وی بیان کرد: بر اساس آخرین تحلیل ها، ۱۸ شهرستان کشور در وضعیت نارنجی، ۱۲۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۰۶ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۴۱۷ هزار و ۹۹۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۰ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۷ هزار و ۹۵۹ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۲۶۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴۶۹ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۴۱۷ هزار و ۹۹۹ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۷ هزار و ۹۵۹ نفر رسید.

لاری گفت: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۲۱۰ هزار و ۵۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. همچنین ۳۹۳۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت افزود: تا کنون ۹ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۲۸۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی بیان کرد: بر اساس آخرین تحلیل ها، ۱۸ شهرستان کشور در وضعیت نارنجی، ۱۲۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۰۶ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: شهرستان‌های نارنجی در استان‌های شمال و شامل آمل، بابل، بابلسر، بهشهر، تنکابن، جویبار، چالوس، رامسر، ساری، فریدونکنار، قائمشهر، محمودآباد، نکا، نور و نوشهر در مازندران و صومعه سرا، رودسر و لاهیجان در گیلان هستند.

وضعیت کرونا در استان مازندران

لاری درباره وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان مازندران گفت: اکنون ۱۸ شهرستان در کشور در وضعیت نارنجی بیماری قرار دارند که ۱۵ مورد از این شهرستان‌ها در استان مازندران قرار دارند.

وی ادامه داد: با وجود مشاهده روند کاهشی در تعداد موارد بستری مثبت و موارد مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ در هفته دوم بهمن ماه در استان مازندران نسبت به هفته قبل، ولی نرخ بروز در شاخص‌های یاد شده در این استان به میزان قابل توجهی بالاتر از میانگین کشوری بوده و وضعیت بیماری در اغلب شهرستان‌های این استان ناپایدار، حساس و شکننده است. بنابراین هرگونه سهل انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند وضعیت بیماری را در استان مازندران به مراتب سخت‌تر کند.

معاون وزیر بهداشت افزود: طبق بررسی‌های انجام شده، استان مازندران از جمله استان‌های با کمترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور است و با توجه به ارتباطات اجتماعی گسترده در مناطق روستایی شمال کشور، لزوم پرهیز از هرگونه دید و بازدید و برپایی دورهمی‌های خانوادگی در مناطق روستایی استان بسیار اهمیت دارد.

تورهای بیماریابی در معابر شلوغ مازندران

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: حضور تورهای بیماریابی در معابر شلوغ و پر تردد استان مازندران و همچنین غربالگری، انجام گسترده تست‌های تشخیص سریع، مراقبت‌های منزل به منزل و محله به محله در قالب طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با تلاش شبانه روزی همکاران ما در نظام سلامت استان مازندران، سازمان جمعیت هلال احمر و نیروی مقاومت بسیج در حال انجام است.

وی بیان کرد: امیدواریم با هماهنگی بیشتر تیم‌های نظارتی و حمایتی در قالب طرح مذکور و همچنین همکاری جدی‌تر مردم استان مازندران در عمل به توصیه‌های بهداشتی به خصوص پرهیز از برگزاری دورهمی‌های خانوادگی و خودداری از هرگونه انجام ملاقات‌های محلی در مناطق روستایی، شاهد توقف روند نگران کننده شیوع بیماری کووید ۱۹ در استان مازندران باشیم.

 

۱۲ بهمن‌ماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

تایید نمونه های تزریق انسانی واکسن رازی "کوو پارس" راه را برای ساخت این واکسن به همت موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در سازمان غذا و دارو هموار کرده است، اقدامی که می تواند نویدبخش دستیابی به سطحی از ایمنی بدن برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ باشد.

امروز متخصصان ایرانی با اعلام این خبر که مطالعات حیوانی این واکسن روی سه حیوان جونده آزمایشگاهی و خرگوش و مطالعات تکمیلی روی میمون انجام شده است از تایید پروتکل های این واکسن توسط کمیته ملی اخلاق خبر دادند.

بر اساس اظهارات دکتر محمد حسین فلاح مهرآبادی معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی که امروز در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک به منظور کارآزمایی بالینی واکسن کرونا در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) تهران بیان شد، تزریق انسانی این واکسن تا سه هفته آینده آغاز می شود.

موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی وابسته به وزارت جهاد کشاورزی واقع در منطقه حصارک کرج از مراکز معتبر علمی تحقیقاتی و تولید واکسن در جهان است که بنا دارد ساخت این واکسن را وارد مرحله انسانی کند.

 

وضعیت کرونا در استان ها

این روزها و با فروکش کردن شمار مبتلایان و فوتی ها به بیماری کووید ۱۹، گویی تب تند استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل های بهداشتی هم کاهش یافته است؛ کم توجهی مردم به این مسئله متولیان امر را بر آن داشته تا همچنان محدودیت های سخت گیرانه را تا رسیدن به حد قابل قبولی از کنترل این بیماری و دستیابی به واکسن کرونا ادامه دهند.

مسوولان بر تداوم رعایت مواردی که از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا اعلام شده، تاکید دارند و ضمن اجازه به کسب و کارها برای فعالیت از آنها خواسته شده تا با حداکثر تعداد مجاز پذیرش مهمان درمناطق آبی ۷۵ نفر و در شهرهای زرد ۵۵ نفر در هر سالن به مردم خدمات رسانی کنند و تمامی اصول بهداشتی را هم مدنظر داشته باشند. 

اما در ادامه بشنوید از شرایط کرونایی در استان های مختلف که بر اساس اظهارات دانشگاه های علوم پزشکی با شیب ملایم درحال افزایش است. این مهم را می توان از زبان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام جویا شد که گفت: یک چهارم مبتلایان کرونا در این استان در دهه نخست بهمن ماه به شهرستان بدره اختصاص دارد.

دکتر جمیل صادقی فر افزود: بیشترین افرادی که در شهرستان بدره به کرونا مبتلا شدند دارای بیماری زمینه ای بودند و کارشناسان بهداشت شهرستان پس از شناسایی، روند درمان و قرنطینه آنان را آغاز کردند.

استاندار آذربایجان‌غربی هم با اعلام اینکه وضعیت باثبات نسبی کرونا در این استان وجود دارد، گفت: اگر شرایط بی‌تفاوتی نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی تداوم یابد به طور قطع در اسفند ماه شاهد پیک چهارم کرونا خواهیم بود.

محمدمهدی شهریاری افزود: آمار استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل های بهداشتی کاهش یافته و این زنگ هشدار جدی به شمار می رود و هر نوع بازگشایی و تجمعی منوط به رعایت دستورالعمل های بهداشتی است و باید همه موارد در این حوزه رعایت شود.

تاکنون نزدیک به ۱۰۴ هزار نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده  و بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر جان خود را بر اثر کووید ۱۹ از دست داده اند به همین خاطر استاندار آذربایجان غربی از فرمانداران و دستگاه های مربوطه خواسته است که نسبت به اجرای دقیق محدودیت های هوشمند اقدام کنند.

از مجموع هفت شهرستان استان البرز سه شهرستان در وضعیت زرد و چهار شهرستان در وضعیت آبی شیوع کرونا قرار دارند و رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت که ابتلا به کووید ۱۹ در استان روند افزایشی یافته به طوری که شمار بیماران بدحال بستری شده طی ۲۴ ساعت گذشته به ۴۷ نفر رسیده است.

محمد فتحی افزود:‌  اکنون ۲۹۰بیمار بدحال در مراکز درمانی البرز بستری هستند و مجموع کل موارد بستری از ابتدای شیوع کرونا تا امروز در استان البرز به ۳۰ هزار و ۲۸۶ نفر رسیده است و چهار بیمار کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در البرز جان باختند.

با توجه به اینکه بر اساس اعلام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، این استان با ۳۰۰ هزار سالمند، مسن ترین استان کشور است به همین دلیل در صورت کم توجهی به توصیه های پیشگیرانه به سرعت قابلیت رسیدن مجدد به وضعیت قرمز کرونایی را دارد.

دکتر آبتین حیدرزاده اظهار داشت: هم اکنون حدود ۴۵۰ بیمار مبتلا به کووید ١٩ در بیمارستان های استان گیلان بستری هستند و برآیند کلی آنکه بیماری کووید ۱۹ آرام آرام رو به افزایش است و رعایت نکردن پروتکل ها این مهم را تشدید می کند

رییس شبکه بهداشت و درمان بافق هم در خبری آمار مبتلایان را در مقایسه با ۲ هفته اخیر به دلیل عادی انگاری شهروندان و کم شدن درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی ۲ برابر اعلام کرد و گفت: در ۴۸ ساعت گذشته تست کرونای ۱۴ نفر در شهرستان بافق مثبت شد و چهار نفر هم بستری شده‌اند.

دکتر مسعود دانشی با بیان اینکه این شهرستان با این شرایط در حال تغییر رنگ به قرمز است، گفت: تا پیش از واکسیناسیون همگانی، باید تمام شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت و از گردشگری و سفرهای تفریحی و تجمع در پارک و اماکن که احتمال ازدیاد جمعیت وجود دارد جدا پرهیز شود.

ویروس کرونا همچنین در ۲۴ ساعت گذشته جان یک نفر دیگر را در استان سمنان گرفت و بر این اساس از ابتدای شیوع کرونا تا ظهر شنبه (۱۱ بهمن ماه) تعداد جانباختگان این بیماری در استان به ۸۸۸ نفر رسید. 

کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان در این رابطه اعلام کرد: ۱۱۳ نفر به دلیل ابتلای قطعی به ویروس کرونا اکنون در مراکز درمانی استان سمنان بستری هستند و ۱۵ هزار و ۸۲۲ نفر تاکنون به صورت سرپایی درمان شدند.

طبق اعلام این کمیته، ۱۱ بیمار بهبود یافته از کرونا در ۲۴ ساعت اخیر از بیمارستان‌های استان سمنان ترخیص شدند و بر این اساس موارد بهبودی و ترخیص بیماران کووید ۱۹ در استان سمنان به هفت هزار و ۱۴۳ نفر رسید. 

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته (از ۱۰ تا ۱۱ بهمن ) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید۱۹ در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند و بدین ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع ویروس کرونا تاکنون به چهار هزار و ۳۹۲ نفر رسیده است و ۱۱ هزار و ۷۰۱ بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

فرماندار شهرستان بم نیز در تشریح وضعیت کرونایی این شهرستان اعلام کرد که با رعایت پروتکل های بهداشتی مرگ ومیر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در بم بیش ۸۸ درصد کاهش یافته است.

هادی شهسوارپور افزود: اجرای طرح شهید سلیمانی از ۶۹ درصد تا ۷۰ درصد در این شهرستان محقق شده است و هم اکنون با اجرای این طرح وضعیت آبی را در سطح شهرستان بم شاهد هستیم.  

سه بیمار مبتلا به ویروس کرونا هم در استان اردبیل در ادامه روند صعودی شیوع کووید ۱۹، طی شبانه روز گذشته جان باخته و ۲۶ مبتلای جدید در مراکز درمانی این استان بستری شدند.

افزایش آمار بستری همزمان افراد مبتلا به کووید ۱۹ در روزهای اخیر همزمان با کاهش رعایت عمومی و عادی‌انگاری این بیماری مهلک از سوی مردم، نگرانی در مورد شیوع موج چهارم این بیماری را افزایش داده است به گونه ای که تعداد این افراد از ۱۵۷ نفر به ۱۹۵ مورد در شبانه‌روز گذشته رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با اشاره به فوت سه نفر دیگر از مبتلایان کرونا در شبانه‌روز گذشته اعلام کرد: مجموع جان‌باختگان کرونا در این استان طی ۱۱ ماه گذشته به یک هزار و ۳۵۵ نفر رسیده است.

دکتر حبیب‌زاده اضافه کرد: هم‌اینک ۱۰ شهرستان بیله‌سوار، سرعین، اصلاندوز، کوثر، نیر، نمین، انگوت، گرمی، مشگین‌شهر و اردبیل در وضعیت آبی (وضعیتی بین سفید و زرد) و ۲ شهرستان خلخال و پارس‌آباد در وضعیت زرد قرار دارند.

اکنون بر اساس اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تایید ستاد استانی مدیریت کرونا، شهرستان های بروجرد، کوهدشت، دورود، پلدختر، رومشکان و چگنی در وضعیت آبی و شهرستان های لرستان شامل خرم آباد، ازنا، الیگودرز، دلفان و سلسله در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این رابطه گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا ۱۰ بهمن ماه ۶۳ هزار و ۸۷۷ شهروند این استان به ویروس کرونا مبتلا شدند و تاکنون ۱۸۵ هزار و۲۴۴ نمونه مشکوک تست مخاطی کرونا به آزمایشگاه های تشخیص استان ارسال و از این تعداد پاسخ ۱۸۴  هزار و ۸۸۱ مورد اعلام شده است.

مریم کوشکی بیان کرد: تا کنون یک هزار و ۳۲۴نفر از مردم این استان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هم وضعیت کرونایی این استان را اینگونه تشریح کرد: ۴۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته بستری و ۳۹ نفر نیز پس از بهبودی از مراکز درمانی استان ترخیص شدند و در شبانه روز گذشته خوشبختانه مورد فوتی در استان به ثبت نرسیده است.

مهدی محمدی افزود: در شبانه روز گذشته هفت بیمار مثبت بستری و ۲۷ بیمار مثبت سرپایی مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در سطح استان کرمانشاه شناسایی شدند و هم اکنون ۱۵۰ بیمار مربوط به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان کرمانشاه بستری هستند.

همچنین براساس اعلام وزارت بهداشت شهرستان های اسلام آبادغرب، ثلاث باباجانی، دالاهو، روانسر، صحنه، قصرشیرین، کرمانشاه، گیلانغرب و سنقر و کلیایی هم اکنون در وضعیت آبی و شهرستان های پاوه، جوانرود، سرپل ذهاب، کنگاور و هرسین در وضعیت زرد قرار دارند.

از رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان هم خبر رسیده که موج قبلی کرونا در این استان سنگین و موج بیماران بستری در این مرحله ۸۱۰ نفر بود که با کاهش ۸۵ درصدی اکنون به ۱۳۰ نفر رسیده و همچنین فوتی‌ها بیش از ۹۰ درصد نسبت به آبان و آذر سال گذشته کاهش یافته است.

حمیدرضا رشیدی نژاد افزود: وضعیت این استان در مرحله توقف روند بیماری است و شعله ها این ویروس در حال خاموشی هستند اما شهرستان کوهبنان که از رنگ زرد در حال بازگشت به آبی بوده مجددا به حالت قبل بازگشته لذا نیاز به اعمال وضعیت قرمز در این شهرستان وجود دارد.

 

۹۰ بیمار مبتلا به کرونا در فارس با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: هم اکنون ۵۴۸ بیمار و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که از این تعداد ۹۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) قرار دارند.

دکتر اورنگ ایلامی، یکشنبه با اعلام آخرین آمارهای مربوط به کرونا در استان فارس، اظهار داشت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۵۹۱ هزارو ۲۴۳ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های این استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۱۶۷هزار و ۷۸۰ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

وی افزود؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۷هزار و ۷۸۱ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد یک هزار و ۴۱۳ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۶۹ هزار و ۱۹۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده‌اند.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تا کنون، ۱۶۳هزار و ۱۵ نفر بهبود یافته و از بیمارستان‌های این استان ترخیص و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

به گفته ایلامی، با جان باختن چهار نفر از مبتلایان به این بیماری در روز گذشته (یازدهم بهمن ماه ۹۹) در استان فارس، شمار جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون در این استان به سه هزار و ۱۴۱ نفر رسیده است.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با بیان اینکه تعدادی از شهرستان‌های استان فارس از جمله شیراز از وضعیت آبی به وضعیت زرد تغییر رنگ یافته‌اند، گفت: با توجه به شیب صعودی ابتلا و بستری بیماران کرونا در این استان، نیازمند همکاری مردم در پیشگیری از مواجهه با موج جدید بیماری هستیم.

وی ادامه داد: برای حفظ سلامت عمومی در جامعه، پایبندی به استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی از دیگران، شست و شوی مرتب دست‌ها، پرهیز از ترددهای غیرضروری و اجتناب از حضور در تجمع‌ها یا مهمانی‌ها همچنان باید رعایت شود. 

مسوولان بهداشت و درمان استان فارس، بر لزوم جدی گرفتن شیوه‌نامه‌های بهداشتی در این استان برای گذر از موج چهارم کرونا تاکید می‌کنند و معتقدند، عادی انگاری شرایط و غفلت از کرونا شهروندان را با شرایط سخت‌تر از ماه‌های گذشته در همه‌گیری این بیماری دچار خواهد کرد. 

بر اساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی، از ۳۶ شهرستان فارس ۳۲ شهرستان در وضعیت آبی (کم‌خطر) شیوع ویروس کرونا قرار دارند، شهرستان‌های شیراز، استهبان، پاسارگاد، زرقان و ممسنی در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار گرفته‌اند اما هیچ کدام از شهرستان‌های این استان در وضعیت نارنجی و قرمز قرار ندارند.

همچنان ممنوعیت برگزاری هرگونه تجمع، برنامه و مراسم فرهنگی، ورزشی و مذهبی به صورت حضوری در استان فارس تداوم دارد و افزون بر این محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا چهار صبح در مراکز شهرستان‌های فارس همچنان ادامه دارد و بی‌توجهی به این محدودیت‌ها جریمه ۲۰۰ هزار تومانی را به دنبال دارد.

 

بستری بیماران کرونایی در درگز خراسان رضوی از سرگرفته شد

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان درگز گفت: در پی عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مقابله با شیوع ویروس کرونا بستری بیماران کرونایی در بخش کرونای بیمارستان امام خمینی (ره) درگز از سر گرفته شد.

حمید رضا سلیمی روز یکشنبه افزود: هفته گذشته یک بیمار بستری در بیمارستان امام خمینی(ره) براثر ابتلا به کرونا در این شهرستان فوت نمود و اکنون سه نفر نیز با تست مثبت پی. سی. آر در بخش مراقبتهای ویژه این بیمارستان بستری هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر به دلیل شیوع مجدد این ویروس در شهرستان درگز مجبور به راه اندازی مجدد بخش کرونا در بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان پس از چهار هفته تعطیلی شده ایم.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان درگز گفت: مردم نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی از جمله رعایت فاصله گذاری اجتماعی در فعالیتهای روزانه و صنفی همچنین استفاده از ماسک بی‌تفاوت شده‌اند به شکلی که ماسک گذاری در سطح شهر در مقایسه با قبل ۵۰ درصد کاهش یافته است.

سلیمی افزود: پس از قرار گرفتن درگز در وضعیت زرد و آبی و فعالیت مجدد اصناف به ویژه تالارهای عروسی رعایت فاصله گذاری اجتماعی به خصوص در نانواییها و مراسم عروسی مورد بی توجهی مردم قرار گرفت.

بر اساس آخرین آمار رسمی سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون یک میلیون و ۴۱۷ هزار و ۹۹۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۷۰ تن از بیماران مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۷ هزار و ۹۵۹ تن رسیده است.

شهرستان مرزی درگز با ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۲۶۴ کیلومتری شمال غرب مشهد واقع است.

 

کرونا جان سه نفر دیگر را در استان همدان گرفت

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت که با فوت سه نفر دیگر از مبتلایان قطعی کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، شمار متوفیان کرونا در این استان به یک هزار و ۴۷۸ نفر رسید.

دکتر «محمد طاهری» روز یک شنبه اظهار داشت: رعایت شیوه نامه بهداشتی در بسیاری از نقاط کشور و استان تا ۵۰ درصد کاهش یافته، بنابراین برای پیشگیری از بروز موج چهارم همه گیری ویروس از مردم درخواست می شود نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه پرهیز از حضور در اجتماعات و زدن ماسک بیش از پیش توجه کنند.

وی اظهار داشت: با شناسایی ۲ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع موارد مثبت بستری از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون در استان همدان به ۱۰ هزار و ۱۶۶ نفر رسیده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های استان همدان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۲۴۶ مورد بود که از این تعداد ۲۹ نفر در بخش عادی بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ۱۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بخش آی.سی.یو مراکز درمانی استان بستری هستند که وضعیت جسمی ۴۰ بیمار وخیم گزارش شده است.

دکتر طاهری درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان همدان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی بستری(از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون) در بیمارستان‌های اسدآباد ۳۶۶، بهار ۵۸۲، تویسرکان ۶۴۰، رزن ۴۳۰، درگزین ۱۹۲، فامنین ۱۷۷ و کبودراهنگ ۶۴۸ نفر بوده است.

وی افزود: همچنین یک هزار و ۸۸۰ نفر در ملایر، یک هزار و ۱۲۳ نفر در نهاوند و سه هزار و ۸۵۵ نفر نیز در شهرستان همدان به این ویروس مبتلا و بستری شده اند.

از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان، پنج شهرستان همدان، فامنین، اسدآباد، بهار و ملایر در وضعیت آبی و مابقی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

 

 

۶۳ هزار و ۸۷۷ لرستانی به کرونا مبتلا شدند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا ۱۰ بهمن ماه ۶۳ هزار و ۸۷۷ شهروند این استان به ویروس کرونا مبتلا شدند.

مریم کوشکی روز یکشنبه به رسانه ها اعلام کرد: تاکنون ۱۸۵ هزار و۲۴۴ نمونه مشکوک تست مخاطی کرونا به آزمایشگاه های تشخیص استان ارسال و از این تعداد پاسخ ۱۸۴  هزار و ۸۸۱ مورد اعلام شده است.

وی بیان کرد: از این تعداد نمونه ارسالی به آزمایشگاه های مرجع استان ۱۲۱ هزار و چهار مورد منفی بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار داشت: تا کنون یک هزار و ۳۲۴نفر از مردم این استان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

کوشکی بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی، دوری از تجمعات و استفاده از ماسک را به منظور پیشگیری از ابتلای هر چه بیشتر هم استانیهای تاکیدکرد.

طبق آخرین وضعیت لرستان اعلام شد و شهرستان های زرد لرستان شامل خرم آباد، ازنا، الیگودرز، دلفان و سلسله هستند.

همچنین بر اساس اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تایید ستاد استانی مدیریت کرونا، شهرستان های بروجرد، کوهدشت، دورود، پلدختر، رومشکان و چگنی در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

 

۴۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی کرمانشاه بستری شدند

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: ۴۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته بستری و ۳۹ نفر نیز پس از بهبودی از مراکز درمانی استان ترخیص شدند.

مهدی محمدی روز یکشنبه افزود: در شبانه روز گذشته خوشبختانه مورد فوتی در استان به ثبت نرسیده است.

وی افزود: در شبانه روز گذشته هفت بیمار مثبت بستری و ۲۷ بیمار مثبت سرپایی مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در سطح استان کرمانشاه شناسایی شدند.

محمدی اظهار داشت: هم اکنون ۱۵۰ بیمار مربوط به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان کرمانشاه بستری هستند.

تعداد بستری های بیماران کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان کرمانشاه در آبان ماه به هزار و ۲۶۰ نفر رسید و در ۲۴ آبان ۲۴ فوتی داشتیم که بیشترین آمار در یک روز از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بوده است.

 

رنگ بندی جدید شهرستان های کرمانشاه اعلام شد

محمدی گفت: براساس اعلام وزارت بهداشت شهرستان های اسلام آبادغرب، ثلاث باباجانی، دالاهو، روانسر، صحنه، قصرشیرین، کرمانشاه، گیلانغرب و سنقر و کلیایی هم اکنون در وضعیت آبی و شهرستان های پاوه، جوانرود، سرپل ذهاب، کنگاور و هرسین در وضعیت زرد قرار دارند.

 

مرگ و میر ناشی از کرونا در بم  ۸۸ درصد کاهش یافت

فرماندار شهرستان بم با بیان اینکه در حال حاضر با رعایت پروتکل های بهداشتی مرگ ومیر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در بم ۸۸ درصد کاهش یافته است گفت: در حوزه اصناف این شهرستان شاهد رعایت ۹۱ درصد پروتکل های بهداشتی هستیم.

هادی شهسوارپور روز یکشنبه در پانزدهمین آیین پویش ره سلامت با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه قبل از ورود ویروس کرونا در کشور نخستین نشست را با عنوان کارگروه سلامت در شهرستان بم برگزار کردیم افزود: در ابتدای ورود ویروس کرونا در کشور پروتکل های بهداشتی که در کشور چین برای پیشگیری از این ویروس کرونا انجام می شد در این شهرستان اجرایی کردیم.

وی با بیان اینکه اقدامات مطلوبی با هماهنگی تیم دانشگاه علوم پزشکی در راستای پیشگیری از ویروس کرونا در شهرستان بم انجام شده است تصریح کرد: آمارهای ارایه شده بیماران مبتلا به ویروس کرونا در شهرستان بم نشان دهنده حمایت و همکاری همه جانبه مسئولان است.

فرماندار بم با قدردانی از تلاش مدافعین سلامت گفت: کنترل و پیشگیری از ویروس کرونا را در اولین روزهای شیوع این ویروس در شهرستان بم آغاز و این مهم سبب شد تا استاندارد رعایت پروتکل های بهداشتی از متوسط کشور در این شهرستان بالاتر باشد.

شهسوارپور با بیان اینکه اجرای طرح شهید سلیمانی از ۶۹ درصد تا ۷۰ درصد در این شهرستان محقق شده است گفت: هم اکنون با اجرای این طرح وضعیت آبی را در سطح شهرستان بم شاهد هستیم.

 

۱۷ بیمار با علائم کرونا در قم پذیرش شدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: طی بیست و چهار ساعت منتهی به دوازدهم بهمن ماه‌جاری،‌ ۱۷ بیمار با علائم بیماری کرونا در قم پذیرش شدند.

محمدرضا قدیر در گفت‌وگویی درباره آخرین وضعیت مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در قم اظهار داشت: در همین رابطه ۱۲ تن در مراکز درمانی استان بستری شدند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت ۱۳ تن از بیماران پس از طی مراحل درمانی خود از بیمارستان ترخیص شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام کرد: خوشبختانه در این مدت زمانی، فوتی در رابطه با کرونا مثبت نداشته‌ایم.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۹۹ تن با علائم بیماری کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.

«با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان قم از ۱۵ دی از وضعیت قرمز به نارنجی، در ۶ دی‌ از نارنجی به زرد و در ۲۰ دی‌ماه جاری از زرد به «آبی» تغییر کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.