طبق گزارش وزارت بهداشت در روز پنجشنبه 7 مردادف در حال حاضر ۲۳۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۷ شهر در وضعیت نارنجی، ۹۹ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

به گزارش جماران؛ مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: ۲۹۲ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر کرونا جان باختند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹۰ هزار و ۷۴ نفر رسید.

از دیروز تا امروز ۷ مردادماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۴ هزار و ۴۳۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۵۰۶ نفر از آنها بستری شدند.

همچنین در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۹۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹۰ هزار و ۷۴ نفر رسید.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۸۲۶ هزار و ۴۴۷ نفر رسید و تا کنون سه میلیون ۳۲۹ هزار و ۶۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۵ هزار و ۲۹۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۹ میلیون و ۱۸۰ هزار و ۸۹ نفر دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۶۲۸ هزار و ۱۴۱ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۱ میلیون و ۸۰۸ هزار و ۲۳۰ دُز رسید.

افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام و پس از دریافت پیامک نوبت دهی، به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

همچنین تا کنون ۲۵ میلیون و ۷۹۵ هزار و ۱۵۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۲۳۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۷ شهر در وضعیت نارنجی، ۹۹ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

 

هفتم مرداد و آخرین اخبار کرونایی استان‌ها

امروز همزمان با عید غدیرخم، طرح واکسیناسیون ۲ قشر از هموطنان علیه کرونا آغاز شد . به عبارت دیگر خبرنگاران و فرهنگیان با اعلام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیز وزیر آموزش و پرورش ، مرحله نخست تزریق واکسن را از روز پنجشنبه شروع کردند.

آنطور که سعید نمکی ، وزیربهداشت ،درمان و آموزش پزشکی در حاشیه تزریق واکسن کووید۱۹ به خبرنگاران، گفته است واکسیناسیون خبرنگاران را در طول هفته آینده تمام خواهیم کرد.

پیرو سخنان وزیر بهداشت، اولین خبر تزریق واکسن خبرنگاران از استان ها برای امروز را مرکز خبرگزاری جمهوری اسلامی در قزوین به نقل از  سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین منتشرکرد؛ مبنی بر اینکه همزمان با عید سعید غدیر خم مرحله اول تزریق واکسن خبرنگاران و عکاسان قزوینی روز پنجشنبه /امروز/ در مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین آغاز شد.

 

هفتم مرداد و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

گویا خبرنگاران و عکاسان براساس نوع فعالیتشان به ترتیب اولویت در صف تزریق واکسن قرار می گیرند چرا که محمد حسن ارداقیان، سخنگوی علوم پزشکی قزوین گفت: براساس سند ملی واکسیناسیون و با هماهنگی به‌عمل آمده با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، خبرنگاران میدانی و خبرنگارانی که در نشست‌ها و برنامه‌های خبری حضور پیدا می‌کنند در اولویت واکسیناسیون کرونا قرار دارند.

وی اظهار داشت : برای تزریق مرحله نخست واکسن خبرنگاران، اسامی و کد ملی آنها از رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد کرونای استان قزوین درخواست شده و واکسیناسیون افراد براساس این لیست انجام می‌شود.

 

طرح واکسیناسیون فرهنگیان کشور آغاز شد

امروز همچنین طرح واکسیناسیون فرهنگیان کشور با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی مراسمی در شهرری آغاز شد.البته آغاز نمادین واکسیناسیون هفت مرداد ۱۴۰۰ همزمان با عید سعید غدیر خم و شروع رسمی از ۹ مرداد ۱۴۰۰ است و حداکثر خاتمه اجرای این طرح ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ است.

در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و مناطق روستایی از ظرفیت موجود مراکز واکسیناسیون شبکه‌های بهداشت و درمان استفاده می شود و نیاز به ایجاد مرکز جداگانه نخواهد بود.همچنین در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر نیز با توجه به جمعیت گروه هدف در صورت لزوم نسبت به ایجاد پایگاه جدید (تجمیعی) به تعداد مورد نیاز بر اساس جمعیت گروه هدف اقدام شود.

مدیر پایگاه ها (نیروی آموزش و پرورش)، پزشک پایگاه، واکسیناتور (با مشارکت از نیروهای پرستاری، مامایی، بهیار و یا گروه های پیراپزشکی فیلد درمان)، متصدی ثبت سامانه و احراز هویت (نیروی آموزش و پرورش)، خدمات (نیروی آموزش و پرورش) و ناظران فنی و تحویل و تحول فرایند تحویل، توزیع  و بازگشت واکسن (مرکز بهداشت) هستند.

یک میلیون و ۲۵۰ هزار معلم و فرهنگی کشور علیه کرونا واکسینه می‌شوند

 وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاحیه طرح واکسیناسیون فرهنگیان در شهرری،گفت: یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر از معلمان مدارس دولتی و غیردولتی، مربیان پیش دبستانی و همکاران فرهنگی از امروز (پنجشنبه) تا آغاز سال تحصیلی جدید علیه ویروس کرونا واکسینه می‌شوند.

محسن حاجی میرزایی  اظهار داشت: اسامی معلمان و فرهنگیان کشور در اختیار وزارت بهداشت برای تزریق واکسن قرار گرفته است و واکسیناسیون تا آغاز سال تحصیلی حتما به پایان می رسد.

نمکی: رکورد تزریق روزانه ۴۳۰ هزار دُز واکسن در کشور شکست

و اما  وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در  آیین افتتاحیه طرح واکسیناسیون فرهنگیان در شهرری با بیان اینکه واکسن زدن گروه‌های خاص تاثیری روی واکسیناسیون گروه‌های سنی ندارد، گفت: روز گذشته رکورد تزریق روزانه ۴۳۰ هزار دُز واکسن در کشور شکسته شد.

 سعید نمکی اظهار داشت: منابع واکسیناسیون کشور از سه محل واکسن برکت، پاستور و واکسن های وارداتی تامین و از هفته آینده نیز مقدار قایل توجهی واکسن وارد کشور می شود.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون معلمان و اساتید دانشگاه ها قبل از آغاز سال تحصیلی به پایان می رسد، اظهار امیدواری کرد که معلمان و دانش آموزان سال تحصیلی جدید را سرکلاس های درسشان در مدارس و دانشگاه ها آغاز کنند.

تزریق واکسن در ایلام ، بوشهر و همدان 

در این میان ۲ هزار و ۴۶۰ نفر از جمعیت هدف ملکشاهی ایلام واکسن کرونا تزریق کردند، بیش از ۶ هزار دوز واکسن کرونا در دیلم تزریق شد و همچنین بیش از هفت هزار کبودراهنگی علیه کرونا واکسینه شدند.

مبتلایان ۲۴ ساعت گذشته

امروز همچنین خبرهایی از استان ها در خصوص شمار مبتلایان جدید به کرونا را هم داشتیم که می توان به شناسایی موارد ابتلای جدید ۲۸۳  تن از هموطنان در ایلام ، هزار و ۱۳۴ تن دیگر در سیستان و بلوچستان و انتقال 

۱۵۰ بیمار کووید۱۹ به تخت های بستری البرز اشاره کرد.

 محمد مهدی بانشی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم به شمار مادران باردار کهگیلویه و بویر احمد اشاره کرده و گفته است: از اسفند ۹۸تاکنون تعداد ۳۴۲ مادر باردار در این استان به ویروس کرونا مبتلا شده اند که خوشبختانه با مراقبت های ویژه و بموقع مرگ مادر باردار بر اثر کرونا نداشته ایم .

فوت چهار هموطن دیگر در لرستان بر اثر ابتلا به کرونا ، جان باختن۱۴ بیمار کرونایی بستری در گنبدکاووس، فوت چهار بیمار دیگر درکاشان و آران و بیدگل ، مسافر بودن ۳۰ درصد بیماران کرونایی بستری شده در مشهد به نقل از  عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در استان خراسان رضوی، تداوم وضعیت قرمز شیوع کرونا در استان اردبیل و بستری شدن ۸۴ بیمار جدید در این استان، تعطیل شدن بازار گرگان  برای ۲ هفته ، نگران کننده بودن وضعیت کرونا در دلفان به نقل از فرماندار این شهر و ورود بابل به مرحله برپایی اقامتگاه بیماران کرونایی از جمله اخبار منتشر شده مربوط به کرونا به شمار می آیند. 

همچنین  کمک ۹۰۰ میلیون تومانی  ۲ شرکت معدنی به دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ، مکاتبه دادستان قشم با وزیر بهداشت برای واکسیناسیون افراد بالای ١٨ سال و تکمیل شدن ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان طالقانی آبادان از دیگر اخبار کرونایی است.

پیکر بانوی مدافع سلامت در خرم‌آباد تشییع شد

متاسفانه امروزپیکر شهید "زهرا جودکی" مامای شاغل در بیمارستان شفا خرم‌آباد که به دلیل ابتلا به کرونا به شهادت رسید روز پنجشنبه در این شهرستان تشییع و به خاک سپرده شد.  زهرا جودکی کوماس مامای ۳۵ ساله شاغل در بیمارستان شفا که به عنوان پرستار در بخش بیماران کرونایی در این بیمارستان خدمت می کرد روز سه‌شنبه پس از چند روز تحمل بیماری کووید ۱۹ درگذشت.

این بانوی فداکار در مرحله نخست تزریق واکسن به کارکنان بیمارستان شفا دارای علایم مشکوک به کرونا بود و امکان تزریق برای او وجود نداشت و در نهایت همزمان با تزریق مرحله دوم تزریق واکسن برای کادر درمان، به شهادت رسید.

 

168971566

 

۷۰۵ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با بستری ۱۱۳ بیمار جدید شمار بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های این استان به ۷۰۵ نفر افزایش یافت.

دکتر سعید کشمیری روز پنجشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: در زمان حاضر ۵۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه کرونایی بستری هستند که ۱۲ نفر از این جمعیت در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

وی ادامه داد: امروز هفت نفر شامل سه مرد با ۸۸، ۶۷ و ۷۳ سال سن و سابقه بیماری زمینه‌ای قلبی، کلیوی، فشارخون و دیابت، ۲ مرد با ۴۹ و ۵۲ سال سن بدون بیماری زمینه‌ای، یک زن ۵۸ ساله با سابقه سرطان و دیابت و یک زن با ۶۷ سال سن بدون بیماری زمینه‌ای در استان بوشهر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: از ابتدای شیوع کرونا ۶۵ هزار و ۲۹۹ نفر در این استان به این ویروس مبتلا و یک هزار و ۴۱۳ نفر نیز به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند.

در زمان حاضر ۹۰ درصد شهرستان‌های استان بوشهر در وضعیت قرمز خیلی پرخطر کرونا قرار دارند. 

۱۰ بیمار کرونایی دیگر در قم فوت کردند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به‌آخرین وضعیت کرونا در این استان گفت: طی شبانه روز گذشته ۱۰ تَن از بیمارانی که نتیجه آزمایش کرونای آنها مثبت شده بود جان خود را از دست دادند.

محمدرضا قدیر در گفت و گویی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت منتهی به‌هفتم مردادماه ۱۶۳ تَن با علائم مشکوک و یا قطعی ابتلا به‌کرونا توسط اورژانس مراکز درمانی قم مورد پذیرش قرار گرفتند.

وی با اشاره به‌بستری شدن ۱۳۱ تَن از این افراد گفت: کل بیماران بستری در مراکر درمانی قم ۶۹۵ تَن است که ۱۴۲ تَن از آنها به‌دلیل وخامت جسمانی در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین بیان کرد: از آغاز اجرای طرح واکسیناسیون کرونا در قم ۱۱۸ هزار و ۸۴۷ دُز واکسن تزریق شده‌است.

وضعیت کرونایی قم که از ۲۷ خردادماه پس از ۴۰ روز از وضعیت نارنجی به زرد بهبود یافته بود بر اساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده توسط نرم‌افزار ماسک، از تاریخ نهم تیرماه جاری بار دیگر جزو شهرهای نارنجی و از ۲۳ تیرماه مجددا در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا قرار گرفت.

 

۱۴ بیمار کرونایی در گنبدکاووس جان باختند

فرماندار ویژه گنبدکاووس درشرق استان گلستان از جان باختن ۱۴ بیمار کرونایی بستری در مراکز درمانی این شهرستان در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت که هم اینک ۳۵۵ بیمار مبتلا به این بیماری در بیمارستان‌های گنبد بستری هستند.

عبدالقدیر کریمی روز پنجشنبه اظهارداشت: ۶ نفر از بیماران کرونایی جان باخته از اهالی گنبدکاووس و بقیه از شهرستان‌های همجوار بودند و هم اینک نیز ۳۰ بیمار بد حال در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی این شهرستان نگهداری می‌شوند.

وی با گلایه از بی‌توجهی مردم نسبت به رعایت شیوه‌نامه بهداشتی و استفاده از ماسک، گفت: تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های گنبدکاووس تکمیل است و ۳۰ بیمار کرونایی بدحال دیگر نیز در انتظار خالی شدن تخت آی‌سی‌یو هستند.

کریمی بابیان اینکه از مجموع ۳۵۵ بیمار بستری در مراکز درمانی گنبدکاووس حدود ۶۰ درصد از اهالی این شهرستان هستند، اضافه کرد: هم اکنون بیمارستان‌ها با اضافه کردن تخت در راهروها و فضاهای خالی، بیمار کرونایی پذیرش می‌کنند.

فرماندار ویژه گنبدکاووس با یادآوری اینکه در پیک‌های اول تا چهار شیوع کرونا در این شهرستان میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط مردم بین ۶۰ تا ۸۵ درصد بود، بیان داشت که در موج پنجم این بیماری توجه به رعایت اصول بهداشتی و زدن ماسک به کمتر از ۵۰ درصد رسیده است.

وی گفت: با وجود اطلاع رسانی‌های مکرر از طریق صدا و سیما، خبرگزاری‌های رسمی و سایر رسانه‌های ارتباط جمعی و نیز بلندگوهایی سیار و مساجد در سطح شهرستان، مردم نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی کم توجه هستند.

مطابق آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان، تعداد بستری‌های مبتلا به کووید۱۹ در این استان به هزار و ۴۱۴ نفر افزایش یافت که ۱۵۵ نفر از آنان در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

گنبدکاووس باحدود ۳۷۵ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

۴۵۰ نفر دیگر در استان همدان به کرونا مبتلا شدند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت که با شناسایی ۴۵۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در این استان، مجموع بیماران بستری مثبت به ۱۹ هزار و ۸۵۲ و بیماران سرپایی مثبت به ۵۰ هزار و ۷۳۷ نفر رسید.

دکتر «محمد طاهری» روز پنجشنبه افزود: همچنین با فوت چهار بیمار دیگر در ۲۴ ساعت گذشته آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در استان از ابتدای اپیدمی ویروس تاکنون به ۲ هزار و ۳۴۰ مورد رسیده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های استان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۸۱۴ مورد بود که ۱۷۳ نفر از مراجعان به بیمارستان ها در بخش عادی بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان افزود: ۲۱ بیمار مبتلا به کرونا در بخش آی.سی.یو مراکز درمانی استان بستری هستند و در مجموع وضعیت جسمی ۴۲ بیمار بستری در بیمارستان های استان وخیم گزارش شده است.

طاهری درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی بستری(از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون) در بیمارستان‌های اسدآباد ۹۰۹، بهار یک هزار و ۴۸ ، تویسرکان یک هزار و ۸۶، رزن ۸۲۹، درگزین ۲۹۷، فامنین ۳۲۸ و کبودراهنگ یک هزار و ۹۰ نفر است.

وی افزود: همچنین تاکنون سه هزار و ۶۹۸ نفر در ملایر، ۲ هزار و ۴۶۲ نفر در نهاوند و هفت هزار و ۶۳۳ نفر نیز در شهرستان همدان به ویروس کرونا مبتلا و بستری شده اند.

از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان پنج شهرستان همدان، اسدآباد، ملایر، نهاوند و کبودراهنگ در وضعیت قرمز، شهرستان های تویسرکان، بهار، درگزین و رزن در وضعیت نارنجی و شهرستان های فامنین در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

 

شمار مبتلایان جدید کرونا در سیستان و بلوچستان به ۱۱۳۴ نفر رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با افزوده شدن یک‌هزار و ۱۳۴ مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۹۲هزار و ۵۰۳نفر رسید.

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری روز پنجشنبه اظهارداشت: همچنین با فوت ۱۱مورد جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به ۲ هزار و ۱۶۱نفر رسید.

وی با بیان اینکه ۸۶۰ بیمار حاد تنفسی و  ۳۴۱مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: مردم در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: از آنجایی که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس بر اساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می‌شود ضروریست شهروندان تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی گفت: تمامی موارد مثبت کرونا در سیستان و بلوچستان از نوع جهش یافته انگلیسی و دلتا است.

هاشمی از وضع فوق بحرانی کرونا در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: پایین‌ترین میزان رعایت پروتکل‌ها در سطح کشور مربوط به سیستان و بلوچستان است.

وی بیان کرد:‌ کمبودی در داروهای ضد ویروس و تجهیزات مورد نیاز بیماران کرونایی نداریم.

 

۲۸۳ ابتلای جدید کرونا در ایلام شناسایی شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۲۸۳ ابتلای جدید کرونا در ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شد و مجموع مبتلایلان استان به ۴۳ هزار و ۸۰۷ نفر افزایش یافت.

دکتر محمد کریمیان روز پنجشنبه اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲ فوتی ناشی از کرونا نیز ثبت شده و مجموع فوتی های استان به ۸۲۸ نفر افزایش یافت.

وی افزود: ۷۲ بیمار جدید کرونایی نیز در مراکز درمانی بستری شدند و مجموع بستری های موجود استان ۲۵۲ نفر است.

دکتر کریمیان ادامه داد: مهران با ۲۲ بیمار جدید و ایلام با ۱۵ نفر دارای بیشترین تعداد بستری های استان هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اضافه کرد: همچنین از بستری های جدید ۱۰ نفر مربوط به آبدانان، ۱۰ نفر دهلران، هفت نفر دره شهر، پنج نفر  ایوان، یک نفر بدره، یک نفر چرداول و یک نفر مربوط به سیروان است.

دکتر کریمیان افزود: شهرستان های ایلام، آبدانان، دره شهر، مهران و چوار در وضعیت قرمز، دهلران و بدره در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان ها در وضعیت زرد قرار دارند.

 

۴ بیمار مبتلا به کرونا در کاشان و آران و بیدگل جان باختند

مدیر روابط ‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ۲ مرد ۴۹ و ۸۵ ساله و ۲ زن ۶۴ و ۹۲ ساله مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در مرکزهای درمانی کاشان و آران و بیدگل جان باختند.

مریم امیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: شمار آزمایش مثبت ویروس کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با ثبت ۳۱۲ مورد جدید به ۲۹ هزار و ۲۳۳ نفر رسید.

وی افزود: اکنون ۷۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در مرکزهای درمانی این منطقه بستری هستند که از این تعداد، ۶۲۰ نفر در کاشان و ۱۳۰ نفر در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

به گفته وی، شمار بیماران کووید ۱۹ بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مرکزهای درمانی منطقه کاشان ۵۴ نفر است که ۵۰ نفر در کاشان و چهار نفر در آران و بیدگل بستری هستند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: ۲۰۵ هزار و ۹۶۹ نفر از آغاز شیوع کرونا (اسفند ۱۳۹۸) تاکنون به مرکزهای بستری، تشخیص سرپایی و درمانی شهرستان‌های آران و بیدگل و کاشان مراجعه کردند و ۱۲ هزار و ۹۵۶ بیمار حاد تنفسی ترخیص شدند.

امیدی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۵ بیمار جدید حاد تنفسی با سن ۱۶ تا ۹۳ سال در مرکزهای درمانی کاشان و هفت نفر با سن ۱۴ تا ۸۷ سال در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان بستری شدند.

به گفته وی، در این مدت ۶۱۲ نفر به کلینیک‌های حاد تنفسی دانشگاه علوم پزشکی کاشان مراجعه کردند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اضافه کرد: یک‌هزار و ۹۷۲ نفر نیز شمار پذیرش بستری موقت در مرکزهای ریفرال (زیر مجموعه) این دانشگاه است.

وضعیت کرونایی کاشان و آران و بیدگل با تدوام تشدید بحران کرونا در این شهرستان‌ها قرمز و با توجه به تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های شهید بهشتی و سیدالشهدا(ع) اظطراری شده است.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

مردم به شایعات منفی تزریق واکسن توجه نکنند

معاون کل وزارت بهداشت گفت: تنها راه مقابله با ویروس کرونا واکسیناسیون است، بنابراین از مردم درخواست دارم که به شایعات مخرب و منفی در خصوص تزریق واکسن توجه نکنند.

ایرج حریرچی امروز پنجشنبه در حاشیه مراسم آغاز واکسیناسیون اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌های کشور در جمع خبرنگاران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات افزود: روز گذشته رکورد ۴۳۵ هزار واکسیناسیون برای اولین بار حاصل شد و سه روز است که بالای ۴۰۰ هزار واکسن تزریق شده است.

وی ادامه داد: حدود ۵۸۰ هزار واکسن روزانه هدف گیری شده است و مطلوب آن یک درصد جمعیت یعنی ۸۴۰ هزار واکسیناسیون روزانه است.

معاون کل وزارت بهداشت یادآور شد: امروز استادان دانشگاه،  معلمان، خبرنگاران، زندانیان و بیماران پرخطر آغاز می شود و گروه های پرخطر دیگر مانند بانک ها، حمل و نقل تحت پوشش قرار می گیرند.

حریرچی خاطر نشان کرد: امیدواریم با کمک سایر سازمان‌ها از جمله بسیج، ارتش و سپاه و  توان قابل توجه دانشگاه آزاد و با محوریت وزارت بهداشت مهم ترین و اصلی ترین کار اجرایی وزارت بهداشت و کل نظام اجرایی یعنی واکسیناسیون برای بازگشت به زندگی عادی و نشاط اجتماعی حل شود.

وی افزود: دانشگاه آزاد این ظرفیت را دارد که ۳۰۰ مرکز به مراکز وزارت بهداشت اضافه کند که هر مرکز توان روزانه ۵۰۰ تا هزار تزریق را دارد و میتواند بار ۱۵۰ تا ۳۰۰ هزارتایی را به عهده بگیرند.

معاون کل وزارت بهداشت عنوان کرد: واکسن موجود است و سیستم اجرایی هم فعالیت مناسبی دارد اما مشکلی که در برخی مناطق وجود دارد این است که برخی از رده های سنی در استقبال نه چندان مناسب از واکسیناسیون ضعف مراجعه نکردن ۳۰ درصدی دارند که امر به معروف مدنی و اجتماعی ایجاب می کند که یکدیگر را برای تزریق واکسن توجیه کنیم.

حریرچی افزود: با ارائه مستندات علمی اعلام می کنم تنها راه موثر در مقابله با ویروس کرونا واکسیناسیون است، پروتکل های بهداشتی تنها کمک کننده به واکسیناسیون است، تاثیری که در سایر کشورها و حتی ایران دیده شده، کاهش ۹۹ درصدی مرگ و میر با تزریق واکسن صورت می گیرد، بنابراین مردم به شایعات درباره واکسن توجه نکنند.

وی گفت: گروه های هدف اعلام شده تا یک الی دو ماه آینده تمام می شود، نقطه اساسی این است که واکسیناسیون به مردم عادی که خطر سنی و شغلی ندارند، باید وارد شود. هدف اول کاهش مرگ و میر است که تا حدودی حاصل شده و اثر خود را در ماه های آینده نشان می دهد.

معاون کل وزارت بهداشت هدف دوم را کاهش ابتلا و انتشار ویروس کرونا دانست و اظهار داشت: این امر با واکسیناسیون اکثرجامعه صورت میگیرد که امیدواریم در شش ماه آینده انجام شود.

حریرچی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص برگزاری کنکور ارشد در شرایط کرونایی توضیح داد: در حال حاضر همه فعالیت های اجتماعی و تفریحی مانند رستوران و مسافرت رفتن انجام می شود اما برای کارهای ضروری مانند رفتن به محل کار و آزمون جبهه گیری وجود دارد.

حریرچی ادامه داد: در کنکور سراسری که بسیار پیچیده تر از  آزمون ارشد بود، پروتکل های بهداشتی به طور کامل صورت گرفت، چرخ امور ضروری کشور باید بچرخد.

وی درباره بازگشایی دانشگاه‌ ها نیز گفت: دانشجویان در سنین جوانی هستند، اولویت آنها متفاوت است. با توجه به موضوع خوابگاه و رستوران های دانشجویی بازگشایی دانشگاه ها از مدرسه پیچیده تر است.

حریرچی خاطر نشان کرد: امیدواریم حداقل کلاس های  مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری با واکسیناسیون حضوری برگزار شود و سپس برای دانشجویان کارشناسی و مقاطع پایین برنامه ریزی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند
کلمات کلیدی شهرهای قرمز شهرهای قرمز کرونا اسامی استان های قرمز اسامی استان های قرمز کرونا اسامی شهرهای قرمز کرونا شهرهای قرمز کرونا در ایران رنگ بندی شهرها رنگ بندی کرونایی رنگ بندی استان ها رنگ بندی استان ها از نظر کرونا رنگ بندی استان ها از نظر کرونا امروز رنگ بندی شهرها از نظر کرونا رنگ بندی استان ها امروز رنگ بندی کرونا رنگ بندی شهرها از نظر کرونا امروز رنگ بندی استان رنگ بندی شهرهای ایران رنگ بندی استان های کشور رنگ بندی استان های کشور از نظر کرونا اسامی استان های قرمز امروز رنگ بندی کرونایی شهرهای کشور رنگ بندی کرونایی شهرها رنگ بندی استان های کشور کرونایی رنگ بندی شهرها رنگ بندی جدید شهرها رنگ بندی شهرهای ایران از نظر کرونا رنگ بندی شهرهای ایران از نظر کرونا امروز رنگ بندی استان ها و شهرها رنگ بندی استان های ایران رنگ بندی استان های ایران از نظر کرونا رنگ بندی جدید رنگ بندی جدید شهرها از نظر کرونا رنگ بندی جدید کشور رنگ بندی کرونایی کشور
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.