سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: ۱۱ شهرستان قرمز، ۳۲ شهرستان نارنجی، ۲۵۱ شهرستان زرد و ۱۵۴ شهرستان آبی هستند. شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

به گزارش جماران؛ سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و۶۶۵ هزار و۱۰۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۸ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۰ هزار و ۴۳۱  نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز پنجشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور افزود: از دیروز تا امروز ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هشت هزار و ۴۰۴‌نفر بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۰۹‌ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۶۶۵ هزار و ۱۰۳‌ نفر رسید.

وی توضیح داد: ۲۴ ساعت گذشته، ۷۸ نفر بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۰ هزار و ۴۳۱‌ نفر رسید.

لاری گفت: تاکنون یک میلیون و ۴۲۰ ‌هزار و ۹۵۸ ‌نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. سه هزار و ۷۶۰ ‌ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت افزود: تا کنون ۱۱ میلیون و ۹۲ هزار و ۹۰۰‌آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی گفت: اکنون ۱۱ شهرستان قرمز، ۳۲ شهرستان نارنجی، ۲۵۱ شهرستان زرد و ۱۵۴ شهرستان آبی هستند. 

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

 

 

چهاردهم اسفندماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

تلاش برای کاهش شیوع ویروس کرونا با نزدیک شدن به نوروز ۱۴۰۰ همچنان ادامه دارد اما اوج گرفتن دوباره این ویروس باعث شده تا برخی استان ها تصمیم قاطعی گرفته و ممنوعیت سفرهای نوروزی را به منظور کاهش تردد در این ایام اعمال کنند.

از آنجا که ستاد مقابله با کرونا در هر استان با توجه به شرایط و وضعیت موجود درباره میزان و نحوه محدودیت ها تصمیماتی اتخاذ می کند، این استاد در هرمزگان امروز اعلام کرد که از بیستم اسفندماه نظارت بیشتری بر مبادی ورودی استان اعمال می شود و اجازه ورود خودروها با پلاک غیربومی به هرمزگان داده نخواهد شد.

علی رئوفی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در این رابطه گفت: امسال علاوه بر تشکیل نشدن ستاد اسکان نوروزی، در صورت ورود مسافران فرهنگی به شهرهای هرمزگان، به آن‌ها خدماتی در اقامتگاه‌ها و مدارس استان ارائه نمی‌شود.

درباره شمار مبتلایان این استان به ویروس کرونا نیز بر اساس آخرین آمار در ۲۴ ساعت گذشته یک نفر بر اثر ابتلا به کرونا در هرمزگان جان خود را از دست داد و شمار فوتی های قطعی کرونا در استان به یک هزار و ۲۸ نفر تا روز ۱۳ اسفندماه رسیده است.

هم اکنون شهرستان‌های بندرخمیر، بندر لنگه، پارسیان، جاسک، حاجی آباد، بستک، میناب و جزایر کیش، قشم و هرمز در وضعیت زرد و مابقی شهرستان‌های استان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند و از ۱۰۴ فرد بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان ، ۲۴ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر هستند.

دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اعلام کرده است که هرچند میانگین هفتگی فوتی های کرونا در هرمزگان کمتر از متوسط کشوری است، اما روند مراجعان سرپایی به مراکز درمانی رو به افزایش است و این خود نشان دهنده وضعیت ناپایدار هرمزگان و چرخش ویروس در آن است.

در پایتخت نیز که شناسایی نوع جدید ویروس انگلیسی در حال افزایش است استاندار اظهار داشت: باید مراقبت‌ها و مواظبت‌ها را بیشتر کنیم و پروتکل‌ها، محدودیت‌ها و فاصله گذاری اجتماعی را تعمیق ببخشیم.

انوشیروان محسنی بندپی گفت: هر تصمیمی که در رابطه با کرونا برای ایام نوروز گرفته شود، ملی است و شهرها با توجه به وضعیتی که دارند، ‌ تعیین تکلیف می‌شوند. شهرهای قرمز و نارنجی ممنوعیت سفر دارند و شهرهای زرد و مسافرپذیر هم با محدودیت‌هایی مواجه هستند که هنوز نهایی نشده و شنبه نهایی می شود.

وی اضافه کرد: در استان تهران با توجه به تراکم جمعیت در آستانه سال نو شرایطی را می بینیم که ازدحام جمعیت و شلوغی در حمل و نقل عمومی و مترو مسائل نگران کننده‌ای در کنترل بیماری کرونا در تهران است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز اعلام کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونای انگلیسی و ضرورت به کارگیری مراقبت‌های بهداشتی، این استان در نوروز امسال پذیرای مسافران نوروزی نیست و خدماتی در این خصوص ارائه نمی‌شود.

جعفر مردانی افزود: در همین راستا ارائه هرگونه خدمات به مسافران نوروزی در استان ممنوع است و توصیه می‌شود مردم استان نیز از سفر به مناطق پرخطر از جمله استان خوزستان به جد پرهیز کنند.

وی بر ضرورت تشدید مبادی ورودی و خروجی استان به ویژه در مرزهای مشترک با استان خوزستان تاکید کرد و گفت: برای کنترل وضعیت استان تا ۲۵ اسفند هرگونه تجمع، همایش، جشنواره و مراسمات عروسی و ترحیم ممنوع است و در همین رابطه باید نظارت بیشتری بر چاپخانه‌ها در خصوص ممنوعیت چاپ دعوتنامه‌های عروسی و تجمعات صورت گیرد.

 

در ادامه مروری داریم بر آخرین وضعیت کرونایی دیگر استان ها:

آذربایجان شرقی

در حالی که قبل از اجرای طرح جامع محدودیت های کرونایی، آمار بستری ها و فوتی های روزانه کرونا در آذربایجان شرقی به ترتیب به یکهزار و ۷۰۰ نفر و ۸۰ نفر می رسید، در زمان حاضر ۴۰۰ بستری کرونایی در استان وجود دارد و تعداد فوتی های ناشی از کوید ۱۹ نیز تک رقمی است.

دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: هر چند شیوع ویروس کرونا در آذربایجان شرقی و آمار ابتلا، بستری و مرگ و میر ناشی از آن در هفته های اخیر در استان به وضعیت پایداری رسیده است، اما هر گونه کم توجهی یا بی توجهی به رعایت دستورالعمل های بهداشتی می تواند به آغاز موج جدید از شیوه این ویروس مرگ بار منجر شود. 

تاکنون ۱۸ مورد ابتلا به کرونای انگلیسی در شهرستان های اهر، مرند، شبستر و بستان آباد واقع در آذربایجان‌شرقی تایید شده است.

اردبیل

وضعیت پایدار و امیدوارکننده شیوع کرونا در استان اردبیل با کاهش مجموع افراد بستری و به صفر رسیدن آمار جان‌باختگان در شبانه روز گذشته ادامه یافت.  

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، در ادامه کاهش شدت شیوع کرونا در استان، آمار جان‌باختگان شیوع سه موج بیماری کرونا در این استان برای نهمین بار طی ۲ ماه اخیر صفر شد.

بنا به گزارش رسمی اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، مجموع جان‌باختگان کرونا در این استان طی یک سال گذشته یک هزار و ۴۰۲ نفر بوده است.

در ادامه وضعیت پایدار و روند نزولی آرام شیوع کرونا در استان اردبیل، طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند و مجموع افراد بستری همزمان در مراکز درمانی استان اردبیل طی شبانه‌روز گذشته نیز به ۱۴۷ نفر افت کرد.

با وجود وضعیت پایدار شیوع کرونا، مسئولان حوزه بهداشت و درمان استان اردبیل طی روزهای اخیر وضعیت این استان را در زمینه شیوع کرونا شکننده عنوان کرده و نسبت به شیوع موج چهارم کرونا هشدار داده‌اند.

هم‌اکنون کل استان اردبیل در زمینه شیوع کرونا در وضعیت آبی قرار دارد و هشت شهرستان بیله‌سوار، سرعین، اصلاندوز، کوثر، نیر، نمین، انگوت و گرمی در وضعیت آبی (وضعیتی بین سفید و زرد) و چهار شهرستان اردبیل، خلخال و مشگین‌شهر و پارس‌آباد در این استان در وضعیت زرد قرار دارند.

ایلام

دانشگاه علوم پزشکی ایلام درباره وضعیت کرونایی این استان اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۲ مورد مثبت جدید کرونا در استان شناسایی و مجموع مبتلایان به ۲۶ هزار و ۱۲۰ نفر رسیده اما در عین حال هیچ فوتی ناشی از کرونا در این مدت ثبت نشده است.

اکنون شهرستان دهلران در وضعیت نارنجی، ایلام، چوار، دره شهر و آبدانان در وضعیت زرد و سایر شهرستان ها در وضعیت آبی قرار دارد.

البرز

اکنون از مجموع هفت شهرستان تابعه استان البرز، پنج شهرستان زرد و ۲ شهرستان آبی کرونایی است و رییس دانشگاه علوم پزشکی این استان اعلام کرده است که ۳۳ بیمار بدحال کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های این استان بستری شدند.

دکتر محمد فتحی گفت : اکنون ۲۹۸ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های استان تحت مراقبت پزشکی قرار دارند و با مرگ یک بیمار کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته شمار جانباختگان این بیماری از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۲ هزارو ۷۵۱ نفر رسیده است.

استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده ، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از حضور در مکان های پر ازدحام مهمترین توصیه دانشگاه علوم پزشکی البرز به مردم است.

خوزستان

استان خوزستان این روزها شرایط خوبی ندارد و چندین روز است که ۱۱ شهرستان آن در وضعیت قرمز و هشت شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارد به همین دلیل محدودیت ها و ممنوعیت هایی اعمال شده تا جلوی شیوع بیشتر ویروس کرونا گرفته شود.

رییس مرکز بهداشت شرق اهواز ضمن توصیه به مسافران برای خودداری از ازدحام در فرودگاه اهواز برای انجام تست کرونا گفت: مسافران ۲۴ ساعت قبل از پرواز برای انجام تست کرونا به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

امراله مردانی اظهار داشت: افرادی که قصد سفر هوایی دارند ۲۴ ساعت قبل از مراجعه به فرودگاه به مراکز منتخب نمونه گیری شهرستان های خود مراجعه و جواب تست کرونا را دریافت کنند.

وی افزود: مرکز نمونه گیری مستقر در فرودگاه اهواز بیشتر برای مسافرانی است که به یکباره مجبور به سفر می شوند و فرصت لازم برای رفتن به مراکز درمانی را ندارند لذا برای جلوگیری از ازدحام جمعیت، بهتر است مسافران به مراکز منتخب شهرستان های خود مراجعه کنند.

رییس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته سه هزار و ۱۰۰ تست سریع و pcr در منطقه شرق اهواز انجام شد که در نوع خود یک رکورد است.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر مناطق پاداد، باهنر، کوی ملت و زیتکن کارمندی آلوده ترین نقاط شرق اهواز هستند که ۵۰ درصد بیماران کرونایی را به خود اختصاص می دهند. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان نیز با بیان اینکه خروج وسایل ناوگان عمومی مسافربری از این استان محدودیت ندارد، گفت: ارائه گواهی تست منفی پی سی آر برای انجام سفر از سوی مسافران ناوگان حمل ونقل عمومی الزامی است.

غلامعباس بهرامی نیا اظهار داشت: با توجه به شرایط حاد شیوع نوع جهش یافته کرونا در خوزستان و ضرورت اعمال مراقبت‌های لازم مطابق تدابیر اتخاذی وزارت بهداشت، تا اطلاع ثانوی فروش بلیت و ارائه خدمات به مسافران تمامی وسایل نقلیه عمومی مسافربری اعم از اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه به مقاصد خارج از خوزستان علاوه بر رعایت مقررات و ضوابط ابلاغی قبل، مستلزم ارائه تست منفی PCR است.

 وی با عنوان اینکه خروج وسایل ناوگان عمومی مسافربری از خوزستان با محدودیت همراه نیست، افزود: تیم های بهداشتی برای انجام تست سریع رایگان قبل از سفر در محل پایانه های مسافربری خوزستان مستقر هستند و پاسخ این تست ها در کمتر از نیم ساعت آماده می شود.

در شهرستان دزفول نیز که اکنون در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و تاکنون ۲ مورد مثبت کرونای انگلیسی در این شهرستان تایید شده است معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری این شهرستان با اعلام بسته شدن مسیر ورودی مناطق گردشگری گفت: سفر به مناطق گردشگری سردشت و شهیون دزفول به منظور جلوگیری از شیوع کرونا ممنوع است.

علی قلطاغ ساز افزود: به علت شیوع کرونا و قرمز بودن وضعیت دزفول، برای جلوگیری از سفر گردشگران به مناطق گردشگری این شهرستان تیم های بازرسی در مبادی ورودی بخش های سردشت و شهیون مستقر شدند.

وی همچنین افزود: ورودی آرامستان‌های دزفول نیز مسدود شده است ضمن اینکه آیین نماز جمعه نیز این هفته در شهرستان دزفول برگزار نمی شود و مساجد نیز تا اطلاع ثانوی امکان برگزاری نماز جماعت و هرگونه مراسم را ندارند.

 خراسان رضوی

کرونای انگلیسی که هفته گذشته با ابتلای مردی ۷۰ ساله به استان خراسان رضوی رسیده بود امروز و با انتشار آخرین آمار، به ۱۴ نفر افزایش یافت البته دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره وضعیت این افراد اعلام کرد که حال عمومی مبتلایان به ویروس کرونای انگلیسی در خراسان رضوی رو به بهبود است و ۲ نفر از آنان در بیمارستان تحت معالجه قرار دارند و بقیه در منزلشان قرنطینه هستند.

این دانشگاه همچنین توصیه کرده است که با توجه به در گردش بودن ویروس کرونای انگلیسی تنها راهکار پیشگیری از آن رعایت دستورالعمل های بهداشتی شامل فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، اجتناب از حضور در دورهمی‌ها و بهداشت دست است.

فارس

پس از چندین ماه‌ که شمار بیماران کووید ۱۹ به زیر ۱۰۰ نفر رسیده بود امروز با اعلام سه رقمی شدن بیماران بد حال زنگ خطر شیوع این بیماری بار دیگر به صدا درآمد.

هم اکنون مجموع بیماران بستری مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های این استان، ۵۳۵ نفر است که از این تعداد، ۱۰۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

همچنین با جان باختن سه نفر دیگر در اثر این بیماری در روز گذشته (سیزدهم اسفندماه ۹۹) تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون در استان فارس به سه هزار و ۲۶۶ نفر رسیده است.

مسوولان هشدار داده اند که حضور در میهمانی و تجمع‌ها به ویژه دورهمی‌های خانوادگی، مراکز خرید و پُرتردد و نیز رعایت نکردن توصیه‌های بهداشتی موجب افزایش این بیماری می‌شود.

لرستان

بر اساس آخرین اطلاعات تاکنون هیچ مورد مشکوکی از ابتلای به ویروس کرونا انگلیسی در شهرستان بروجرد مشاهده و گزارش نشده است.

تاکنون ۱۱ هزار و ۲۳۵ نفر در این شهرستان به ویروس کرونا مبتلا شده و ۳۰۵ نفر بر اثر ابتلا به کرونا فوت کرده‎‌اند.

شبکه بهداشت و درمان بروجرد نیز بار دیگر تاکید کرده است که با توجه به افزایش محسوس موارد ابتلا در شهرستان، رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان مهمترین راه پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ است و برای جلوگیری از تشدید کرونا ویروس از هرگونه تجمع، ترددهای غیرضروری اجتناب و در محیط‌های مسقف از تهویه مناسب فضا استفاده شود.

براساس اعلام معاونت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد استانی شهرستان های خرم آباد، بروجرد، الیگودرز، کوهدشت، پلدختر، دلفان و سلسله، دورود و ازنا در وضعیت زرد و رومشکان و چگنی در وضعیت آبی شیوع کرونا قرار دارند. 

همدان

از استان همدان هم خبری منتشر شده مبنی بر اینکه با فوت سه نفر دیگر از مبتلایان قطعی کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع متوفیان کرونا در این استان از ابتدای اپیدمی تاکنون به یک هزار و ۵۳۰ نفر رسید.

همچنین با شناسایی ۶ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع موارد مثبت بستری از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون در استان به ۱۰ هزار و ۵۱۴ نفر رسیده است.

اکنون شهرستان اسدآباد در وضعیت آبی و ۹ شهرستان دیگر استان همدان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد و بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان همدان شرکت در اجتماعات با ۶۱.۴ درصد، تماس درون خانگی ۳۲ درصد، مسافرت چهار درصد و رعایت نکردن فاصله گذاری فیزیکی در محیط کاری ۲.۶ درصد عامل  شیوع و ابتلا به ویروس کرونا در این استان است.

 

عناوین دیگر خبرهای کرونایی امروز 

-  ۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا در خوزستان اختصاص یافت.

-  ۲۵۰ دوز واکسن کرونا برای سالمندان مقیم مراکز زیرپوشش بهزیستی به استان خراسان رضوی رسید.

- حدود ۱۰ هزار نفر از جانبازان و جامعه ایثارگری استان خراسان رضوی در گروه‌های پرخطر در صف دریافت واکسن کرونا قرار گرفته‌اند.

- تاکنون یکهزار و ۷۰۰ دُز واکسن کرونا در آذربایجان‌شرقی تزریق شده است.

- واکسن کرونا به جانبازان قزوینی تزریق می‌شود.

 

تعداد مبتلایان به کرونای انگلیسی در خراسان رضوی به ۱۴ نفر افزایش یافت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد افراد مبتلا به کرونای انگلیسی در استان خراسان رضوی به ۱۴ نفر افزایش یافت.

دکتر مهدی قلیان اول روز پنجشنبه افزود: نخستین مورد کرونای انگلیسی هفته گذشته در استان خراسان رضوی در مردی ۷۰ ساله شناسایی شد.

وی اضافه کرد: با مجهز شدن دانشگاه علوم پزشکی مشهد به آزمایش تشخیص کرونای انگلیسی تاکنون  حدود ۶۰ آزمایش بر روی مبتلایان مشکوک انجام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: خوشبختانه حال عمومی مبتلایان به ویروس کرونای انگلیسی در خراسان رضوی رو به بهبود است و ۲ نفر از آنان در بیمارستان تحت معالجه قرار دارند و بقیه در منزلشان قرنطینه هستند.

قلیان افزود: ویروس کرونای انگلیسی در سطح جامعه در حال گردش است و علائم آن از نظر بالینی تفاوتی با نوع چینی ندارد، لذا تنها راهکار پیشگیری از آن رعایت دستورالعمل های بهداشتی شامل فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، اجتناب از حضور در دورهمی‌ها و بهداشت دست است.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و  به بقیه جمعیت این استان توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شود.

بر اساس آخرین آمار رسمی، تاکنون یک میلیون و  ۶۵۶ هزار و  ۶۹۹ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۶ تن از مبتلایان به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به ۶۰ هزار و  ۳۵۳ تن رسیده است.

همچنین تاکنون یک میلیون ۴۱۳ هزار و ۷۱۷ بیمار بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. 

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۱ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۳۲ شهرستان در وضعیت نارنجی،  ۲۵۱ شهرستان در وضعیت زرد و  ۱۵۴ شهرستان در وضعیت آبی شیوع ویروس کرونا قرار دارند

پاندمی کرونا" تاکنون در جهان ۱۱۵ میلیون و  ۳۹۷ هزار و  ۷۴۰   نفر را بیمار کرده و جان ۲ میلیون و  ۵۶۲  هزار و  ۶۳۷ نفر  را در ۲۳۰ کشور مبتلا کرده  است.

۹۱   میلیون و ۱۹۳ هرار   و  ۱۶۶  نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در جهان تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با  ۲۹  میلیون و  ۳۷۰   هزار و  ۷۰۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و   ۵۲۹ هزار و  ۶۶۹  قربانی این بیماری، بیشترین تعداد ابتلا و تلفات ناشی از کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است و پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند. 

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول مبتلایان پاندمی کرونا جایگاه پانزدهم را در میان کشورهای جهان دارد.

 

۱۴۸ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی کرمانشاه بستری هستند

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: هم‌اکنون ۱۴۸ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری هستند که نسبت به روز گدشته چهار نفر افزایش یافته است.

مهدی محمدی روز پنجشنبه افزود: در شبانه روز گذشته ۵۲ بیمار جدید در مراکز درمانی استان بستری و ۴۰ نفر هم پس از بهبودی ترخیص شدند.  

محمدی گفت: ۶ بیمار مثبت بستری و ۳۴ بیمار مثبت سرپایی هم در شبانه روز گذشته در سطح استان کرمانشاه شناسایی شدند.

تعداد بستری های بیماران کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان کرمانشاه در آبان ماه به هزار و ۲۶۰ نفر رسید و در ۲۴ آبان ۲۴ فوتی داشتیم که بیشترین آمار در یک روز از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بوده است.

محمدی در ادامه  افزود: شهرستان‌های پاوه، کنگاور، سنقر و کلیایی، هرسین، اسلام آبادغرب، سرپل ذهاب و صحنه هم اکنون در وضعیت زرد قرار دارند و شهرستان‌های ثلاث باباجانی، دالاهو، قصرشیرین، کرمانشاه، گیلانغرب، جوانرود و روانسر هم آبی است. 

 

شمار بیماران بدحال کرونا در فارس سه رقمی شد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه سه رقمی شدن بیماران بدحال کرونایی‌ در فارس، خطر در کمین برای ساده انگاران شرایط کنونی است، گفت: پس از چندین ماه‌ که شمار این بیماران به زیر ۱۰۰ نفر رسیده بود متاسفانه دوباره شاهد سه رقمی شدن آن و افزایش شمار بیماران بد حال هستیم.

دکتر سید روح‌الله حسینی، پنجشنبه با اعلام آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس افزود: هم اکنون مجموع بیماران بستری مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های این استان، ۵۳۵ نفر است که از این تعداد، ۱۰۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) خدمات درمانی دریافت می‌کنند و این موضوع به معنای خطر در کمین برای ساده انگاران است در حالیکه مردم باید از هرگونه ساده پنداری و عادی انگاری در این بحران بپرهیزند.

وی اضافه کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۶۴۹ هزار و ۷۲۰ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های این استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۱۷۶ هزار و ۹۶۴ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

حسینی اظهار داشت: همچنین از آغاز اجرای طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۴۰ هزار و ۳۳۹ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد، سه هزار و ۲۵۶ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۸۰ هزار و ۲۲۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده‌اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با جان باختن سه نفر دیگر در اثر این بیماری در روز گذشته (سیزدهم اسفندماه ۹۹) تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون در استان فارس به سه هزار و ۲۶۶ نفر رسیده است.

حسینی ادامه داد: از ابتدای شیوع این بیماری تا به حال ۱۷۱هزار و ۴۵۲ نفر در این استان بهبود یافته و از بیمارستان‌ها ترخیص و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

وی، با این هشدار که حضور در میهمانی و تجمع‌ها به ویژه دورهمی‌های خانوادگی، مراکز خرید و پُرتردد و نیز رعایت نکردن توصیه‌های بهداشتی موجب افزایش این بیماری می‌شود، از مردم خواست با جدی گرفتن و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، از خود و اطرافیانشان در مقابل این ویروس خطرناک مراقبت کنند.

 

۴۲ مورد مثبت جدید کرونا در ایلام شناسایی شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۲ مورد مثبت جدید کرونا در استان شناسایی و مجموع مبتلایان به ۲۶ هزار و ۱۲۰ نفر رسیده است.

دکتر محمد کریمیان روز پنجشنبه اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته هیچ فوتی ناشی از کرونا ثبت نشده و تعداد فوتی ها استان تاکنون ۶۶۴ نفر است.

وی افزود: ۹ بستری جدید در مراکز درمانی بستری شدند و مجموع بستری های موجود ۴۱ نفر است.

دکتر کریمیان یادآور شد: سه مورد از بستری های جدید مربوط به ایلام، ۲ مورد دهلران، ۲ مورد بدره، یک مورد ایوان و یک مورد دره شهر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: شهرستان دهلران در وضعیت نارنجی، ایلام، چوار، دره شهر و آبدانان در وضعیت زرد و سایر شهرستان ها در وضعیت آبی قرار دارد.

 

کرونا جان سه نفر دیگر را در استان همدان گرفت

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت که با فوت سه نفر دیگر از مبتلایان قطعی کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع متوفیان کرونا در این استان از ابتدای اپیدمی تاکنون به یک هزار و ۵۳۰ نفر رسید.

دکتر «محمد طاهری» روز پنج‌شنبه افزود: همچنین با شناسایی ۶ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع موارد مثبت بستری از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون در استان به ۱۰ هزار و ۵۱۴ نفر رسید.

وی اظهار داشت: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های استان همدان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۷ مورد بود که از این تعداد ۴۵ نفر در بخش عادی بستری شدند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: همچنین در حال حاضر ۱۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بخش آی.سی.یو مراکز درمانی این استان بستری هستند و وضعیت جسمی ۳۳ بیمار وخیم گزارش شده است.

دکتر طاهری درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان همدان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی بستری(از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون) در بیمارستان‌های اسدآباد ۳۸۰، بهار ۶۱۹، تویسرکان ۶۷۰، رزن ۴۵۷، درگزین ۱۹۷، فامنین ۱۸۴ و کبودراهنگ ۶۶۹ نفر است.

وی افزود: همچنین یک هزار و ۹۲۰ نفر در ملایر، یک هزار و ۱۵۸ نفر در نهاوند و سه هزار و ۹۸۳ نفر نیز در شهرستان همدان به این ویروس مبتلا و بستری شده اند.

شهرستان اسدآباد در وضعیت آبی و ۹ شهرستان دیگر استان همدان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

به گفته رشید حیدری مقدم، شرکت در اجتماعات با ۶۱.۴ درصد، تماس درون خانگی ۳۲ درصد، مسافرت چهار درصد و رعایت نکردن فاصله گذاری فیزیکی در محیط کاری ۲.۶ درصد عامل  شیوع و ابتلا به ویروس کرونا در استان همدان هستند.

 

تعداد مبتلایان کرونا در لرستان به ۶۸ هزار و ۱۶۹ نفر رسید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تعداد مبتلایان کرونا در استان از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون به ۶۸ هزار و ۱۶۹نفر رسیده است.

"مریم کوشکی" روز پنجشنبه به رسانه ها اعلام کرد:تاکنون در مجموع ۲۲۵ هزار و ۲۱ نمونه به آزمایشگاه‌ها ارسال شده است.

وی با بیان اینکه جواب ۲۲۳ هزار و ۸۸۶ نمونه داده شده است، عنوان کرد: تعداد نمونه‌های مثبت کرونا در استان تا کنون ۶۸ هزار و ۱۶۹ مورد بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان تعداد نمونه‌های منفی را ۱۵۵ هزار و ۷۱۷ مورد بیان کرد و گفت: در مجموع تا کنون یک هزار و ۳۵۰ نفر به علت ابتلای به این بیماری در استان جان خود را از دست داده‌اند.

کوشکی با اشاره به افزایش محسوس موارد ابتلاء به کرونا در استان، گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان مهم‌ترین راه پیشگیری از بیماری کرونا است.

وی گفت: اکنون موارد بستری مثبت و مشکوک کرونا در استان به ۱۸۴ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: بر همین اساس از تمامی مردم لرستان تقاضا می‌شود در خصوص رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی و استفاده مداوم از ماسک، کاهش ترددهای غیر ضروری، مسافرت های بین شهری و حذف تجمعات خطر آفرین از جمله حضور در آرامستان‌ها اهتمام بیشتری داشته باشند.

براساس اعلام معاونت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد استانی شهرستان های خرم آباد، بروجرد، الیگودرز، کوهدشت، پلدختر، دلفان و سلسله، دورود و ازنا در وضعیت زرد و رومشکان و چگنی در وضعیت آبی شیوع کرونا قرار دارند. 

 

۳۳ بیمار بدحال کووید ۱۹ در البرز بستری شدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد که ۳۳ بیمار بدحال کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های این استان بستری شدند.

دکتر محمد فتحی روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت : اکنون ۲۹۸ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های استان تحت مراقبت پزشکی قرار دارند.

وی بیان داشت: ۳۲ هزارو ۸۲ بیمار کووید ۱۹ از ابتدای شیوع کرونا تا کنون در بیمارستان های البرز بستری شده اند که ۲۹ هزارو ۲۹ نفر آنان بهبود یافته اند.

فتحی ادامه داد: با مرگ یک بیمار کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته شمار جانباختگان این بیماری از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۲ هزارو ۷۵۱ نفر رسیده است.

استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده ، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از حضور در مکان های پر ازدحام مهمترین توصیه دانشگاه علوم پزشکی البرز به مردم است.

از مجموع هفت شهرستان تابعه استان البرز ، پنج شهرستان زرد و ۲ شهرستان آبی کرونایی است.

 

تداوم وضعیت پایدار و امیدوارکننده شیوع کرونا در استان اردبیل

وضعیت پایدار و امیدوارکننده شیوع کرونا در استان اردبیل با کاهش مجموع افراد بستری و به صفر رسیدن آمار جان‌باختگان در شبانه روز گذشته ادامه یافت.  

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، در ادامه کاهش شدت شیوع کرونا در استان، آمار جان‌باختگان شیوع سه موج بیماری کرونا در این استان برای نهمین بار طی ۲ ماه اخیر صفر شد.

بنا به گزارش رسمی اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، مجموع جان‌باختگان کرونا در این استان طی یک سال گذشته یک هزار و ۴۰۲ نفر بوده است.

در ادامه وضعیت پایدار و روند نزولی آرام شیوع کرونا در استان اردبیل، طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند و مجموع افراد بستری همزمان در مراکز درمانی استان اردبیل طی شبانه‌روز گذشته نیز به ۱۴۷ نفر افت کرد.

با وجود وضعیت پایدار شیوع کرونا، مسئولان حوزه بهداشت و درمان استان اردبیل طی روزهای اخیر وضعیت این استان را در زمینه شیوع کرونا شکننده عنوان کرده و نسبت به شیوع موج چهارم کرونا هشدار داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: هم‌اکنون کل استان اردبیل در زمینه شیوع کرونا در وضعیت آبی قرار دارد و هشت شهرستان بیله‌سوار، سرعین، اصلاندوز، کوثر، نیر، نمین، انگوت و گرمی در وضعیت آبی (وضعیتی بین سفید و زرد) و چهار شهرستان اردبیل، خلخال و مشگین‌شهر و پارس‌آباد در این استان در وضعیت زرد قرار دارند.

دکتر شهرام حبیب‌زاده با اشاره به شکننده بودن وضعیت شیوع کرونا در استان اردبیل افزود: با توجه به شرایط جدید و احتمال شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا موسوم به کرونای انگلیسی، همراهی مردم در رعایت پروتکل‌های کنترلی بسیار ضروری است.

وی اضافه کرد: آمار بیماران بدحال مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان نیز در شرایط ثابت ۳۵ فرد بستری قرار دارد که پایین ترین آمار طی چهار ماه اخیر محسوب می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با اشاره به ترخیص ۳۱ نفر از افراد بستری مبتلا به کرونا در مرکز درمانی استان اردبیل گفت: وضعیت شیوع کرونا در استان اردبیل همچنان شکننده است و در صورت بی‌توجهی شهروندان به رعایت مقررات مقابله با کرونا، تبعات خطرناکی را به دنبال خواهد داشت و مردم نباید گرفتار عادی‌انگاری بیماری شوند.

دکتر حبیب‌زاده، علت نوسان در تعداد مبتلایان کرونا در این استان طی روزهای اخیر را کاهش رعایت عمومی و عادی‌انگاری این بیماری مهلک از سوی مردم عنوان کرد و افزود: نگرانی در مورد شیوع موج چهارم این بیماری همچنان وجود دارد.

وی افزود: مردم برای کنترل بیماری کرونا باید احتیاط بیشتری کرده و با جدیت بالا، مقررات اعلام شده از جمله استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی حداقل ۱.۵ متری و نیز پرهیز از حضور در اجتماعات را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین با اشاره به شروع مرحله سوم واکسیناسیون در استان اردبیل اظهار کرد: در مجموع سه مرحله، یک هزار و ۵۳۰ نفر از کارکنان بخش درمان و جامعه هدف تعریف شده در استان، واکسن روسی اسپوتنیک.وی را دریافت می کنند.

۲ ماه پیش تعداد فوتی‌های کووید.۱۹ در استان اردبیل در رکودی کم‌سابقه به ۲۲ نفر فوتی در یک شبانه‌روز رسیده بود ولی طی ۲ ماه گذشته ۹ بار فوتی‌های کرونا در این استان به صفر رسید.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه با ۲۲ فوتی، بالاترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا در ۲۵ آبان ماه با ۱۱۳ نفر و نیز بالاترین رکورد بستری همزمان بیماران کرونا با ۵۰۳ نفر در روز ۲ آذرماه به ثبت رسیده است.

 

ابتلای ۱۸ نفر به کرونای انگلیسی در آذربایجان‌شرقی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: تاکنون ۱۸ مورد ابتلا به کرونای انگلیسی در آذربایجان‌شرقی تایید شده است.

عباسعلی درستی افزود: خوشبختانه همه مبتلایان به نوع جهش یافته کرونا، موسوم به «کرونای انگلیسی»، به شکل سرپایی درمان شده اند و نیازی به بستری شدن نداشته اند. 

وی اضافه کرد: موارد ابتلا به کرونای انگلیسی در شهرستان های اهر، مرند، شبستر و بستان آباد بوده است. 

وی در پاسخ به این سوال که چه توصیه ای برای پیشگیری از ابتلای شهروندان به کرونای انگلیسی دارید، گفت: دستورالعمل های پیشگیری از شیوع این ویروس نیز مانند کرونای معمولی است.

در حالی که قبل از اجرای طرح جامع محدودیت های کرونایی، آمار بستری ها و فوتی های روزانه کرونا در آذربایجان شرقی به ترتیب به یکهزار و ۷۰۰ نفر و ۸۰ نفر می رسید، در زمان حاضر ۴۰۰ بستری کرونایی در استان وجود دارد و تعداد فوتی های ناشی از کوید ۱۹ نیز تک رقمی است.

مقام های دانشگاه علوم پزشکی تبریز می گویند هر چند شیوع ویروس کرونا در آذربایجان شرقی و آمار ابتلا، بستری و مرگ و میر ناشی از آن در هفته های اخیر در استان به وضعیت پایداری رسیده است، اما هر گونه کم توجهی یا بی توجهی به رعایت دستورالعمل های بهداشتی می تواند به آغاز موج جدید از شیوه این ویروس مرگ بار منجر شود. 

 

۷۳ بیمار مبتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی بستری شدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی گفت: ۷۳ بیمار مبتلا به کرونای دیگر در استان بستری شدند که ۴۵ درصد این تعداد، مربوط به ارومیه است.

دکتر جواد آقازاده روز پنجشنبه افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۱۶ نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده که حدود یک چهارم از این تعداد بستری شده و تحت درمان قرار گرفته اند.

وی اضافه کرد: با اضافه شدن این تعداد، ۴۹۷ نفر به خاطر سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی بستری هستند که از این تعداد، ۲۳۵ نفر مشکوک و ۲۶۲ نفر مبتلای قطعی هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در حال حاضر تعداد بستری شدگان در بخش های مراقبت های ویژه استان به ۱۳۹ نفر افزایش یافته که از این تعداد نیز ۲۸ نفر با وضعیت بسیار بدتر به ونتیلاتور متصل هستند.

دکتر آقازاده با اشاره به فوت چهار نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا در آذربایجان غربی اظهار کرد: با اضافه شدن این افراد در شهرهای ارومیه، چایپاره، سلماس و نقده، تعداد کل فوت شدگان به سه هزار و ۶۵۳ نفر رسیده است.

تاکنون ۱۱۴ هزار و ۹۳۳ نفر درآذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده است.

سهم آذربایجان‌‎غربی از تعداد مبتلایان و فوتی های ناشی از کرونا در کشور به ترتیب ۶.۹ و ۶.۱ درصد است.

 

۳۰ نفر با علائم ویروس کرونا درمراکزدرمانی قم پذیرش شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: طی ۲۴ ساعت منتهی به چهاردهم اسفندماه ۳۰ بیمار با علائم ویروس کرونا در مراکز درمانی قم پذیرش شدند.

محمدرضا قدیر افزود: دراین رابطه ۲۷ نفر بستری  و ۱۶ نفر نیز از بیماران کرونایی پس از بهبودی از بیمارستانهای قم مرخص شدند.

وی گفت: طی ۲۴ سال گذشته یک نفر از بیماران کرونایی نیز فوت کرد.

وی اظهار داشت: درحال حاضر ۱۱۰ نفر از بیماران کرونایی در مراکز درمانی قم بستری هستند که حال پنج نفر آنها بدحال است.

طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان قم از ۱۵ دی از وضعیت قرمز به نارنجی، در ۶ دی‌ از نارنجی به زرد و در ۲۰ دی‌ماه جاری از زرد به «آبی» تغییر کرده است.

 

وضعیت کرونایی فیروزکوه زرد است

فرماندار شهرستان فیروزکوه اعلام کرد: با توجه به اینکه وضعیت این شهرستان زرد است فعلا محدودیتی برای سفرهای نوروزی نداریم.

ابوالقاسم مهری عصر پنجشنبه در جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان فیروزکوه با بیان اینکه امیدواریم در ایام نوروز تردد ها و سفرها مانند سال گذشته با همکاری مردم کاهش پیدا کند، افزود: با توجه به اینکه وضعیت شهرستان فیروزکوه زرد است و ستاد ملی مبارزه با کرونا دستورالعملی را در این خصوص هنوز ابلاغ نکرده است، فعلا محدودیتی در سفرهای نوروزی نداریم.

وی مهمترین برنامه‌های ایام نوروز رو بر سه محور مراقبت، نظارت و حمایت عنوان کرد و گفت: اکیپ هایی که از ابتدای زمان اجرای محدودیت ها در ورودی و خروجی شهر مستقر شدند همچنان حضور داشته و در ایام نوروز تحت عنوان نظارت بر سفر اقدامات مراقبتی و نظارتی را اعمال خواهند کرد.

مهری خاطر نشان کرد: تمامی دستگاه های اجرایی، خدمات رسان، امدادی و انتظامی با آمادگی کامل در ایام نوروز در صحنه حضور داشته باشند و ارزیابی عملکرد مدیران در پایان این ایام سنجیده خواهد شد.

فرماندار فیروزکوه تاکید کرد: شهرداری ها و دهیاری ها باید بمنظور گرامیداشت ایام نوروز باستانی و ایجاد شور و نشاط در سطح شهرستان، نسبت به فضا سازی محیطی و نظافت شهر و روستا اقدام کنند.

وی با بیان اینکه نباید وزن خدمات دولت در شهرستان کاهش پیدا کند، تصریح کرد: اعضای ستاد تنظیم بازار نیز باید در خصوص معیشت مردم و تأمین اقلام اساسی با نظارت و مدیریت قوی تری عمل کند و با احساس مسئولیت بیشتر در ایام نوروز در سطح شهرستان حضور داشته باشند.

نماینده عالی دولت در شهرستان فیروزکوه اظهار داشت: در بخش زراعت، باغات، طبیعت و مراتع دستگاه های متولی به منظور کنترل ساخت و ساز های غیر مجاز و مدیریت حضور مسافران اکیپ های گشت زنی خود را فعال تر کنند.

مهری با انتقاد از عملکرد ستاد مبارزه با کرونا استان مازندران گفت: فقط ورودی های استان مازندران کنترل می شود و خروجی‌ این استان رها شده است؛ در چند وقت اخیر انتقال ویروس کرونا از استان مازندران بسیار زیاد بوده و امیدوارم کنترل های محور های مواصلاتی این استان در مبادی ورودی و خروجی بصورت دو طرفه برقرار شود.

وی همچنین در خصوص صدور مجوز تردد وسایل نقلیه شخصی با پلاک غیر بومی به استان های با وضعیت قرمز و نارنجی بیان کرد: صدور مجوز تردد به این مناطق ممنوع است و فقط در شرایط خاص با نظر مراجع قضایی و بهداشتی مجوز صادر می شود.

شهرستان فیروزکوه با ۳۴ هزار نفر جمعیت در شمال شرق تهران قرار دارد که این شهرستان نقطه اتصال استان های تهران، مازندران و سمنان است.

 

بستری ۲۲۶ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های جنوب غرب خوزستان

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان سرعت گسترش ویروس کرونا در شهرستان‌های شادگان ، خرمشهر و آبادان را نگران کننده اعلام کرد و گفت: ۲۲۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های منطقه جنوب غرب خوزستان بستری هستند.

شکراله سلمان‌زاده پنجشنبه اظهار داشت:در ۲۴ ساعت گذشته از ۳۸۹ نمونه آزمایش کرونا در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان ابتلای ۱۷۸ بیمار به کووید۱۹ تایید شد.

وی آمار ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان خرمشهر را ۶۰ بیمار و بیشترین تعداد در جنوب غرب خوزستان اعلام کرد و افزود: ۴۳ بیمار هم در آبادان و ۵۰ بیمار در شادگان با این بیماری درگیر هستند.

سلمان‌زاده گفت: از موارد مثبت کرونای جدید ۱۵۳ نفر به صورت سرپایی پذیرش و خدمات درمانی دریافت کردند  ضمن اینکه در روز گذشته ۴۹ بیمار حادتنفسی در بیمارستان بستری و ۳۸ نفر بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شدند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: در ۲۴ساعت گذشته سه بیمار کرونایی در خرمشهر جان خود را از دست دادند.

بر اساس اعلام سیدمحمد علوی رییس مرکز بهداشت خوزستان، شهرستان‌های  شادگان ، آبادان و خرمشهر در جنوب غرب خوزستان با ورود به پیک جدید کرونا ، آلوده ترین و خطر خیزترین مناطق خوزستان به شمار می‌روند.

۱۱ شهرستان در استان خوزستان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند و موارد مثبت ویروس جهش یافته انگلیسی در چند شهرستان خوزستان تایید شده است.

 

۲ مداح مراسم عزاداری در باغملک بازداشت شدند

بخشدار صیدون از توابع شهرستان باغملک گفت: ۲ مداح و مرثیه سرا که در یک مجلس ترحیم در این بخش به اجرای برنامه پرداختند روانه بازداشتگاه شدند.

ابراهیم سپاس زاده پنجشنبه اظهار داشت: بعد از فوت یکی از ساکنان روستای سر دره بخش صیدون، در چند مرحله به خانواده وی توصیه شد تا با توجه به شرایط ویژه خوزستان از حیث شیوع کرونا و در راستای اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا، از برگزاری مراسم عمومی پرهیز کرده و مراسم تشییع را خانوادگی و با حضور حداکثر ۵۰ نفر برگزار کنند.

وی افزود: از پسر این مرحوم نیز تعهد گرفته شد تا شاهد برگزاری یک مراسم شلوغ نباشیم.

بخشدار صیدون گفت: متاسفانه روز گذشته این خانواده جسد فرد متوفی را ساعت ۶ صبح از سردخانه تحویل گرفتند و تا حدود ساعت ۹ مراسم تشییع را به تاخیر انداختند تا جمعیت زیادی در مراسم حضور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه این مراسم با حضور ۲ مداح محلی برگزار شد افزود: شب گذشته یکی از این مداحان بازداشت شد و فرد دیگر نیز امروز دستگیر و روانه بازداشتگاه گردید.

سپاس زاده از صدور حکم بازداشت برای پسر متوفی نیز خبرداد و اضافه کرد: در اولین فرصت این فرد نیز بازداشت خواهد شد تا دادگاه در مورد تخلفات وی تصمیم‌گیری کند.

وی افزود: سلامت مردم خط قرمز ماست و با کمک دستگاه قضا با تمام کسانی که اقدام به برگزاری مراسم ترحیم کنند و خوانندگان این مراسم برخورد قانونی می شود.

بخشدار صیدون در پایان گفت: خواننده ای که چند روز پیش به دلیل اجرای برنامه در یک جشن عروسی بازداشت شده بود نیز تفهیم اتهام شده‌است.

صیدون یکی از بخش‌های سه گانه شهرستان باغملک در شرق خوزستان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.