طبق گزارش وزارت بهداشت در روز پنجشنبه 15 مهر 1400، در زمان حاضر ۱۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۹۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۷۶ شهر در وضعیت زرد و ۵۸ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

به گزارش جماران؛ خبرهای چند روز گذشته حکایت از آن دارد که اندکی از تب تند کرونا به کمک تسریع در واکسیناسیون کاسته شده است و با عادی شدن شرایط و تزریق واکسن به دانش‌آموزان انتظار می‌رود به زودی درهای مدارس به روی مشتاقان علم و دانش گشوده شود.

خبرنگاران در استان های مختلف امروز همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) از تداوم روند واکسیناسیون به ویژه برای دانش آموزان خبر داده و همچنان با استناد به پیام ها و هشدارهای مسوولان و کادردرمان ، از خانواده هایی که تاکنون واکسن نزده اند، درخواست کرده اند تا هر چه سریع تر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

به نظر می رسد با واکسیناسیون عمومی راه زیادی تا مصونیت نسبی در مواجهه با ویروس کرونا باقی نمانده است ، این موضوع را می توان از کاهش شمار مبتلایان و فوتی ها دریافت، البته هر چند نمی توان از رعایت دستورالعمل های بهداشتی غافل شد اما شاید پس از سپری شدن دوران سخت کرونایی، آحاد مردم راحت تر بتوانند به زندگی روزمره و کسب و کار بازگردند.

درباره واکسیناسیون دانش آموزان امروز خبرهای مختلفی از نقاط مختلف کشور منتشر شد از جمله اینکه دانشگاه علوم پزشکی لرستان از آغاز تزریق واکسن کرونا برای دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله این استان خبر داد و اعلام کرد: تمام مراکز واکسیناسیون کرونا در روزهای پنجشنبه و جمعه (۱۵ و ۱۶ مهرماه) در ۲ نوبت صبح و عصر آماده ارایه خدمات هستند و از خانواده‌ها تقاضا می شود برای حفظ سلامتی فرزندانشان برای واکسیناسیون آنان اقدام کنند.

از شهرستان اسفراین واقع در خراسان شمالی با جمعیت ۱۲۰ هزار نفر که اکنون در وضعیت نارنجی کرونایی به سر می برد هم خبر رسیده که از جمعیت ۹ هزار دانش آموز ۱۲ تا ۱۸ سال این شهرستان چهار هزار نفر تاکنون علیه کرونا واکسینه شده اند و پیش بینی می شود طی ۲ هفته واکسیناسیون  ۹۰ درصد از دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال مدارس اسفراین انجام شود.

همچنین بر اساس اعلام دانشکده علوم پزشکی اسفراین تاکنون بیش از ۹۲ درصد معلمان این شهرستان واکسن کرونا دریافت کرده اند و بقیه نیز به سرعت واکسینه می شوند.

شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر که اکنون در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد نیز خبری منتشر شده مبنی بر اینکه استقبال دانش‌آموزان این شهرستان از دریافت واکسن کرونا مطلوب است چرا که از مجموع ۱۰ هزار و ۷۲ دانش آموز متوسطه اول و  دوم این شهرستان، چهارهزار و ۶۰ نفر از آنها  یک دز واکسن را دریافت کرده‌اند و این رویه تا پایان هفته آینده به پوشش ۶۰ درصدی می رسد.

همچنین بنا بر آخرین آمار تاکنون ۸۵.۱ درصد جمعیت بالای ۶۰ سال شهرستان یک دز واکسن و  ۷۷.۵ درصد جمعیت سالمندان دز دوم را دریافت کرده‌اند.

۱۵ مهرماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

با توجه به اینکه امروز سالروز شهادت امام رضا (ع) است و سیل زائران برای زیارت بارگاه ملکوتی امام مهربانی ها به سمت مشهد مقدس سرازیر هستند شاید بخواهید از وضعیت کرونایی استان خراسان رضوی هم مطلع شوید، طبق آخرین گزارش رنگ بندی نرم افزار ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۹ شهرستان درگز، قوچان، نیشابور، سبزوار، ششتمد، تربت‌حیدریه، کاشمر، گناباد و بردسکن خراسان رضوی در شرایط  نارنجی کرونایی قرار دارند.

بر این اساس با کاهش تعداد مبتلایان کرونا از هفته گذشته کلانشهر مشهد در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفته است همچنین ۲۰ شهرستان دیگر استان خراسان رضوی هم در شرایط زرد کرونایی قرار دارند.

در زمان حاضر از بین ۳۳ شهرستان خراسان رضوی چهار شهرستان داورزن، زاوه، باخرز و تربت جام در شرایط آبی کرونایی هستند  بنابر اعلام کارگروه اطلاع رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد روند کاهشی تعداد مبتلایان، بستری‌شدگان و فوتی‌های ناشی از کرونا در خراسان رضوی همچنان ادامه دارد و اکنون ۸۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های خراسان رضوی بستری و تحت درمان قرار دارند.

در پایتخت نیز تزریق واکسن کرونا با سرعت در حال انجام است و در این رابطه استاندار تهران اعلام کرده است که هفت میلیون و ۹۰۰ هزار واکسن دز اول و سه میلیون و یکصد هزار واکسن دز دوم در این استان تزریق شده و با توجه به این آمار از جمعیت حدود ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفری بالای ۱۲ سال، ۶۶ درصد جمعیت هدف در این استان در مقابل کرونا واکسینه شده اند.

انوشیروان محسنی بندپی این را هم گفت که واکسیناسیون دانش آموزان بالای ۱۲ سال نیز از امروز به مدت ۲ روز آغاز شده و امید است تمام این گروه در مقابل ویروس منحوس کرونا واکسینه شوند.

دیگر خبرهای کرونایی استان‌ها

آذربایجان غربی / طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ۳۹ هزار و ۸۱۳ دُز واکسن در آذربایجان غربی تزریق شد و با انجام این تعداد تزریق، کل واکسن های تزریق شده در آذربایجان غربی به ۲ میلیون و ۲۴۰ هزار دز رسید که این رقم نیز در حال افزایش است، تاکنون بیش از ۶۰ میلیون دز واکسن در کشور تزریق شده که حدود ۳.۷ درصد آن مربوط به این استان است، طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ نفر در ۹ شهرستان این استان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که ۱۰ نفر از این تعداد، مربوط به ارومیه بود.

البرز / ۱۲۹ بیمار بدحال کووید۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در این استان به تخت های بستری انتقال یافتند و با مرگ ۱۱ بیمار دیگر کووید۱۹ در البرز شمار کل جانباختگان این بیماری در استان به ۶ هزارو۱۱۱ نفر رسید، اکنون پنج شهرستان تابعه البرز در وضعیت نارنجی ، یک شهرستان زرد و یک شهرستان آبی کرونایی است.

خرم‌آباد /  ۲۴۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته شناسایی و پنج بیمار نیز فوت شدند و تعداد قربانیان این ویروس به ۲ هزار و ۵۱۶ نفر رسیده است، در این استان شناسایی شد تا مجموع مبتلایان به ۱۸۵ هزار و ۶۶۴ نفر برسد، اکنون رومشکان و چگنی در شرایط زرد و مابقی شهرستان های لرستان در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارند.

خراسان شمالی / در نیمه نخست امسال ۴۵ هزار و ۴۳۲ فقره قبض جریمه برای رانندگان متخلف و بی توجه به محدودیت های کرونایی صادر شده است.

همدان / از ۱۰ شهرستان تابعه، فامنین در وضعیت زرد و مابقی شهرستان ها در وضعیت نارنجی کرونایی هستند، ۷۵۰ دستگاه خودرو طی ۲۴ ساعت گذشته به علت نقض محدودیت های کرونایی در شهر همدان جریمه و اعمال قانون شدند و بر اساس اعلام راهنمایی و رانندگی با وجود اعمال محدودیت تردد بین استانی روند نقض محدودیت های کرونایی در این شهرستان رو به افزایش است.

دزفول / واکسیناسیون سیار یکهزار و ۵۸۶ نفر توسط نیروهای اورژانس و بسیج جامعه پزشکی دزفول انجام شد، این تیم اهالی روستاهای شهید بهشتی، دهنو باقر، بنه حاجات، سیدنور، انجیرک، مدرس، حمزه، کهنک، شیرین آب را در برابر کرونا واکسینه کردند.

آخرین آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در کشور

وزارت بهداشت اعلام کرد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۲۳۳ بیمار کووید۱۹ در ایران جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۲۲ هزار و ۱۲ نفر رسید.

از دیروز(چهارشنبه)  تا امروز(پنجشنبه) ۱۵مهر ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۱ هزار و ۶۲۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۷۴۲ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به پنج میلیون و ۶۷۴ هزار و ۸۳ نفر رسیده و تا کنون پنج میلیون ۱۶۹ هزار و ۹۹۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

پنج هزار و ۵۴۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۳۲ میلیون و ۹۳۶ هزار و ۶۵۶ آزمایش تشخیص ویروس کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، تا کنون ۴۳ میلیون و ۵۴۳ هزار و ۹۹ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۷ میلیون و ۸۸۱ هزار و ۳۰۳ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۶۱ میلیون و ۴۲۴ هزار و ۴۰۲ دُز رسید.

همچنین در شبانه روز گذشته، یک میلیون و ۶ هزار و ۴۵۷ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

در زمان حاضر ۱۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۹۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۷۶ شهر در وضعیت زرد و ۵۸ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

 

پس از ۲۰ ماه بیمارستان گناوه از بیماران کرونایی خالی شد

رئیس بیمارستان امیرالمومنین (ع) گناوه گفت: این بیمارستان پس از ۲۰ ماه از ابتدای شیوع ویروس کرونا با ترخیص تمامی بیماران و مراجعه نکردن بیمار جدید، یک روز بی‌سابقه بدون بیمار کرونایی را سپری کرد.

دکتر محمدعلی دریانورد روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود:در ۶ ماه نخست امسال یکهزار و ۱۰۷ بیمار مبتلا به این ویروس در بیمارستان امیرالمومنین (ع) خدمات درمانی بستری دریافت کردند.

وی اظهار کرد: از این مجموع ۴۹ بیمار در بخش  مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شده بودند که ۳۹ نفر از آنها با وجود تلاش‌ها و مجاهدت‌های کادر درمان، به علت درگیری بالای ریه فوت شدند.

دریانورد گفت: در این مدت کادر درمان اعم از پزشک، پرستار و سایر رده‌های خدمتی نقش شایسته‌ای در درمان و کنترل این بیماری ایفا و ایثارگرانه مبارزه کردند که از تمامی همکاران به پاس خدمات ارزشمند آنها تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به نقش خیران حوزه سلامت شهرستان در موفقیت در این مسیر گفت: خیران  حوزه سلامت از ابتدای شیوع ویروس کرونا همواره  در کنار ما بوده و هر جا نیازی احساس می‌شد با اقتدار مساعدت و همیاری کردند.

رئیس بیمارستان امیرالمومنین (ع) گناوه بیان کرد: در خیز پنجم کرونا حدود ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از طرف خیران به بیمارستان برطرف کردن کمبودها کمک شد که از طرف مجموعه درمان شهرستان به پاس این خدمات ارزشمند از تمامی آنها  قدردانی می‌کنم.

وی بیان کرد: هم‌اینک حدود ۶۰ تخت برای بیماران کرونایی عادی و چهار تخت ویژه اختصاصی این بیماران در بیمارستان درصورت نیاز فعال است.

دریانورد گفت: استمرار روند کاهشی بیماری کووید ۱۹ به رفتار همه آحاد جامعه به رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی بستگی دارد.

وی از مردم خواست نسبت به  واکسیناسیون برای کنترل بیماری طبق برنامه عمل کنند و همچنان  دستورالعمل‌های بهداشتی را برای قطع زنجیره آن در اولویت خود قرار دهند و در صورت مشاهده کوچکترین علامتی از این بیماری  بلافاصله به مراکز درمانی مراجعه کنند.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است و در وضعیت زرد کرونا قرار دارد.

۱۲۹ بیمار کووید۱۹ در البرز بستری شدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز اعلام کرد که ۱۲۹ بیمار بدحال کووید۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در این استان به تخت های بستری انتقال یافتند.

محمد فتحی روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: اکنون ۷۱۸ بیمار کووید۱۹ در بیمارستان های البرز تحت درمان قرار دارند.

وی بیان داشت: ۷۳ هزار و ۵۰  بیمار کووید۱۹ از ابتدای شیوع کرونا تا کنون در بیمارستان های استان البرز تحت درمان قرار گرفته اند.

فتحی گفت : با مرگ ۱۱ بیمار دیگر کووید۱۹ در البرز شمار کل جانباختگان این بیماری در استان به ۶ هزارو۱۱۱ نفر رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز اظهار داشت: ۶۶ هزار و ۲۱۸ بیمار کووید ۱۹ از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در البرز از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

رعایت فاصله اجتماعی ، استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده مهمترین اقدام برای پیشگیری از کرونا است.

اکنون پنج شهرستان تابعه البرز در وضعیت نارنجی ، یک شهرستان زرد و یک شهرستان آبی کرونایی است.

۲۵ نفر دیگر در آذربایجان‌ غربی بر اثر کرونا فوت کردند

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ نفر در ۹ شهرستان این استان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که ۱۰ نفر از این تعداد، مربوط به ارومیه بود.

دکتر جواد آقازاده روز پنجشنبه افزود: همچنین در این مدت، چهار نفر در میاندوآب، ۲ نفر در هریک از شهرستان های خوی، ماکو، مهاباد و نقده و یک نفر در شهرستان های بوکان، تکاب و سلماس جان خود را از دست داده اند.

وی اضافه کرد: با افزوده شدن این تعداد، کل فوتی های ناشی از کرونا در آذربایجان غربی از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ به ۶ هزار و ۴۴۸ نفر رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته با ابتلای ۹۵۵ نفر در استان به کرونا، حدود ۳۱۰ نفر بستری شدند، ادامه داد: با اضافه شدن این تعداد، کل بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در استان به هزار و ۷۸۴ نفر رسیده است.

وی اظهار کرد: از این تعداد ۳۱۱ نفر در بخش مراقبت های ویژه بوده و ۵۰ نفر فقط با استفاده از ونتیلاتور قادر به تنفس هستند.

تاکنون ۲۸۳ هزار و ۳۲۶ نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده اند که ۵ درصد کل مبتلایان کشور است؛ ۵.۳ درصد کل فوتی های کشور براثر ابتلا به کرونا نیز مربوط به این استان است.

 

رییس علوم پزشکی: ۱۱ بیمار کرونایی دیگر در قم جان باختند

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ تَن به علت کرونا در استان قم جان خود را از دست دادند.

محمدرضا قدیر در گفت‌وگویی درباره آخرین وضعیت بیماران کووید-۱۹ در این استان افزود: در ۲۴ ساعت منتهی به ۱۴ مهرماه جاری، ۷۷ تَن بیمار با علایم کرونا مثبت به صورت سرپایی پذیرش شدند.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت ۵۷ تن بیمار جدید در زمینه مذکور در مراکز درمانی استان قم بستری و همچنین ۵۶ تن بیمار در این رابطه از مراکز درمانی این استان ترخیص شدند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت کرونا در قم «نارنجی» است، بیان کرد: ۴۳۵ تن بیمار به علت بیماری کووید-۱۹ در مراکز درمانی قم بستری که ۱۰۵ تن از آن‌ها بَدحال هستند.  

قدیر با بیان اینکه تاکنون تعداد ۸۱۸ هزار و ۲ دُز واکسن کرونا در استان قم تزریق شده است، گفت: همچنین در ۲۴ گذشته ۸۵۷ مورد آزمایش (تست) در زمینه کرونا در این استان انجام شده که ۱۶۵ مورد آن مثبت بوده است.  

کرونا ۹ خانواده دیگر را در استان همدان داغدار کرد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت که با فوت ۹ بیمار دیگر در ۲۴ ساعت گذشته آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در استان از ابتدای اپیدمی ویروس تاکنون به ۲ هزار و ۹۱۴ مورد رسیده است.

دکتر «محمد طاهری» روز پنجشنبه افزود: همچنین با شناسایی ۳۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در این استان، مجموع بیماران بستری مثبت به ۲۸ هزار و ۵۹۱ و بیماران سرپایی مثبت به ۸۹ هزار و ۴۸۱ نفر رسید.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های استان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۶ نفر بود که ۱۸۱ نفر از مراجعان به بیمارستان ها در بخش عادی بستری شدند.

طاهری اضافه کرد: ۱۹ بیمار مبتلا به کرونا در بخش آی.سی.یو مراکز درمانی استان بستری هستند و در مجموع وضعیت جسمی ۴۵ بیمار بستری در بیمارستان های استان وخیم گزارش شده است.

وی درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی بستری(از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون) در بیمارستان‌های اسدآباد یک هزار و ۴۷۶ و بهار یک هزار و ۴۴۲، تویسرکان یک هزار و ۴۵۵، رزن یک هزار و ۱۳۵، درگزین ۳۸۲، فامنین ۳۸۸ و کبودراهنگ یک هزار و ۴۲۵ نفر است.

وی افزود: همچنین تاکنون پنج هزار و ۳۸۶ نفر در ملایر، سه هزار و ۷۱۲ نفر در نهاوند و ۱۱ هزار و ۱۷۳ نفر نیز در شهرستان همدان به ویروس کرونا مبتلا و بستری شده اند.

از ۱۰شهرستان تابعه استان همدان، فامنین در وضعیت زرد و مابقی شهرستان ها در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

 

حال عمومی ۵۰ بیمار کرونایی در چهارمحال و بختیاری وخیم است

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: اگر چه شیوع کرونا در استان همچنان در شیب نزولی قرار دارد اما در حال حاضر ۵۰ بیمار بدحال مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان بستری هستند.

مجید شیرانی روز پنجشنبه اظهار داشت: روند شیوع کرونا در بیماران سرپایی، بستری و فوتی همچنان رو به کاهش است و امید است در هفته آینده نیز تعداد بیماران کرونایی بدحال در استان نیز کاهش یابد.

وی ادامه داد: هم‌اینک تعداد بیماران بستری در استان به یک سوم اوج شیوع کرونا رسیده است و چنانچه مردم در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق واکسیناسیون همراهی خوبی داشته باشند همچنان شاهد کاهش شیوع ویروس در استان خواهیم بود.

شیرانی از شناسایی ۲۱۶ بیمار مبتلا به کرونا در استان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۹ بیمار بستری شدند و ۱۸۷ بیمار نیز سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری همچنین از فوت چهار بیمار مبتلا به کرونا در شبانه‌روز گذشته خبر داد و افزود: با احتساب فوتی‌های جدید، مجموع قربانیان ویروس کرونا در استان به یک هزار و ۵۸۷ نفر رسید.

شیرانی با اشاره به واکسینه شدن ۵۰ درصد جمعیت استان در برابر ویروس کرونا، خاطر نشان کرد: هنوز تا ایمنی کامل جامعه فاصله داریم به همین دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مهار ویروس کرونا و کاهش شیوع بیماری بسیار مهم و تعیین کننده است.

از ابتدای شیوع کرونا تا ۱۵ مهر، ۲۲۳ هزار و ۷۶۱ مورد تست مولکولی تشخیص کرونا در استان گرفته شده که از این تعداد ۷۹ هزار و ۴۲۶ نفر مبتلای به بیماری کووید ۱۹ شناسایی شده است.

بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های شهرکرد، فارسان، اردل، لردگان و بروجن کماکان در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های بن، کیار، سامان، کوهرنگ و خانمیرزا در وضعیت زرد (خطر متوسط) شیوع کرونا قرار دارند.

۸۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری هستند

رییس کارگروه اطلاع رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روند کاهشی تعداد مبتلایان، بستری‌شدگان و فوتی‌های ناشی از کرونا در خراسان رضوی همچنان ادامه دارد و در حال حاضر ۸۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری و تحت درمان قرار دارند.

دکتر حمیدرضا رحیمی روز پنجشنبه افزود: طی ۱۰ روز گذشته تعداد کل بیماران بستری در بیمارستانهای خراسان رضوی هزار و ۱۵۰ نفر بود که طی این مدت کاهش ۳۰۰ نفری داشته است.

وی اضافه کرد: طی این مدت تعداد بستری‌شدگان روزانه کرونا از ۲۵۰ به ۱۹۵ نفر در روز کاهش یافته است.

رییس کارگروه اطلاع رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر ۲۵۵ بیمار بدحال کرونایی در بخشهای مراقبتهای ویژه بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری و تحت درمان قرار دارند که این تعداد نیز در حال کاهش است.

رحیمی از مردم خواست ضمن توجه به واکسیناسیون همچنان نسبت به رعایت پروتکلهای بهداشتی به ویژه در مراسم روزهای پایانی صفر جدیت داشته باشند.

هم اکنون ۹ شهرستان خراسان رضوی  در شرایط  نارنجی کرونایی، مشهد و ۱۹ شهرستان دیگر در وضعیت زرد و چهار شهرستان استان در شرایط آبی قرار دارند.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام نیز بقیه جمعیت این استان را زیرپوشش خدمات‌ بهداشتی و درمانی خود دارند.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۱۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۱ هزار و ۷۷۹ نفر در کشور رسیده است.

در این مدت ۱۰ هزار و ۴۹۷ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی و هزار و ۸۰۵ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به پنج میلیون و ۶۶۲ هزار و ۴۵۸ نفر رسید.

آمار روزانه کرونا و رنگ‌بندی شهرستان‌های استان همدان

براساس اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان، در ۲۴ ساعت گذشته با فوت ۹ بیمار جدید، مجموع جان باختگان استان از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون به ۲ هزار و ۹۱۴ تن افزایش یافته است.

آمار کرونا در مازندران ؛ ۱۴ مهر

بر اساس اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل در شبانه روز گذشته آمار مجموع بستری‌های کرونایی استان با ۴۷ بیمار جدید به ۳۵۴ نفر رسید. طی ۲۴ ساعت گذشته سه نفر دیگر از شهروندان مازندرانی هم به خاطر ابتلا به کرونا جان باختند.

کرونا ۳ خانواده دیگر در چهارمحال و بختیاری را عزادار کرد

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: سه بیمار دیگر در شبانه‌روز گذشته بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

مجید شیرانی روز چهارشنبه افزود: با احتساب فوتی‌های جدید، مجموع قربانیان کرونا در استان به یک هزار و ۵۸۳ نفر رسید.

وی همچنین از شناسایی ۱۳۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: در طی این مدت ۴۰۶ بیمار مشکوک به مراکز بهداشتی و درمانی استان مراجعه کردند که از این تعداد آزمایش تشخیص مولکولی ۱۳۵ بیمار مثبت اعلام شد.

شیرانی تصریح کرد: از این تعداد ۴۵ بیمار در مراکز درمانی استان بستری شدند و ۹۰ بیمار نیز به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به کاهش بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان، اظهار داشت: با این وجود در روزهای اخیر تعداد بیماران بدحال بستری در بخش‌ مراقبت‌های ویژه در حال افزایش است و به ۵۲ نفر رسیده است.

شیرانی با اشاره به روند پرشتاب واکسیناسیون در استان خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا یک ماه آینده ۷۰ درصد جمعیت استان علیه کرونا واکسینه شوند اما همچنان نیازمند رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی هستیم.

از ابتدای شیوع کرونا تا ۱۴ مهر، ۲۲۳ هزار و ۱۶۴ مورد تست مولکولی تشخیص کرونا در استان گرفته شده که از این تعداد ۷۹ هزار و ۲۱۰ نفر مبتلای به بیماری کویید ۱۹ شناسایی شده است.

بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های شهرکرد، فارسان، اردل، لردگان و بروجن کماکان در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های بن، کیار، سامان، کوهرنگ و خانمیرزا در وضعیت زرد (خطر متوسط) شیوع کرونا قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.