در حال حاضر ۱۱ شهر استان خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی هستند و هشت شهرستان در وضعیت نارنجی به سر می برند. سفر خودروهای دارای پلاک غیر بومی به سه استان شمالی گیلان، مازندران و گلستان ممنوع اعلام شده و پلاک های غیر بومی اجازه ورود به شهرهای مسافرپذیر مشهد، قم، اصفهان، شیراز، بوشهر، بندرعباس، کیش و قشم را ندارند.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۶۱ نفر از مبتلایان بیماری کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۶۰ هزار و ۹۲۸ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز چهارشنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۰ اسفند ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیص هشت هزار و ۶۰۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۷۰۱ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۷۱۵ هزار و ۱۶۲ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۴۶۴ هزار و ۲۶۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین سه هزار و ۸۲۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۱۱ میلیون و ۴۶۷ هزار و ۵۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

بر اساس آمار رسمی کشورها ویروس کرونا تاکنون حدود ۱۱۸ میلیون نفر را در دنیا مبتلا کرده و حدود دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر نیز بر اثر بیماری کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. 

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

 

بیستم اسفند و مهمترین اخبار کرونایی استان‌ها

واپسین روزهای سال ۹۹ در حالی می‌گذرد که افزایش ترددها و ازدحام در سطح شهرها، از دلتنگی مردم برای شرایط عادی زندگی نشان دارد و در مقابل، ویروس کرونا سیری‌ناپذیر منتظر است و میزبانان بیشتری را طلب می کند.

دومین نوروز کرونایی پیش روست در حالی که آمار جان باختگان کرونایی در کشور با وجود کاهش قابل ملاحظه همچنان دو رقمی است، واکسیناسیون علیه کرونا در کشور به اجرا درآمده اما ایمنی عمومی به زمان بیشتری نیاز دارد و در این میان، خطر خیز چهارم شیوع کووید ۱۹ و انتشار انواع جهش یافته ویروس این بیماری نیز هم میهنان را تهدید می کند. 

 ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است.

براساس آمار رسمی، در ۲۴ ساعت گذشته هشت هزار و ۶۰۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۷۰۱ نفر بستری شدند؛ همچنین با فوت ۶۱ نفر از هم میهنان مبتلا به این بیماری در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۶۰ هزار و ۹۲۸ نفر رسیده است.

بی تردید شمار مبتلایان و جان باختگان که روزانه اعلام می‌شود، صرفا یک عدد و رقم نیست؛ هر مورد ابتلا، انبوهی از مشکلات را برای خانواده و جامعه به دنبال دارد و فوت مبتلایان هم ضایعه‌ای جبران ناپذیر است. 

تجربه یک سال اخیر نشان داده است هرجا تجمعی اتفاق می‌افتد و پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی شود، باید منتظر شیوع کووید ۱۹ شیوع بود. بر این اساس، مسوولیت پذیری برای حفظ سلامت خود و دیگران از طریق رعایت پروتکل‌های بهداشتی هنوز یک اصل مهم است. 

 

مردم برای رفتن به سفر چند ماه صبر کنند

 

در همین پیوند، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز از مردم خواست که تا چند ماه دیگر و تا زمانیکه به درصد قابل قبولی از واکسیناسیون علیه کرونا برسیم، سفر نروند و دورهمی نداشته باشند. 

سیما سادات لاری با بیان اینکه واکسن کرونا در حال تولید در کشور و همچنین وارد شده است، اظهار داشت: مردم کشورمان تاکنون تاب آوری خوبی داشتند و با ما همکاری کردند اما از آنها می خواهیم که باز هم صبر داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ویروس کرونا از ما خسته نشده بلکه به شکل جهش یافته و با قدرت سرایت بیشتر مانند آنچه در خوزستان اتفاق افتاده در حال گرفتن بیماران از ما است، تاکید کرد: ما نباید از رعایت کردن پروتکل های بهداشتی خسته شویم.

لاری با بیان اینکه ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی در بسیاری از استان ها شناسایی شده است، اضافه کرد: بسیاری از افرادی که درگیر این نوع ویروس شدند سابقه سفر ندارند که نشان می دهد این ویروس در چرخش است و هرچه ترددها بیشتر شود، چرخش ویروس جهش یافته هم بیشتر و از طرفی امکان جهش در ویروس خودمان نیز ایجاد می شود.

وی با اشاره به اینکه میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در کشور پایین آمده و به ۷۶ درصد رسیده است، خاطرنشان کرد: ما در هفته های اخیر تا ۸۸ درصد را در رعایت شیوه نامه های بهداشتی داشتیم اما کاهش آن، نگران کننده است.

نتیجه کاهش رعایت توصیه های بهداشتی از مدت ها قبل در استان های مختلف مشهود است. 

در آذربایجان شرقی، تاکنون ۳۰ نفر مبتلا به کرونای انگلیسی  شناسایی، تست‌گیری و قرنطینه شده‌اند. از این تعداد، ۲۹ نفر به شکل سرپایی درمان شده اند و یک نفر از بیماران در بیمارستان بستری است.

در سیستان و بلوچستان هم با افزوده شدن ۲۲ کرونایی دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار مبتلایان به این ویروس در استان به ۲۷ هزار و ۹۹۴نفر رسید.

در استان اصفهان، مراکز درمانی کاشان طی  ۲۴ ساعت گذشته،  ۱۸ نفر را  از سن سه تا ۹۸ سال با علایم کرونا پذیرش کردند ،اما در مرکزهای درمانی آران و بیدگل در این مدت،  بیماری با علایم این بیماری پذیرش نشده است. 

در استان اردبیل که در وضعیت آبی قرار دارد، با فوت یک بیمار مبتلای دیگر در ۲۴ ساعت اخیر، مجموع جان‌باختگان ۱۲ ماه گذشته کرونا به یکهزار و ۴۰۹ نفر رسید، هر چند آمار جان‌باختگان شیوع سه موج کرونا در این استان طی روزهای اخیر وارد روند کاهشی شده است.

اما وضعیت ابتلا در البرز حادتر است و اکنون ۳۳۰ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های استان تحت مراقبت پزشکی و درمانی قرار دارند. به گفته دکتر محمد فتحی رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز، ۳۲ بیمار بدحال کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های استان پذیرش شدند و تحت مراقبت ویژه پزشکی قرار گرفتند.

 

مقابله با کرونا 

واکسیناسیون یکی از راهکارهای پیشگیری از کرونا و مهار آن در کشور است که با کادر درمان و نیروهای بهداشت به عنوان اولین گروه هدف آغاز شد، اکنون به سالمندان رسیده است.

در این راستا، از خوزستان که ۱۱ شهرستان با وضعیت قرمز و هشت شهرستان با وضعیت نارنجی دارد، خبر رسید که واکسیناسیون سالمندان فردا انجام می‌شود و قرار است از هفته آینده هم بیماران خاص در استان، همچون بیماران دیالیزی، تالاسمی، هموفیلی و ام اس واکسینه شوند. 

وی افزود: در طرح واکسیناسیون، اکنون نیروهای بهداشت و درمان و جانبازان نخاعی و شیمیایی بالای ۵۰ درصد در حال دریافت واکسن هستند.

همچنین به گفته ابول نژادیان رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز ، طبق مصوبه ستاد کرونا ادارات غیرضروری با ظرفیت ۱۰ درصد و ادارات ضروری با یک سوم ظرفیت اجازه فعالیت دارند و بازرسان استانداری به صورت جدی این موضوع را رصد می کنند.

وی اظهار داشت: به مدیران دستگاه های اجرایی که مصوبه حضور ۱۰ درصد نیروها در محل کار را رعایت نکنند تذکر داده شده و با آنها برخورد قانونی می شود.

ابول نژادیان تصریح کرد: همچنان بار مراجعه به مراکز درمانی خوزستان افزایشی است که از مردم انتظار داریم پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

اما در چهارمحال و بختیاری، رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: مرحله نخست واکسیناسیون سالمندان مقیم مراکز نگهداری سالمندان در استان آغاز شد که در این مرحله ۱۴۰ سالمند و مراقب مراکز شبانه‌روزی سالمندان استان با رضایت خانواده واکسینه شدند.

سید راشد جزایری افزود:تاکنون کادر درمان، کادر اورژانس بیمارستان، کادر بخش کرونا ،نیروهای اورژانس ۱۱۵ و جانبازان شیمیای بالای ۵۰ درصد واکسیناسیون آنها انجام شده است.

اما طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تمهید دیگری برای مبارزه با شیوع کروناست که تاکنون نتایج قابل توجهی داشته است. 

در یزد، به گفته سرهنگ حسین زارع کمالی جانشین فرماندهی سپاه الغدیر، با اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی از آذرماه سال ۱۳۹۹ تاکنون۲ هزار فرد مشکوک به ویروس کرونا در استان شناسایی و برای معالجه تحت درمان قرار گرفتند.

در همین حال از نقطه دیگری از کشورمان، به نقل از استاندار زنجان خبر رسیده است که این استان امکان پذیرش میهمانان نوروزی از سایر مناطق را ندارد و بر این اساس زنجانی‌های مقیم سایر استان‌ها به ویژه در شهرهای ایجرود، خدابنده، ماهنشان باید با تست پی سی آر منفی وارد شوند که در این خصوص فرمانداران باید گزارش دهی کنند.

فتح الله حقیقی همچنین گفت که محدودیت تردد شبانه خودروها از ساعت ۲۱ تا ۳ صبح به شدت و قاطعانه در استان اجرا می‌شود و هیچ کوتاهی در این زمینه جایز نیست.

در استان سمنان هم اعلام شد که ۱۴۰۰ نفر از فعالان صنفی  شهرستان سمنان که با مردم سروکار دارند، از لحاظ ابتلا به کرونا به صورت رایگان غربالگری شدند. 

همچنین در همدان مقرر شده است که در صورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی توسط مردم و کسبه، بازار تعطیل نمی شود. 

 

مردم لرستان پنجشنبه آخر سال از حضور در آرامستان پرهیز کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به نزدیک بودن ایام پایانی سال گفت: از مردم درخواست می‌شود با توجه به شرایط کرونایی از حضور در آرامستان‌ها و اجتماعات خودداری کنند.

محمود ثمینی روز چهارشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی استان به موضوع پنجشنبه آخر سال و برنامه زیارت اهل قبور اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط شکننده کرونایی، هم مرزی با استان خوزستان، سرعت انتشار بالای ویروس جهش یافته و لزوم مراعات و خودداری از حضور در اجتماعات، از مردم استان درخواست می شود پنجشنبه آخر سال در آرامستان‌ها تجمع نکنند.

وی با تاکید بر اهمیت سلامت عمومی افزود: همچنین شهروندان باید مراقب نوجوانان خود باشند و با پیگیری برنامه های فرهنگی صدا و سیما از حضور فرزندان در برنامه های خطرناک چهارشنبه سوری جلوگیری کنند.

وی همچنین با اشاره به آغاز فعالیت ستاد انتخابات در استان گفت: فرآیند انتخابات طبق برنامه زمانی تعیین شده در حال انجام است.

ثمینی تصریح کرد: متقاضیان کاندیداتوری برای تسهیل در روان‌سازی امور با توجه به شرایط کرونایی و ضرورت نداشتن مراجعه حضوری به فرمانداری ها می‌توانند ثبت نام را به صورت غیر حضوری انجام دهند.  

وی افزود: نصب نرم افزار وزارت کشور بر روی گوشی اندروید یا رایانه شخصی با مراجعه به آدرس http://entekhabat.moi.ir، مراجعه به کافی نت برای نام نویسی غیرحضوری است و در نهایت چنانچه داوطلب از روش های مذکور موفق به ثبت نام نشود با مراجعه به فرمانداری ها نسبت به ثبت نام اقدام می کند.

ثبت نام از داوطلبان شورای اسلامی شهر ۲۰ اسفند به مدت ۷ روز تا ۲۶ اسفند ادامه می‌یابد و ثبت‌نام داوطلبان شورای اسلامی روستا به مدت یک هفته از ۱۶ تا ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ انجام خواهد شد و برگه عدم سو پیشینه برای داوطلبان شورای شهر و روستا الزامی است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ همزمان با سراسر کشور در لرستان برگزار می شود.

 

فارس و زنگ خطر کرونا در روزهای پایانی سال 

در حالی برخی از شهروندان در شیراز و سایر شهرستان های فارس برای سفر تدارک دیده اند که زنگ خطر همه گیری کرونا در استان فارس به صدا درآمده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز روز چهارشنبه در نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا  با هشدار نسبت به شلوغی های روزهای پایانی سال، این وضعیت را به منزله خطری جدی برای افزایش زمینه های انتقال بیماری کووید ۱۹ دانست.

عبدالرسول همتی از افزایش ورودی بیماران به بیماستان های مرجع کووید ۱۹ خبر داد.

وی از مردم خواست تا با مشارکت در رعایت پروتکل ها، به ویژه استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، پرهیز از سهل انگاری و عادی انگاری در ایام پایانی سال، مانع شیوع کروناویروس شوند.

همتی همچنین از مردم خواست تا از مسافرت های غیر ضروری به شهرهای جنوبی و مناطق دارای وضعیت نارنجی و قرمز در کشور خودداری کنند.

به گفته وی، با بستری ۱۲۰ بیمار جدید در شبانه روز گذشته؛ آمار بیماران بخش های کووید ۱۹ استان فارس از مرز ۶۰۰ نفر عبور کرد. 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز همچنین گفت: با این وجود، ورود ۱۲۰ بیمار جدید در طی ۲۴ ساعت گذشته به بخش های کووید ۱۹ در استان به منزله تهدیدی جدی برای روزهای آینده محسوب می شود.

 همتی با اعلام آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، ۶۶۰ هزار و ۳۴۵ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۱۷۸ هزار و ۷۰۰ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

به گفته وی، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۴۶ هزار و ۳۷۶ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد سه هزار و ۷۹۴ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۸۲ هزار و ۴۹۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

وی مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز ۶۰۵ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۸۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

همتی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی در استان نداشته ایم، مجموع جانباختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را سه هزار و ۲۹۰ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از بهبودی ۱۷۳ هزار و ۲۰۴ نفر از ابتدای شیوع بیماری تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

 همتی از افزایش موارد بستری در بیمارستان های استان خبر داد و افزود: آمارها نشان می دهد که در شهرهای مرزی با استان های جنوبی کشور این آمار رو به افزایش است.

این مقام مسوول در دانشگاه از مردم استان فارس و شهرهای جنوبی خواست با تاکید بر هشیاری بیشتر نسبت به این بیماری، استفاده از ماسک های سه لایه و به ویژه رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله فیزیکی در عبور و مرور روزهای پایانی سال را ضروری دانست و از عموم مردم استان خواست تا با همکاری مسوولانه در این زمینه، در کاهش آمارهای ابتلا و داشتن روزهای بهتر در آینده، سهیم شوند.

 

۱۲۶ بیمار کرونایی در قم بستری هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به کرونا در این استان گفت: در ۲۴ ساعت منتهی به بیستم اسفندماه جاری، ۱۲۶ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی این استان بستری هستند.

محمدرضا قدیر در گفت و گویی ادامه داد: در این مدت ۴۰ بیمار با علائم کرونا به صورت سرپایی در مراکز درمانی استان پذیرش شد.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۳۵ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی قم بستری شدند، اظهار داشت: همچنین ۲۲ بیمار مبتلا به این ویورس با بهبود شرایط از مراکز درماین قم ترخیص شدند.

قدیر، افزود: در حال حاضر پنج بیمار کرونایی بدحال در مراکز درمانی قم بستری هستند.

 

کرونا جان سه نفر دیگر را در استان همدان گرفت

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: با فوت سه نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته مجموع متوفیان کرونا در این استان از ابتدای اپیدمی این ویروس تاکنون به یک هزار و ۵۴۳ نفر رسید.

دکتر «محمد طاهری» روز چهارشنبه افزود: همچنین با شناسایی ۱۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع موارد مثبت بستری از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون در استان به ۱۰ هزار و ۵۷۵ نفر رسیده است.  

وی اظهار داشت: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های استان همدان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰۱ مورد بود که از این تعداد ۴۰ نفر در بخش عادی بستری شدند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: همچنین در حال حاضر ۱۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بخش آی.سی.یو مراکز درمانی این استان بستری هستند و وضعیت جسمی ۳۰ بیمار وخیم گزارش شده است.

دکتر طاهری درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان همدان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی بستری(از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون) در بیمارستان‌های اسدآباد ۳۸۲، بهار ۶۲۳، تویسرکان ۶۷۳، رزن ۴۶۰، درگزین ۱۹۹، فامنین ۱۸۵ و کبودراهنگ ۶۷۶ نفر است.

وی افزود: همچنین یک هزار و ۹۲۴ نفر در ملایر، یک هزار و ۱۷۰ نفر در نهاوند و چهارهزار و سه نفر نیز در شهرستان همدان به این ویروس مبتلا و بستری شده اند.

استاندار همدان در جلسه روز شنبه گذشته در ستاد مقابله با ویروس کرونا، اظهار داشت: شهرستان اسدآباد در وضعیت آبی و ۹ شهرستان دیگر استان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

«سیدسعید شاهرخی» با بیان اینکه اعمال محدودیت های کرونایی همچنان بر اساس طرح «فاصله گذاری هوشمند» و براساس رنگ بندی شهرستان ها انجام می شود، از شهروندان خواست با رعایت شیوه نامه های بهداشتی از شیوع ویروس کرونا و بازگشت محدودیت ها جلوگیری کنند.

 

۱۳۱ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی کرمانشاه بستری هستند

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه ۷۰ بیمار کووید ۱۹ بستری و سرپایی در ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شدند، گفت: هم اکنون ۱۳۱ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند.

مهدی محمدی روز چهارشنبه افزود: در شبانه روز گذشته ۴۱ بیمار جدید با علایم کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری و ۳۷ نفر هم پس از بهبودی ترخیص شدند.  

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: در شبانه روز گذشته خوشبختانه موردی از فوت ناشی از بیماری کووید ۱۹ گزارش نشده و تعداد جانباختگان همان هزار و ۴۹۱ نفر است.

تعداد بستری های بیماران کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان کرمانشاه در آبان ماه به هزار و ۲۶۰ نفر رسید و در ۲۴ آبان ۲۴ فوتی داشتیم که بیشترین آمار در یک روز از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بوده است.

محمدی در ادامه  افزود: شهرستان‌های پاوه، کنگاور، سنقر و کلیایی، هرسین، اسلام آبادغرب، سرپل ذهاب و صحنه هم اکنون در وضعیت زرد قرار دارند و شهرستان‌های ثلاث باباجانی، دالاهو، قصرشیرین، کرمانشاه، گیلانغرب، جوانرود و روانسر هم آبی است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
5 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.