سنندج و مریوان نیز جزو آنها است.

شهرستانهای بانه، دهگلان، سقز، کامیاران در وضعیت نارنجی، قروه، بیجار، دیواندره و سروآباد نیز در وضعیت زرد هستند.

۱۵ هزار نیروی اورژانس کشور دچار کرونا شدند

رییس جدید اورژانس کشور گفت: ۱۵ هزار نفر از نیروها و پرسنل اورژانس کشور طی دو سال گذشته دچار کرونا شدند و ۱۵ شهید نیز تقدیم کشور شد.

مراسم معارفه رییس اورژانس کشور روز دوشنبه در ستاد مرکزی این سازمان برگزار شد. 

جعفر میعادفر رییس جدید اورژانس کشور در این مراسم گفت: منابع انسانی ارزشمندترین عنصر هر سازمانی است و به واسطه این نیرو به سمت جلو حرکت می کنیم.

وی افزود: در سازمان اورژانس ۲۰ هزار نیروی ارزشمند و جهادی که به لباس خود و سازمان شان متعصب هستند، فعالیت می کنند.

میعادفر با بیان اینکه پرسنل اورژانس کشور در خط مقدم سلامت فعالیت می کنند، گفت : بیش از ۱۵ هزار نفر از نیروهای اورژانس به خاطر مراجعه حضوری به در منازل و برخورد با مردم درگیر کرونا شدند و همچنین ۱۵ نفر شهید تقدیم کشور کردیم.

رییس جدید اورژانس کشور افزود: باید قوانین و مطالباتی که پرسنل این سازمان از قبل داشتند را به حق انجام داده تا به بهره وری مناسبی برای سازمان دست پیدا کنیم.

وی در بحث قانون بهره وری برای پرسنل  اورژانس نیز گفت: این مورد  قبلا از دیوان عدالت رای مناسب گرفته که باید به سرانجام برسد تا همگی به حق قانونی خود دست یابند.

میعادفر ادامه داد: ما ۳.۵ میلیون ماموریت خانگی تا کنون داشته ایم و نیروهای اورژانس با عملکرد مناسب و به موقع خود پیام آور شادی برای مردم کشور خود شدند.

وی افزود: پرسنل اورژانس، ویژه و حساس هستند و باید نگاه ویژه ای به آنان شود که وزیر بهداشت هم نظر بسیار مثبتی در این مورد دارند و امیدوارم حمایت های ایشان برای پیشرفت کشور ادامه دار باشد.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه ۱۸ مهر ماه در حکمی جعفر میعادفر را به عنوان رئیس اورژانس کشور منصوب کرد.

پیش از میعادفر، پیرحسین کولیوند ریاست این سازمان را برعهده داشت.

سعید نمکی وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز دوشنبه ۱۱ مرداد سال جاری ضمن موافقت با درخواست استعفای کولیوند از ریاست سازمان اورژانس کشور، پیمان صابریان را به عنوان سرپرست این سازمان منصوب کرد.  

پنج بیمار کرونایی دیگر در خراسان شمالی جان باختند

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: در شبانه روز گذشته پنج بیمار دیگر کرونایی در استان جان باختند و ۲۸ مبتلای جدید نیز بستری شدند.

دکتر سید احمد هاشمی روز دوشنبه اظهار داشت: اکنون ۲۰۰ بیمار با علایم بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۶۸ درصد از جمعیت هدف در خراسان شمالی واکسینه شدند، گفت: با توجه به توزیع گسترده واکسن، دسترسی آسان و بدون انتظار در تمام شهرهای استان، زمینه صدور کارت واکسن برای بهره مندی از همه خدمات در اماکن تجمعی و هم چنین برای استفاده از بلیط هواپیما، قطار، اتوبوس بر اساس ارائه کارت واکسن در استان طبق برنامه وزارتی فراهم شده است.

هاشمی یادآور شد: در این میان واکسیناسیون به تنهایی موجب کنترل بیماری نخواهد شد بلکه همچنان نیازمند پایبندی مردم به شیوه نامه های بهداشتی است.

 از ابتدای آغاز طرح ملی واکسیناسیون، تاکنون ۷۱۵ هزار دُز واکسن کرونا در خراسان شمالی دریافت و ۵۴۴ هزار دُز تزریق شده است.

براساس آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، شهرستان‌های بجنورد، شیروان، اسفراین و مانه و سملقان در وضعیت نارنجی (پرخطر)،  فاروج، گرمه و جاجرم زرد و شهرستان رازوجرگلان نیز در وضعیت آبی قرار گرفته است.

کرونا جان ۶ نفر دیگر را در استان همدان گرفت

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت که با فوت ۶ بیمار دیگر در ۲۴ ساعت گذشته آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در استان از ابتدای اپیدمی ویروس تاکنون به ۲ هزار و ۹۳۷ مورد رسیده است.

دکتر «محمد طاهری» روز دوشنبه افزود: همچنین با شناسایی ۴۱۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در این استان، مجموع بیماران بستری مثبت به ۲۸ هزار و ۸۴۶ و بیماران سرپایی مثبت به ۹۰ هزار و ۶۰۸ مورد رسید.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های استان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۹۷۷ نفر بود که ۱۴۶ نفر از مراجعان به بیمارستان ها در بخش عادی بستری شدند.

طاهری اضافه کرد: ۲۰ بیمار مبتلا به کرونا در بخش آی.سی.یو مراکز درمانی استان بستری هستند و در مجموع وضعیت جسمی ۴۰ بیمار بستری در بیمارستان های استان وخیم گزارش شده است.

وی درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی بستری(از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون) در بیمارستان‌های اسدآباد یک هزار و ۴۹۳ و بهار یک هزار و ۴۵۲، تویسرکان یک هزار و ۴۶۳، رزن یک هزار و ۱۴۰، درگزین ۳۸۳، فامنین ۳۹۰ و کبودراهنگ یک هزار و ۴۲۹ نفر است.

وی افزود: همچنین تاکنون پنج هزار و ۴۲۴ نفر در ملایر، سه هزار و ۷۷۷ نفر در نهاوند و ۱۱ هزار و ۲۷۴ نفر نیز در شهرستان همدان به ویروس کرونا مبتلا و بستری شده اند.

از ۱۰ شهرستان تابعه استان همدان، شهرستان های همدان، نهاوند، اسدآباد ، رزن و درگزین در وضعیت نارنجی و پنج شهرستان مابقی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

پنج بیمار کرونایی دیگر در خراسان شمالی جان باختند

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: در شبانه روز گذشته پنج بیمار دیگر کرونایی در استان جان باختند و ۲۸ مبتلای جدید نیز بستری شدند.

دکتر سید احمد هاشمی روز دوشنبه اظهار داشت: اکنون ۲۰۰ بیمار با علایم بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۶۸ درصد از جمعیت هدف در خراسان شمالی واکسینه شدند، گفت: با توجه به توزیع گسترده واکسن، دسترسی آسان و بدون انتظار در تمام شهرهای استان، زمینه صدور کارت واکسن برای بهره مندی از همه خدمات در اماکن تجمعی و هم چنین برای استفاده از بلیط هواپیما، قطار، اتوبوس بر اساس ارائه کارت واکسن در استان طبق برنامه وزارتی فراهم شده است.

هاشمی یادآور شد: در این میان واکسیناسیون به تنهایی موجب کنترل بیماری نخواهد شد بلکه همچنان نیازمند پایبندی مردم به شیوه نامه های بهداشتی است.

 از ابتدای آغاز طرح ملی واکسیناسیون، تاکنون ۷۱۵ هزار دُز واکسن کرونا در خراسان شمالی دریافت و ۵۴۴ هزار دُز تزریق شده است.

براساس آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، شهرستان‌های بجنورد، شیروان، اسفراین و مانه و سملقان در وضعیت نارنجی (پرخطر)،  فاروج، گرمه و جاجرم زرد و شهرستان رازوجرگلان نیز در وضعیت آبی قرار گرفته است.

کرونا جان ۶ نفر دیگر را در استان همدان گرفت

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت که با فوت ۶ بیمار دیگر در ۲۴ ساعت گذشته آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در استان از ابتدای اپیدمی ویروس تاکنون به ۲ هزار و ۹۳۷ مورد رسیده است.

دکتر «محمد طاهری» روز دوشنبه افزود: همچنین با شناسایی ۴۱۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در این استان، مجموع بیماران بستری مثبت به ۲۸ هزار و ۸۴۶ و بیماران سرپایی مثبت به ۹۰ هزار و ۶۰۸ مورد رسید.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های استان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۹۷۷ نفر بود که ۱۴۶ نفر از مراجعان به بیمارستان ها در بخش عادی بستری شدند.

طاهری اضافه کرد: ۲۰ بیمار مبتلا به کرونا در بخش آی.سی.یو مراکز درمانی استان بستری هستند و در مجموع وضعیت جسمی ۴۰ بیمار بستری در بیمارستان های استان وخیم گزارش شده است.

وی درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی بستری(از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون) در بیمارستان‌های اسدآباد یک هزار و ۴۹۳ و بهار یک هزار و ۴۵۲، تویسرکان یک هزار و ۴۶۳، رزن یک هزار و ۱۴۰، درگزین ۳۸۳، فامنین ۳۹۰ و کبودراهنگ یک هزار و ۴۲۹ نفر است.

وی افزود: همچنین تاکنون پنج هزار و ۴۲۴ نفر در ملایر، سه هزار و ۷۷۷ نفر در نهاوند و ۱۱ هزار و ۲۷۴ نفر نیز در شهرستان همدان به ویروس کرونا مبتلا و بستری شده اند.

از ۱۰ شهرستان تابعه استان همدان، شهرستان های همدان، نهاوند، اسدآباد ، رزن و درگزین در وضعیت نارنجی و پنج شهرستان مابقی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.