در حال حاضر ۱۱ شهرستان قرمز، ۳۲ شهرستان نارنجی، ۲۵۱ شهرستان زرد و ۱۵۴ شهرستان آبی هستند. شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۶۳۹ هزار و ۶۷۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۰۸ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۰ هزار و ۱۸۱ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز دوشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۵۱۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۸۱۲ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۶۳۹ هزار و ۶۷۹ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۰ هزار و ۱۸۱ نفر رسید.

لاری گفت: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۳۹۹ هزار و ۹۳۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. سه هزار و ۷۲۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت افزود: تا کنون ۱۰ میلیون و ۹۱۲ هزار و ۴۰۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۱۱ شهرستان قرمز، ۳۲ شهرستان نارنجی، ۲۵۱ شهرستان زرد و ۱۵۴ شهرستان آبی هستند. 

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

 

رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با کرونای جهش یافته

لاری گفت: ویروس جهش یافته کرونا انگلیسی که اکنون در بسیاری از استان‌های کشور در حال گردش است، چندین برابر ویروس قبلی قدرت سرایت دارد. مهمترین سد مقابله با ویروس جهش یافته تشدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده جدی‌تر از ماسک، پرهیز از ترددهای غیر ضروری و محدود شدن جمع‌های خانوادگی است.

کرونا از ما خسته نشده است

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: ممکن است شما عزیزان از بیان مکرر توصیه‌های بهداشتی توسط مسئولان بهداشتی کشور خسته شده باشید، ولی کووید ۱۹ از ما خسته نشده و این بار سرکش‌تر و مهاجم‌تر از قبل در کمین است.

وی اظهار کرد: امیدواریم با تقویت حساسیت عمومی نسبت به کووید ۱۹ و با کمک و یاری یکدیگر، مانع از ایجاد موج چهارم بیماری در کشور عزیزمان شویم.

 

یازدهم اسفندماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

این روزها که پای کرونای انگلیسی یا نوع جهش یافته این ویروس به کشور باز شده و مواردی از ابتلا و فوتی ناشی از آن در نقاط مختلف استان ها به ثبت رسیده، خطرات انتقال سریع آن از سوی متولیان به کرات هشدار داده می شود اما اینک عادی انگاری، شعله‌ورتر شدن شیوع آن را افزایش می‌دهد.

کارشناسان از ابتدای شیوع کرونا همواره عموم مردم را به رعایت پروتکل‌های پیشگیرانه کرونایی از قبیل ماسک زدن صحیح، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شست و شوی منظم دست ها و از همه مهمتر اجتناب از دورهمی تاکید می کنند، اما اکنون ورود ویروس جهش یافته در کشور به چالش مهمی تبدیل شده که مقابله با آن در گرو همکاری و همدلی عموم مردم است.

به عقیده آنان ، اگر روند سهل‌انگاری به همین شکل پیش برود موج چهارم بیماری در فروردین ماه ۱۴۰۰ رخ خواهد داد و این یعنی روزهای سختی در انتظار مردم خواهد بود.

با وجود نشانه هایی از خیز موج چهارم کرونا در بسیاری از نقاط کشور و عادی انگاری افرادی از وضعیت انتشار ویروس کرونا و بیم افزایش تعداد بستری شدگان و فوتی های ناشی از شیوع کرونای انگلیسی اما حال خوش دریافت کنندگان واکسن کرونا نوید بخش روزهای خوش قطع زنجیره ابتلا به کرونا است.

در حال حاضر ۱۱ شهرستان قرمز، ۳۲ شهرستان نارنجی، ۲۵۱ شهرستان زرد و ۱۵۴ شهرستان آبی هستند. 

 شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

ویروس انگلیسی علت تاخیر تصمیم‌گیری درباره سفرهای نوروزی

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا علت تاخیر در تصمیم گیری این ستاد برای سفرهای نوروزی را چرخیدن ویروس انگلیسی کرونا در تمام استان‌های کشور اعلام کرد و گفت که تاکنون تصمیمی در ستاد برای این موضوع اتخاذ نشده است.

دکتر علیرضا رئیسی در حاشیه جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای مازندران در ساری گفت که از ۲ هفته پیش موضوع سفرهای نوروزی در ستاد ملی کرونا  مطرح شد ، اما بحث اصلی این است که با توجه به چرخشی که ویروس انگلیسی در همه مناطق کشور پیدا کرده است ، از هم اکنون نمی توان برای سفر نوروزی تصمیم گیری کرد.

معاون بهداشت وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی رعایت پروتکل های بهداشتی در تمامی نقاط کشور توسط مردم و تداوم ثبات در روند کاهشی شیوع کرونا را لازمه تصمیم گیری در باره سفرهای نوروزی دانست و تاکید کرد : اگر مردم و کسبه پروتکل های بهداشتی را بدرستی رعایت کنند ، می توانیم شب عید و ایام نوروز آرامی داشته باشیم و بر اساس آن طبق شرایط سفر نوروزی هم داشته باشیم.

وی سفر نوروزی را تنها مربوط به شهرهای دارای وضعیت آبی و زرد کرونایی اعلام کرد و توضیح داد : البته طبق مصوبه ستاد ملی کرونا در حال حاضر سفر به شهرهای گردشگر پذیر دارای وضعیت زرد کرونایی از جمله شهرهای استان های مازندران ، گیلان ، گلستان ، اصفهان ، فارس ، بوشهر و خوزستان و همچنین مشهد مقدس ممنوع است.

رئیسی از شهروندان خواست تا مدیریت شده خرید نوروزی را انجام دهند و گفت : اگر پروتکل های بهداشتی همزمان با خرید شب عید رعایت نشود ، حرکت شیوع کرونا تند می شود و با تغییر رنگ بندی و وضعیت کرونایی کشور ، مسافرت های نوروزی هم به طور کلی ممنوع خواهد شد.

وی در باره سفر به جزایر قشم و کیش هم گفت که در حال حاضر سفر به این مناطق هم در صورت منفی بودن تست کرونای مسافران و گردشگران قابل انجام است.

قید فوریت در تامین سهمیه خاص واکسیناسیون کرونا برای خوزستان

رییس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس خطاب به رییس جمهوری گفت : شرایط خوزستان به لحاظ شیوع بیماری کرونا خاص است لذا مجمع نمایندگان استان با ارسال نامه ای به ریاست جمهوری خواستار قید فوریت در تامین سهمیه خاص برای خوزستان درچارچوب طرح سراسری واکسیناسیون کرونا شد.

سیدکریم حسینی اظهار داشت: نمایندگان مجلس خوزستان از رئیس جمهور درخواست سهمیه ویژه واکسن کرونا برای استان را دارند زیرا وضعیت شیوع کرونا در خوزستان، یک جو روانی منفی برای مردم ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه خوزستان باید در اولویت سهمیه واکسن کرونا قرار گیرد افزود: با توجه به اینکه همه ۱۱ شهر قرمز کشور در خوزستان هستند ضروری است که برای رفع نگرانی مردم نگاه ویژه تری به این استان شود.

وی با اشاره به اینکه وضعیت شیوع بیماری در استان خوب نیست و ظرفیت تخت های مراکز درمانی تکمیل است افزود: شرایط خوزستان به لحاظ شیوع کرونا با دیگر استان های کشور  متفاوت است و با توجه به ورود گونه جهش یافته این ویروس به منطقه که دارای قدرت سرایت بیشتری است از رییس جمهوری تقاضا کردیم که در راستای برون رفت از شرایط موجود، سهمیه خاص واکسن برای خوزستان در نظر گرفته شود.

وضعیت کرونا در استان ها

درباره آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در استانها از رشت خبر رسیده که معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفته به دلیل گستردگی خاص و شرایط صعب العبور شهرستان های رودسر و رودبار به عنوان دو شهرستان با وضعیت نارنجی کرونایی، شاهد خوشه هایی از بیماری کووید ۱۹ و انتقال گسترده کرونا در این مناطق هستیم.

دکتر آبتین حیدرزاده افزود : نوع خاصی از انتقال بیماری را در این دو شهرستان تجربه می کنیم که حالت همه گیری در درون خانواده ها و نیز همسایگان آنها رخ می دهد.

وی بیان داشت: برای پیشگیری از قرمز شدن این شهرستان ها مسئولان در کل ادارات باید توصیه های پیشگیری از انتشار ویروس کرونا را بیشتر رعایت کنند ضمن اینکه بر رعایت توصیه ها نیز نظارت جدی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: از مردم این ۲ شهرستان نیز درخواست می شود ۲ اقدام مهم را انجام دهند نخست اینکه با مشاهده علایم سرماخوردگی بلافاصله به مراکز جامع سلامت فعال در رودبار و رودسر مراجعه کنند دیگر اینکه دستورات ارایه شده را دقیق و جدی مراعات نمایند.  

تداوم وضعیت پایدار شیوع کرونا در استان اردبیل با جان باختن ۲ نفر مبتلا و بستری شدن ۲۹ بیمار جدید در مراکز درمانی این استان در ۲۴ ساعت گذشته ادامه یافت.

روند آرام نزولی شیوع کرونا در استان اردبیل طی روزهای اخیر ادامه یافت به طوری که طی یک هفته اخیر آمار بستری روزانه مبتلایان به کووید.۱۹ در این استان فراتر از ۳۰ نفر نبود و مجموع افراد بستری همزمان در مراکز درمانی این استان نیز از ۱۸۵ نفر به ۱۶۳ نفر افت کرد.

با وجود وضعیت پایدار شیوع کرونا، مسئولان حوزه بهداشت و درمان استان اردبیل طی روزهای اخیر وضعیت این استان را در زمینه شیوع کرونا شکننده عنوان کرده و نسبت به شیوع موج چهارم کرونا هشدار داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: هم‌اکنون کل استان اردبیل در زمینه شیوع کرونا در وضعیت آبی قرار دارد و هشت شهرستان بیله‌سوار، سرعین، اصلاندوز، کوثر، نیر، نمین، انگوت و گرمی در وضعیت آبی (وضعیتی بین سفید و زرد) و چهار شهرستان اردبیل، خلخال و مشگین‌شهر و پارس‌آباد در این استان در وضعیت زرد قرار دارند.

در کرمانشاه رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته در هر ۲۷ دقیقه یک بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری شد، گفت: اکنون ۵۰ نفر از بیماران بستری با حال نامساعد در بخش‌های ویژه بستری هستند.

«مهدی محمدی» افزود: تعداد هفت نفر از بیماران با حال وخیم و به دستگاه تنفس مصنوعی وصل هستند.

وی با بیان اینکه تقریبا یک سوم بیماران در شهرستان‌های استان بستری هستند، گفت: بیمارستان‌های فارابی با ۳۱ بیمار کرونایی و بیمارستان گلستان با ۲۷ بیمار کرونایی بیشترین تعداد موارد بستری بیمار در استان را دارند.

او گفت: بیشترین موارد بستری بیماران کرونایی در شهرستان‌ها مربوط به بیمارستان اسلام آباد غرب است.

محمدی در ادامه افزود: شهرستان‌های پاوه، کنگاور، سنقر و کلیایی، هرسین، اسلام آبادغرب، سرپل ذهاب و صحنه هم اکنون در وضعیت زرد قرار دارند.

به گفته وی، شهرستان‌های ثلاث باباجانی، دالاهو، قصرشیرین، کرمانشاه، گیلانغرب، جوانرود و روانسر هم آبی است.

خبر دیگر اینکه رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین از ۲.۵ برابر شدن شمار بیماران بستری مبتلا به کووید۱۹ در این شهرستان در بهمن نسبت به ماه قبل از آن خبر داد و گفت: این افزایش نشان می‌دهد که زنگ خطر خیز چهارم کرونا در این شهرستان به صدا در آمده است.

دکتر «مجتبی دیده‌دار»  افزود: ۱۱ بیماری مبتلا به کووید ۱۹ در دی ماه سال جاری در بیمارستان این شهر بستری بوده‌اند که این رقم در بهمن به ۲۵ نفر افزاییش یافته است.

وی بر رعایت دقیق ضوابط بهداشتی در همه سنین تاکید و اضافه کرد: در بهمن ماه در گروه سنی زیر ۱۰ سال ۲ بیمار مبتلا کووید۱۹ در شهرستان شناسایی و کمترین سن بیمار به پنج سال رسیده است.

وی با بیان اینکه میانه سن مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در خمین به ۴۵ سال رسیده، اظهار داشت: بررسی آمارها نشان می‌دهد میانه سنی مبتلایان به کرونا در بهمن ماه ۲ سال کاهش یافته و بیشتر مبتلایان در گروه سنی ۳۰تا ۳۹ سال بوده است. شهرستان خمین واقع در جنوب استان مرکزی، در رنگ بندی وضعیت کرونا نارنجی(پر خطر) است.

از سوی دیگر رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان و عضو ستاد کرونا سیستان و بلوچستان گفت: با افزوده شدن هشت کرونایی دیگر در استان شمار مبتلایان به این ویروس به ۲۷ هزار و ۸۰۳ نفر رسید.

دکتر محمد هاشمی شهری اظهارداشت: هم‌اینک ۷۲ بیمار با علایم تنفسی در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان بستری هستند.  همچنین ۱۲‌بیمار کرونایی در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: شمار درگذشتگان این ویروس در سیستان و بلوچستان تا کنون به یکهزار و ۱۶۶ نفر رسیده است.

خبر خوب دیگر  اینکه در مرحله اول اجرای این طرح ۵۰ نفر از پزشکان، پرستاران و پرسنل خط مقدم مبارزه با بیماری کووید ۱۹ در جزیره کیش واکسینه می شوند.

در مرحله نخست تزریق واکسن کرونا در استان هرمزگان نیز ۸۰ دوز واکسن در بندرعباس و میناب به کادر درمان تزریق شد.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در مرحله دوم این طرح، دو هزار و ۲۰۰ نفر در استان علیه بیماری کرونا واکسینه می‌شوند.

 علاوه بر کادر بهداشت و درمان، نیروهای مرکز فوریت‌های پزشکی، ایثارگران و سالمندان زیر پوشش بهزیستی، بهورزان، کارکنان شاغل در مراکز ۱۶ ساعته و کارشناسان بهداشت محیط ناظر بر دفن اجساد، در اولویت دریافت واکسن قرار دارند. 

همچنین عباسعلی درستی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به تثبیت شیوع کرونا ویروس در آذربایجان‌شرقی اعلام کرد:  شیوع بیماری کرونا در استان در هفته های اخیر شرایط پایداری داشته است. آمار بستری و فوتی های ناشی از کرونا در آذربایجان شرقی افزایش ندارد.

وی تاکید کرد: مشاهده نوع جهش یافته ویروس کرونا (انگلیسی) در چند شهرستان آذربایجان شرقی در روزهای گذشته نگران کننده است و اگر مردم در هفته های آتی دستورالعمل های کرونایی را به طور جدی رعایت نکنند، با تهدید کرونای انگلیسی مواجه خواهیم بود.

در روزهای گذشته ۱۲ مورد از ابتلا به نوع جهش یافته ویروس کرونا، موسوم به «کرونای انگلیسی» در شهرستان های تبریز، شبستر، اهر و مرند در آذربایجان شرقی گزارش شده است. 

خبر دیگر اینکه دومین محموله واکسن کرونا با سهمیه ۶۴۰‌ دُز برای سه گروه هدف به خراسان جنوبی رسید و مرحله دوم واکسیناسیون کرونا در این استان آغاز شد.

محمد دهقانی رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: در این مرحله علاوه بر کادر درمان ۲۴۵ دز برای مراکز سالمندان زیر مجموعه بهزیستی همچنین بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی در نظر گرفته شده است.

وی درباره وضعیت شیوع ویروس کرونا در خراسان جنوبی گفت: روند کاهشی واضحی را در استان نداریم و در روزهای گذشته روند ثابتی داشته‌ایم که از حدی پایین‌تر نرفتیم؛‌ نمونه‌ها ادامه دارد اما نوسان مختصر قابل توجه نیست و امیدواریم موارد افزایش پیدا نکند.

دهقانی افزود: در شبانه‌روز گذشته ۳۲ آزمایش پی سی آر انجام شد که ۱۲ مورد مثبت و ۴۰۲ تست سریع بوده که از این تعداد ۳۲ بیمار جدید شناسایی شدند.

وی گفت: آمار مبتلایان به کرونای انگلیسی در استان به ۱۵ نفر افزایش پیدا کرده که ۱۳ مورد مربوط به شهرستان بیرجند و ۲ مورد مربوط به شهرستان قاینات بوده است.

همچنین رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد که ۲۸ بیمار بدحال کووید ۱۹ طی دیروز تا صبح امروز دوشنبه در بیمارستان های استان پذیرش و به تخت های مراقبت ویژه انتقال یافتند.

دکتر محمد فتحی گفت: اکنون ۲۸۳ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های استان البرز تحت مراقبت درمانی قرار دارند.  مجموع کل بستری شدگان کووید ۱۹  از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز در استان البرز ۳۱ هزار و ۹۱۸ نفر ثبت شده است.

خبر دیگر از لرستان اینکه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان اعلام کرد:  تاکنون یک هزار و ۳۴۹ نفر از مردم این استان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

مریم کوشکی با بیان اینکه کرونای انگلیسی پشت دروازه های لرستان قرار دارد و اکنون ۲۱۰ بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان استان بستری هستند ادامه داد: مردم استان با دوری از تجمعات، دورهمی و رعایت پروتکل های بهداشتی از خود و فرزندانشان مراقبت کنند.

وی یادآور شد: با ادامه روند موجود، احتمال بازگشت استان به شرایط نارنجی طی هفته های آینده محتمل است که افزایش تعداد مبتلایان و مرگ و میر را به دنبال خواهد داشت.

براساس اعلام معاونت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد استانی شهرستان های خرم آباد، بروجرد، الیگودرز، کوهدشت، پلدختر، دلفان و سلسله، دورود و ازنا در وضعیت زرد و رومشکان و چگنی در وضعیت آبی شیوع کرونا قرار دارند. 

از سنندج خبر رسیده که معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اعلام کرد : نتیجه آزمایش یک نفر از سه بیمار مشکوک مبتلا به کرونا جهش یافته( انگلیسی) در استان که به تهران ارسال شده بود، مثبت اعلام شد.

دکتر ابراهیم قادری اظهار داشت: نمونه آزمایش ۲ نفر مشکوک دیگری در حال بررسی قرار دارد و در حال حاضر وضعیت عمومی بیماری که نتجیه آزمایش وی مثبت اعلام شده، خوب است.

وی افزود: افراد در تماس نزدیک با این بیماران شناسایی و در حال انجام تست کرونا از آنها هستیم و تعدادی بیمار مشکوک دیگر به این نوع از ویروس جهش یافته در استان شناسایی شده است.

به گفته وی در حال حاضر استان از لحاظ ابتلا به کرونا در وضعیت باثباتی به سر می برد که در برخی روزها شاهد افزایشهای نگران کننده ای در برخی شهرستانها از جمله سنندج هستیم و اگر مردم رعایت نکنند، روزهای سختی در پیش خواهیم داشت.

همچنین امروز سرپرست فرمانداری ایذه از تکمیل ظرفیت بخش‌های آی‌سی‌یو و داخلی ویژه بیماران کرونایی در بیمارستان شهدای این شهرستان خبر داد.

حسن نبوتی اظهار داشت: بیمارستان شهدا تنها بیمارستان ایذه است که ۲ بخش مراقبت‌های ویژه و داخلی برای بیماران کرونایی در آن وجود دارد.  متاسفانه با افزایش شیوع کرونا در ایذه، تمام ظرفیت این ۲ بخش تکمیل شده‌است و دیگر جایی برای بستری بیماران وجود ندارد.

خبر دیگر اینکه رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان  گفت:نمونه‌گیری تست کووید ۱۹ در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان به منظور شناسایی سریع بیماران و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا افزایش یافت.

بنا بر اعلام دانشکده علوم پزشکی آبادان با توجه به قرمز شدن وضعیت شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان با پیگیری از طریق وزارت بهداشت، کیت تشخیص کرونای جهش یافته انگلیسی در اختیار دانشکده علوم پزشکی آبادان قرار گرفته است.

آزمایشگاه مولکولی تست کووید ۱۹ که با اعتبار ۱۴ میلیارد ریال اردیبهشت امسال با مشارکت دانشکده علوم پزشکی آبادان و سازمان منطقه آزاد به بهره‌برداری رسید امکان انجام ۲۰۰ تست سریع ویروس کرونا در جنوب غرب خوزستان را دارد.

آزمایشگاه مولکولی "کرونا" دانشکده علوم پزشکی آبادان برای ارائه خدمات به بیماران منطقه آزاد اروند و شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان راه اندازی شده است.

۱۱ شهرستان در استان خوزستان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند و مواردی از ویروس جهش یافته انگلیسی در چند شهرستان خوزستان تایید شده است.

افزایش محدودیت کرونایی در استان ها  

به گفته مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد ارائه آزمایش پی. سی. آر برای تمامی مسافران مسیر پروازی مشهد- آبادان و مشهد- اهواز الزامی و اجباری شد.

حسن جعفری افزود: با توجه به وضعیت قرمز اهواز و آبادان از لحاظ شیوع ویروس کرونا، تمهیدات ویژه‌ای در این مسیر پروازی اندیشیده شده‌است.

وی اضافه کرد: مسافران از مقصد اهواز و آبادان با ارائه آزمایش به مشهد سفر می‌کنند و از مسیر مشهد به این ۲ مقصد نیز از ۱۶ اسفند ماه ارائه تست پی. سی. آر اجباری شده ‌است.

مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد گفت: این آزمایش فقط تا ۷۲ ساعت قبل از پرواز باید انجام شود و قبل از آن اعتبار ندارد.

در حالت عادی و پیش از شیوع کرونا روزانه ۴۰ هزار مسافر ازطریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد جابه‌جا می‌شدند و به طور میانگین روزانه ۱۸۰ پرواز و در زمان اوج مسافرت‌ها تا ۲۵۰ پرواز ورودی و خروجی در آن انجام می‌شد.

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۱ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۳۲ شهرستان در وضعیت نارنجی،  ۲۵۱ شهرستان در وضعیت زرد و  ۱۵۴ شهرستان در وضعیت آبی شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

در همین رابطه معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به شناسایی مواردی از ابتلا به ویروس جهش‌یافته کرونا و ضرورت انجام اقدامات پیشگیرانه، روند فعالیت ناوگان حمل و نقل بار و مسافر در استان با نظارت بیشتری همراه شده است.

حسین مالکی افزود: اگرچه از ماه‌های ابتدایی شیوع کرونا در استان روند نظارت بر فعالیت پایانه‌ها و ناوگان حمل و نقل عمومی برون استانی در دستور کار قرار گرفت اما با شیوع ویروس جهش‌یافته انگلیسی این اقدامات تشدید می‌شود و مقرر شده است یک گروه از مرکز بهداشت در محل پایانه‌ها مستقر شود.

مالکی همچنین از بسته شدن سالن‌های انتظار ناوگان حمل بار خبر داد و گفت: به منظور جلوگیری از تجمع رانندگان در سالن انتظار، علاوه‌بر تعطیل کردن سالن، ساعت اعلام بار رانندگان به صورت مجازی انجام می‌گیرد و از طریق بلندگو در سطح محوطه نوبت‌دهی رانندگان اعلام می‌شود.

همچنین رییس شبکه بهداشت و درمان پلدشت با اشاره به اینکه این شهرستان در وضعیت آبی کرونا قرار دارد، گفت: در قالب اجرای مصوبات ستاد کرونا، ۲ تالار پذیرایی به دلیل رعایت‌نکردن پروتکل‌های بهداشتی در این شهرستان پلمب شد.

دکتر مهدی شاهی اظهار داشت: با توجه به افزایش شدید آمار مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان پلدشت، نیاز است محدودیت ها و پروتکل های بهداشتی بیش از این رعایت شود.

وی افزود: در قالب اجرای مصوبات ستاد کرونا، ۲ تالار پذیرایی متخلف در این شهرستان پلمب و مدیران تالارها به همراه میزبانان مراسم به مراجع قضایی معرفی شدند.

از زنجان خبر رسیده که استاندار زنجان اعلام کرد : این استان با توجه به شرایط کرونایی کنونی در نوروز ۱۴۰۰ پذیرای هیچ مسافری نیست و دستگاه های اجرایی نیز به هیچ عنوان حق پذیرش میهمان را ندارند.

فتح الله حقیقی با تاکید بر اینکه در هفته سوم اسفند سایت ویژه برای تردد مسافران در استان راه اندازی شود، افزود: این افراد پس از ثبت نام باید پی سی آر منفی ۴۸ ساعت قبل از سفر را داشته باشند، در غیر اینصورت تست به قیمت تمام شده از آنها انجام می گیرد و در صورت مثبت بودن از استان خارج خواهند شد.

وی اضافه کرد: هتل ها، مسافرخانه ها و اماکن وظیفه دارند غیر از شرایط یاد شده مسافر پذیرش نکنند و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پاسخگو بوده و بر این مبنا بهداشت استان در این زمینه توجیهات لازم را انجام خواهد داد.

خبر  دیگر اینکه رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفته که شرط تردد هوایی مسافران از خوزستان انجام تست سریع تشخیص کروناست که انجام آن هم کاملا رایگان است‌.

دکتر فرهاد ابول نژادیان اظهار داشت: برای اینکه ویروس به سایر نقاط کشور منتشر نشود مصوب شده افرادی که از طریق پرواز ، قصد خروج از استان را دارند باید ۲۴ تا ۴۸ ساعت قبل از سفر به مراکز بهداشتی ما مراجعه کرده و تست سریع انجام دهند و هیچ الزامی به انجام تست pcr  نیست. 

وی افزود: اگر فردی علائم بیماری را داشت یا همکاران ما در فرودگاه تشخیص دادند که او حتما باید تست pcr انجام دهد، هیچ الزامی به پرداخت هزینه سه میلیون ریالی نخواهد داشت، این افراد می توانند به مراکز بهداشتی مراجعه کرده و با ارائه نسخه پزشک تست pcr انجام دهند.

وی افزود: بار مراجعه به بیمارستان های استان مخصوصا در شهرهای اهواز، ماهشهر،  دشت آزادگان، شوشتر و دزفول در روزهای اخیر زیادتر شده تا حدی که بیمارستان‌های ما تحت فشار هستند.

 

شلوغی‌ها برای خرید عید منجر به موج چهارم کرونا در سمنان می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: انجام خریدهای سال نو و حضور پر ازدحام مردم در مراکز خرید نگرانی شدیدی را در ایجاد خیز چهارم بیماری در استان به وجود آورده است.

نوید دانایی عصر دوشنبه در دیدار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان ابراز داشت: اهمیت مسائل اقتصادی صنوف مختلف و از سوی دیگر عدم رعایت نکات بهداشتی در برخی از اماکن عمومی و خرید باعث نگرانی بیش از پیش شده است.

وی با اشاره به خیز چهارم شیوع ویروس کرونا در کشور و تغییر رنگ وضعیت کرونایی در تعدادی از شهرستان های استان از جمله شهرستان دامغان از زرد به نارنجی و همچنین ارائه گزارشی از میزان مبتلایان، بیماران بستری و سرپایی و همچنین موارد روزانه ابتلا در مجموعه تحت پوشش این دانشگاه، گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی لازمه ریشه‌کن شدن کرونا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به جلسه هفته گذشته در شهرستان دامغان درخصوص بررسی آخرین وضعیت حوزه سلامت این شهرستان و به ویژه بیماری سالک، خاطر نشان کرد: به پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و با موافقیت حبیب‌الله خجسته پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان، برای اولین بار ایجاد قرارگاه مقابله با بیماری سالک در شهرستان دامغان تصویب و ابلاغ شد.

آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان نیز ضمن قدردانی از زحمات و تلاش های کادر درمان در دوران مقابله با ویروس کرونا، گفت: با دقت نظر استاندار پرتلاش استان، مدیریت جهادی دکتر دانائی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، تلاش ایثارگونه کادر بهداشت و درمان و همکاری و هماهنگی مردم شریف استان، مدیریت شیوع کرونا در استان سمنان مطلوب بوده و امید می‌رود با همت بخش‌های مختلف بروز و افزایش میزان ابتلا و مرگ و میر ناشی از این ویروس به حداقل برسد و ریشه‌کن شود.

وی افزود: آموزش و اطلاع رسانی به مردم نقشی مهم در افزایش آگاهی جامعه در مقابله با شیوع کرونا دارد دارد و در این میان رسانه ها، ائمه جمعه و جماعات از جمله ارکان مهم و موثر جامعه در اطلاع رسانی هستند.

وی خاطر نشان کرد: طبق آیات قرآن کریم و احادیث متعدد از ائمه اطهار، همه در قبال حفظ و حراست از سلامت خود و سایر افراد جامعه مسئولیت داشته و باید پاسخگو باشند و همه آحاد مختلف جامعه باید با دقت بسیار زیاد در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی قدم بردارند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان تصریح کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، همه باید تابع تصمیمات ستاد مقابله با کرونا باشند و تا زمانی که نظر این ستاد بر لغو مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه باشد، بر این موضوع اهتمام داشته و اجرا خواهیم کرد.

امام جمعه سمنان با اشاره به بیماری سالک در شهرستان دامغان، گفت: در سال‌های اخیر با وجود تلاش ها و اقدامات دست اندرکاران حوزه سلامت در استان و شهرستان دامغان، شاهد بروز مواردی از بیماری در این شهرستان هستیم که موجب ناراحتی و دغدغه جمعی از هم استانی‌ها شده که همکاری و هماهنگی دستگاه های اجرایی و متولی لازمه مقابله است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۶۳۹ هزار و ۶۷۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۰۸ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۰ هزار و ۱۸۱ نفر رسیده است.

 

کرمانشاه یک روز دیگر بدون فوتی کرونا را سپری کرد

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی بر اثر ابتلا به کرونا در کرمانشاه ثبت نشده و امروز مجموع جانباختگان بر اثر ابتلا به این ویروس در رقم هزار و ۴۸۴ نفر باقی ماند.

«مهدی محمدی» روز دوشنبه از بستری‌ شدن ۳۹ نفر در شبانه روز گذشته با علایم ویروس کرونا خبر داد و افزود: همچنین در این مدت ۳۵ نفر نیز پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.

به گفته او اکنون ۱۴۷ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان کرمانشاه بستری هستند.

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۹ بیمار بستری و ۴۶ بیمار سرپایی مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در سطح استان کرمانشاه شناسایی شدند.

تعداد بستری های بیماران کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان کرمانشاه در آبان ماه به هزار و ۲۶۰ نفر رسید و در ۲۴ آبان ۲۴ فوتی داشتیم که بیشترین آمار در یک روز از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بوده است.

محمدی در ادامه افزود: شهرستان‌های پاوه، کنگاور، سنقر و کلیایی، هرسین، اسلام آبادغرب، سرپل ذهاب و صحنه هم اکنون در وضعیت زرد قرار دارند.

به گفته وی، شهرستان‌های ثلاث باباجانی، دالاهو، قصرشیرین، کرمانشاه، گیلانغرب، جوانرود و روانسر هم آبی است.

۵۰ بیمار کرونایی در بخش‌های ویژه بستری هستند

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته در هر ۲۷ دقیقه یک بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری شد، گفت: اکنون ۵۰ نفر از بیماران بستری با حال نامساعد در بخش‌های ویژه بستری هستند.

محمدی افزود: تعداد هفت نفر از بیماران با حال وخیم و به دستگاه تنفس مصنوعی وصل هستند.

وی با بیان اینکه تقریبا یک سوم بیماران در شهرستان‌های استان بستری هستند، گفت: بیمارستان‌های فارابی با ۳۱ بیمار کرونایی و بیمارستان گلستان با ۲۷ بیمار کرونایی بیشترین تعداد موارد بستری بیمار در استان را دارند.

او گفت: بیشترین موارد بستری بیماران کرونایی در شهرستان‌ها مربوط به بیمارستان اسلام آباد غرب است.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه اکنون بیماران کرونایی استان در پنج بیمارستان در شهرستان‌ها و ۹ بیمارستان شهر کرمانشاه بستری هستند، تصریح کرد که ۱۴ بیمارستان از ۲۷ بیمارستان استان بیمار کرونایی دارند.

محمدی بیشترین بیمار با حال وخیم را مربوط به بیمارستان اسلام آباد غرب با سه بیمار کرونایی اینتوبه اعلام کرد.

 

۱۲ مورد مشکوک به کرونای جهش یافته در فارس شناسایی شده است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه تاکنون ۱۲ مورد ابتلا به کرونا جهش یافته در فارس شناسایی شده است، گفت: بر اساس آزمایش‌های انجام شده ابتلای چهار مورد به کرونای جهش یافته انگلیسی قطعی است که این موضوع تاکیدی است بر افزایش مراقبت‌های بهداشتی از سوی آحاد جامعه.

دکتر عبد الرسول همتی، دوشنبه در دویست و هفتاد و چهارمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بیان کرد: این ۱۲ مورد بیمار مشکوک مبتلا به کووید ۱۹ با علائم بالینی ویروس جهش یافته موسوم به کرونای انگلیسی، در شهرستان‌های شیراز، کازرون، کوه چنار، مرودشت، زرین دشت، لار و فسا شناسایی شده‌اند و برای اطمینان بیشتر نتیجه آزمایش آنها به انستیتو پاستور ایران ارسال شد که پس از تایید تا کنون چهار مورد آن به قطعیت رسیده و مابقی در دست بررسی هستند.

وی، با این هشدار که قدرت بیماری زایی و شدت سرایت ویروس جهش یافته از ویروس کرونای فعلی بسیار بیشتر است، تاکید کرد: شدت سرایت بیماری زایی ویروس جهش یافته موسوم به کرونای انگلیسی علاوه بر میانسالان و سالمندان، جوانان و نوجوانان را نیز درگیر می‌کند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز همچنین در مورد آخرین وضعیت آمار مبتلایان به کرونا در استان فارس اظهار داشت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۶۴۲ هزار و ۸۷۱ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های این استان تهیه شده که با بررسی این نمونه‌ها، ۱۷۵ هزار و ۷۸۴ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

همتی افزود: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۳۶ هزار و ۲۰۸ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد، ۲ هزار و ۹۸۴ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۷۸ هزار و ۷۶۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده‌اند.

وی، شمار بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم را که هم اکنون در بیمارستان‌های این استان بستری هستند، ۵۳۲ نفر اعلام و بیان کرد: از این تعداد، ۹۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تا کنون، ۱۷۰ هزار و ۵۸۸ نفر در این استان بهبود یافته و از بیمارستان‌ها ترخیص و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

به گفته همتی، با جان باختن هفت نفر دیگر در روز گذشته (دهم اسفندماه ۹۹) تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون در استان فارس به سه هزار و ۲۵۵ نفر رسیده است.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از مردم خواست تا ضمن رعایت اصول بهداشتی به ویژه استفاده مداوم از ماسک، از سفرهای غیرضروری و حضور در دورهمی‌های خانوادگی و تجمع‌ها به ویژه در مراکز خرید، شلوغ و پُر تردد پرهیز کنند.

همتی، در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: رهگیری و پیگیری سلامت افراد دریافت کننده واکسن علیه کووید۱۹، یکی از مهمترین اولویت‌های این دانشگاه است.

 

 

اولین واکسن کرونا در شهرستان اهر تزریق شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر از ورود اولین محموله حامل واکسن کرونا برای تزریق نیروهای کادر درمانی در بیمارستان باقر العلوم به این شهرستان خبر داد.

محمد میرزاپور روز دوشنبه در گفت‌وگویی، اعلام کرد: امروز نخستین محموله واکسن کرونا شامل ۲۱۰ دوز به بیمارستان باقرالعلوم شهرستان اهر وارد شد که ۲۰۰ دوز آن برای کادر درمان و ۱۰ دوز دیگر نیز برای مراکز ۱۶ ساعته اهر و هوراند مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه این واکسن‌ها در مرحله اول برای پزشکان، پرستاران، بهیاران و کادر خدماتی فعال در بخش ویژه بیمارستان باقرالعلوم و مراکز درمانی اهر و هوراند تزریق می‌شود، افزود: امیدواریم به‌زودی دوزهای بعدی واکسن نیز به دست‌مان برسد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر از مردم خواست همچنان به توصیه‌های بهداشتی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی عمل کنند و تا واکسیناسیون عمومی و ریشه کنی کامل این بیماری، همچنان مراقب خود باشند و کادر درمانی را در مهار و ریشه کنی این بیماری همراهی کنند.

میرزاپور افزود: تهیه و توزیع واکسن کرونا و واکسیناسیون عمومی از جمله اولویت‌های سیستم بهداشتی برای ریشه کنی و مهار بیماری کرونا بوده و با توجه به گفته‌های وزیر بهداشت و معاون بهداشتی وزیر، امیدواریم واکسیناسیون عمومی از اوایل سال بعد در کشور آغاز شده و شاهد ریشه‌کنی کرونا باشیم.

 

۱۵ البرزی به ویروس جهش یافته کرونا مبتلا شدند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با بیان اینکه ویروس کرونا جهش یافته گفت که در کشور تا شب گذشته ۱۱۳ نفر مبتلا به ویروس جدید شناسایی شدند که ۱۵ نفر آنان البرزی هستند.

نورمحمد فردی روز دوشنبه در سی و پنجمین جلسه شورای اطلاع رسانی البرز ضمن تاکید بر  نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت و دیگر نهادهای مرتبط در جهت کنترل و رصد بازار با توجه به شیوع ویروس کرونا در یک سال اخیر افزود: این ویروس خطرناک با سرعت بالا در حال گسترش  و فوتی ها بیشتر از قبل است و باید حساسیت ویژه ای بدان داشته باشیم تا جامعه مبتلا نشود.

رییس شورای اطلاع رسانی استان البرز گفت: به همین منظور نیاز است که  تمام تمهیدات اندیشیده و پروتکل ها به صورت کامل رعایت و شهروندان نیز از ۲ ماسک استفاده استفاده کنند.

وی اضافه کرد: در البرز از اولین روز اسفند سال ۹۸ تا کنون تعداد ۶۱ هزارو ۱۵۱ نفر تست شان مثبت بوده که از این تعداد ۲ هزار و ۷۴۶ نفر در کل استان فوتی داشته ایم، این در حالی است که در کشور نیز تاکنون۶۰ هزار و ۷۳ نفر فوتی داشته ایم که با توجه به سهمی از آن مربوط به البرز بوده می توان گفت که از این تعداد فوتی ها سهم البرز بالا بوده است.

معاون‌سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با اظهار این که در آخر موج سوم هستیم خاطر نشان کرد: در صورتی که پروتکل ها را رعایت نکنیم و به موج چهارم برسیم، ویروس کشنده و پُرسرعت است.

فردی گفت: امکانات محدود  و جهش این ویروس سبب شده جوانها نیز مبتلا و میانگین سنی پایین آمده بنابراین باید اطلاع رسانی مناسب در همه فضاها صورت پذیرد .

وی ادامه داد: نیاز است تا نظارت بر فعالیت های اطلاع رسانی مدنظر قرار گیرد چرا که در برهه کنونی اطلاع رسانی حرف اول را می زند و باید فرهنگسازی های لازم در زمینه کنترل ویروس کرونا در بخش های مختلف ازجمله در نزد دستگاه ها و مردم مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

وی ضمن تاکید بر راهبردی کردن تصمیمات این شورا در سطح استان و همراهی همه دستگاه‌ها برای انجام مصوبات این شورا گفت: یکی از وظایف عمده شورای اطلاع رسانی سیاستگذاری و تعیین خط مشی برای آگاهی مردم است.

فردی تاکید کرد: باید همه دست در دست هم تلاش کنیم تا به هدف ترسیم شده دست یابیم که اگر در این باره توجهات لازم انجام نشود گویا هیچ کاری نکرده ایم.

معاون‌سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تامین ارزاق مردم به خصوص در ایام شب عید گفت:  اداره کل صنعت و معدن برای تامین ارزاق مردم بیش از گذشته تلاش  و  سازمان جهاد کشاورزی نیز برای تامین مرغ باید وارد گود شود.

فردی در ادامه به انتخابات پیش روی اشاره و عنوان کرد:  داوطلبان برای ثبت نام‌ در انتخابات در مهلتی که تا ثبت نام باقی مانده نسبت به دریافت سو پیشینه اقدام نمایند.

وی  با بیان اینکه امکان ثبت نام به صورت اینترنتی وجود دارد افزود:  ۲ هزار و ۹۵۶ شعبه اخد رأی در استان ایجاد  و بیش از ۵۰ هزار نفر عوامل اجرایی در برگزاری انتخابات مشارکت خواهند داشت. 

فردی با بیان اینکه میزان‌تعرفه ها در ریاست جمهوری و شوراها را نیز مشخص کرده ایم خاطر نشان کرد:  در البرز برای شوراها ۱۳ نفر و روستاها حداقل سه نفر تعیین شده است.

معاون استاندار البرز با بیان اینکه  سیاست بر برگزاری انتخابات سالم با مشارکت بالا ادامه داد: سیاست راهبردی وزارت کشور و استاندار البرز بر چهار محور سلامت، امنیت، مشارکت و قانونمندی است.

از مجموع هفت شهرستان تابعه استان البرز پنج شهرستان زرد و ۲ شهرستان آبی کرونایی هستند.

 

۱۲ نفر دیگر در استان همدان به کرونا مبتلا شدند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت که با شناسایی ۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع موارد مثبت بستری از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون در استان به ۱۰ هزار و ۴۷۱ نفر رسید.

دکتر «محمد طاهری» روز دوشنبه افزود: با فوت یک نفر دیگر از مبتلایان قطعی کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع متوفیان کرونا در این استان از ابتدای اپیدمی تاکنون به یک هزار و ۵۲۴ نفر رسید.

وی اظهار داشت: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های استان همدان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۶ مورد بود که از این تعداد ۴۹ نفر در بخش عادی بستری شدند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: همچنین در حال حاضر هشت بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بخش آی.سی.یو مراکز درمانی این استان بستری هستند و وضعیت جسمی ۳۲ بیمار وخیم گزارش شده است.

دکتر طاهری درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان همدان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی بستری(از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون) در بیمارستان‌های اسدآباد ۳۷۹، بهار ۶۱۴، تویسرکان ۶۶۶، رزن ۴۵۵، درگزین ۱۹۷، فامنین ۱۸۳ و کبودراهنگ ۶۶۷ نفر است.

وی افزود: همچنین یک هزار و ۹۱۹ نفر در ملایر، یک هزار و ۱۵۴ نفر در نهاوند و سه هزار و ۹۶۰ نفر نیز در شهرستان همدان به این ویروس مبتلا و بستری شده اند.

شهرستان اسدآباد در وضعیت آبی و ۹ شهرستان دیگر استان همدان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

به گفته رشید حیدری مقدم، شرکت در اجتماعات با ۶۱.۴ درصد، تماس درون خانگی ۳۲ درصد، مسافرت چهار درصد و رعایت نکردن فاصله گذاری فیزیکی در محیط کاری ۲.۶ درصد عامل  شیوع و ابتلا به ویروس کرونا در استان همدان هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.