معاونت بهداشت وزارت بهداشت اسامی شهرهای کرونایی کشور بر اساس رنگ‌بندی ستاد ملی مقابله با کرونا را اعلام کرد و همچون چند روز اخیر تنها شهرهای قرمز کشور از نظر کرونا در استان های شمالی قرار گرفته اند و نکته نگران کننده این است که تعداد مناطق قرمز مازندران به ۱۰ شهر رسید.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه تاکنون یک میلیون و ۳۱۸ هزار و ۲۹۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند،‌ از فوت ۸۳ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۶ هزار و ۶۲۱ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز جمعه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۶ دی ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۶ هزار و  ۴۸۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۶۳۱ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۳۱۸ هزار و ۲۹۵ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و  ۱۰۷ هزار و ۱۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین  ۴۴۱۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی در پایان گفت: تاکنون ۸ میلیون و ۴۲۲ هزار و ۵۵۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 

۲۶ دیماه و مهمترین اخبار کرونایی استانها

بعد از هفته ها شمار مبتلایان به ویروس کرونا و جانباختگان بیماری کووید ۱۹ همچنان رو به کاهش است، اما شرایط در استان مازندران مناسب نیست و نیاز است تا بر انجام شیوه نامه های بهداشتی بیشتری تاکید شود.

اعمال محدودیت ها و اجرای طرح شهید سلیمانی راهکارهایی مناسب بود که توسط دولت اجرا شد و در روند کاهشی ویروس کرونا تاثیر زیادی داشت، ولی متخصصان توصیه کرده اند که مهمترین و بهترین راه قطع انتقال زنجیره شیوع رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در اماکن پرتردد و خودداری از شرکت در دورهمی های خانوادگی است.

امید می رود همراهی مردم ادامه پیدا کند و بار بیمارستان ها به حداقل برسد و ماه های پاییز گذشته را که آمار جان باختگان ویروس کرونا روند صعودی داشت هرگز تجربه نکنیم.

گزارش های خبرنگاران حاکی از آن است که شرایط امروز بیماری کرونا در بیشتر استان ها با شیب ملایم به سمت کاهش است و هر استانی که مردم مقررات و فاصله گذاری اجتماعی را بیشتر رعایت کرده اند بار بیماری کمتر شده است اما به محض این که کمترین غفلتی اتفاق افتاده، شمار بستری ها، جانباختگان و مبتلایان به ویروس این بیماری دوباره روند افزایشی پیدا کرده است.

با این حال چهار شهرستان استان مازندران و شهرستان بهاباد در استان یزد از امروز (۲۶ دیماه) قرمز شد و شرایط استان آذربایجان غربی نیز امروز نگران کننده بود و بیشترین آمار ابتلا به کرونا طی سه هفته گذشته در این استان ثبت شد، ضمن اینکه شرایط در سایر استانها نیز شکننده است.

خبرهای رسیده از نقاط مختلف کشور حکایت از تداوم کاهش ابتلا و فوتی کرونایی به جز استان مازندران دارد و طبق آخرین ارزیابی وزارت بهداشت،  مازندران تنها استانی است که امروز جمعه(۲۶دیماه)  وضعیت کرونایی چهار شهرستان دیگر این استان قرمز شد و تعداد مناطق قرمز استان به ۹ شهرستان افزایش یافته است.

طبق آخرین بروز رسانی وضعیت رنگ‌بندی رسمی شهرستان ها در سامانه ماسک وزارت بهداشت، شهرستان های سوادکوه، بابل، تنکابن و رامسر در استان مازندران قرمز شده است.

پیش از این وضعیت شهرستان های نکا، ساری، قائمشهر، فریدونکنار و آمل قرمز بود که طبق ارزیابی جدید سامانه ماسک، همچنان وضعیتشان قرمز باقی مانده است.

شرایط استان آذربایجان غربی امروز نگران کننده بود و بیشترین آمار ابتلا به کرونا طی سه هفته گذشته در آذربایجان‌غربی ثبت شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان غربی با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان و بستری‌های کرونایی طی ۲۴ ساعت گذشته در استان گفت: در این مدت ۳۰۳ مورد ابتلای جدید به بیماری کووید ۱۹ در استان ثبت شد که بیشترین تعداد طی سه هفته گذشته بود.

دکتر جواد آقازاده با اشاره به افزایش تعداد بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی به ۳۵۸ نفر اظهار کرد: از این تعداد ۱۷۱ نفر مشکوک و ۱۸۷ نفر نیز مبتلا هستند.

وی ادامه داد: همچنین طبق آخرین آمار، ۱۳۳ نفر در بخش های مراقبت های ویژه بستری هستند که ۳۰ نفر از آنان به ونتیلاتور متصل هستند.

بهاباد در استان یزد نیز به جمع شهرستانهای قرمز پیوست و ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان یزد اعلام کرد که حسب گزارش دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی و بر اساس مستندات میدانی و بالینی، وضعیت شیوع کرونا در بهاباد، بحرانی بوده و به شدت در مرحله هشدار قرار گرفته است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در این رابطه گفت: وضعیت بحرانی و قرمز کرونا که از امروز جمعه در شهرستان بهاباد حاکم گردید از یک مراسم ترحیم آغاز شد.

دکتر ابراهیم سلمانی افزود : ۱۰ روز قبل فردی در بهاباد فوت می کند که خانواده این مرحوم، ۳ مراسم پرجمعیت برای نامبرده برگزار می کنند، مراسم هایی که در آن پروتکل های بهداشتی به خوبی رعایت نمی شود.

وی اظهار داشت: تاکنون حدود ۲۰ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند که بلافاصله تحت قرنطینه قرار گرفتند و اکنون هم اقدامات لازم برای کنترل آن از سوی دانشگاه علوم پزشکی انجام می شود.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام خبر از کاهش روند ابتلا به ویروس کرونا در این استان داد و گفت که با اضافه شدن ۳۸ مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته به ۲۴ هزار و ۳۵۸ نفر رسید و در ۲۴ ساعت گذشته هیچ فوتی ناشی از کرونا در این استان ثبت نشد.

دکتر محمد کریمیان یادآور شد: از مجموع مبتلایان کرونا در این استان، ۲۳ هزار و ۱۵۶ نفر تا کنون بهبود یافته اند.

مشهد نیز شرایط آرامی را تجربه می کند و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این رابطه اظهار داشت که تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستانهای استان خراسان رضوی به کمتر از ۵۰۰ نفر کاهش یافت.

دکتر مهدی قلیان افزود: تعداد این بیماران در حال حاضر ۴۹۲ نفر است که این تعداد در زمان اوج موج سوم کرونا در اواخر آبان ماه بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ نفر بود.

وی افزود: کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی در اماکن عمومی نگران کننده است و می تواند شرایط را به وضعیتهای نارنجی و قرمز بازگرداند.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز ئر مورد سفر به این استان در تعطیلات اخیر هشدار داد: سفر به گیلان می تواند بحران دوباره این خطه رقم بزند و از مردم خواست تا با توجه به وضعیت بیماری کووید ١٩ در گیلان از سفر به این استان پرهیز کنند.

دکتر آبتین حیدرزاده با اشاره به ورود مسافرانی به استان گیلان با توجه به تعطیلات پیش رو اضافه کرد: این مهم بخشی به ناآگاهی افراد درباره وضعیت بیماری کووید ١٩ در کشور و این استان برمی گردد که در صورت ادامه سفرها از نظر کرونا به شرایط و آمارهای قبل نوروز برمی گردیم که وضعیت بحرانی،  دشوار و بسیار ناراحت کننده ای خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: حتی اگر افراد پیش از آن هم به ویروس کرونا مبتلا شده باشند این احتمال وجود دارد که بار دوم هم مبتلا شوند،  به این ترتیب با هیچ بهانه ای نمی توان گفت مسافرانی که به گیلان ورود می کنند عملا تأثیری بر بار بیماری نخواهند گذاشت.

همچنین سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان البرز با ابراز نگرانی از احتمال اوج گیری دوباره کرونا به دلیل عادی انگاری این ویروس خطرناک، نسبت به بی توجهی به پروتکل ها و انجام سفرها به مناطق قرمز و نارنجی شمال کشور هشدار داد.

دکتر علیرضا سلیمانی اظهار داشت: با اینکه طی سه هفته اخیر شاهد سیر نزولی ابتلا و تعداد بستری های کووید ۱۹ در استان بودیم اما اکنون شمار مبتلایان در حال افزایش است.

وی ادامه داد: شمار بستری های ۲۴ ساعته در بیمارستان های  استان البرز تا اواسط هفته جاری به زیر ۲۸۰ نفر رسید اما اکنون به بیش از ۳۲۰ نفر افزایش یافته که نگران کننده است.

دبیر کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: پنج شهر لرستان در وضعیت آبی ( کم خطر) کرونایی قرار گرفتند.

خبرهای رسیده از لرستان نیز حاکی از این است که این استان در شرایط زرد و آبی قرار دارد و دبیر کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا؛ اکنون شهرستان های خرم آباد، ازنا، الیگودرز، پلدختر، دلفان و سلسله در وضعیت زرد(خطر متوسط) و شهرستان های بروجرد، کوهدشت، دورود، رومشکان و چگنی در وضعیت آبی(کم خطر) قرار دارند. 

احمد حسین فتایی افزود: بر همین اساس ممنوعیت تردد از ساعت ۲۱ شب تا ۴ بامداد همچنان در دو شهرستان خرم آباد و بروجرد برقرار می باشد.

وی اظهار داشت: تا این تاریخ ۶۲ هزار و ۴۵۸ شهروند لرستانی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و پاسخ تست ۱۰۹ هزار و ۶۲۲ مورد منفی بوده است.

علیرغم تداوم وضعیت پایدار کرونا در استان اردبیل در شبانه روز گذشته چهار نفر بر اثر کرونا جان باخته و ۲۹ نفر نیز در بیمارستان بستری شدند.

دکتر شهرام حبیب زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: هم اکنون ۱۹۸ بیمار بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.

وی بیان کرد: از این تعداد ۶۱ بیمار در بخش های ای سی یو تحت مراقبت هستند.

 

کرمانشاه یک روز دیگر بدون فوتی کرونا را سپری کرد

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی بر اثر ابتلا به کرونا در استان ثبت نشده است و امروز مجموع جان‌باختگان بر اثر ابتلا به این ویروس بدون تغییر باقی ماند.

«مهدی محمدی» روز جمعه از بستری‌ شدن ۵۰ نفر در شبانه روز گذشته با علایم ویروس کرونا خبر داد و افزود: هم اکنون ۱۴۲ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان کرمانشاه بستری هستند.

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۹ بیمار بستری و ۳۲ بیمار سرپایی مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در سطح استان شناسایی شدند.

تعداد بستری های بیماران کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان کرمانشاه در آبان ماه به هزار و ۲۶۰ نفر رسید و در ۲۴ آبان ۲۴ فوتی داشتیم که بیشترین آمار در یک روز از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بوده است.

 

رنگ‌بندی جدید شهرستان‌های استان کرمانشاه اعلام شد

 رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: شهرستان های کرمانشاه، اسلام آبادغرب، قصرشیرین، دالاهو، ثلاث باباجانی، روانسر، هرسین، صحنه و کنگاور در وضعیت آبی (کم خطر) قرار دارند.

وی افزود: شهرستان های سرپل ذهاب، گیلانغرب، پاوه، جوانرود و سنقر و کلیایی در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار گرفته اند.

 

جان باختن چهار نفر و بستری ۲۹ نفر بر اثر کرونا در اردبیل

علیرغم تداوم وضعیت پایدار کرونا در استان اردبیل در شبانه‌روز گذشته چهار نفر بر اثر کرونا جان باخته و ۲۹ نفر نیز در بیمارستان بستری شدند.

دکتر شهرام حبیب‌زاده ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی - بهداشتی استان اردبیل روز جمعه گفت: هم‌اکنون ۱۹۸ بیمار بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.

وی بیان کرد: از این تعداد ۶۱ بیمار در بخش‌های آی سی یو تحت مراقبت هستند.

بنا به اعلام دبیرخانه ستاد مقابله با کرونای استان اردبیل، مجموع بیماران کرونایی بستری شده همزمان در این استان نیز به ۱۹۵ بیمار بستری رسیده است.

وی از ترخیص ۲۲ نفر از مبتلایان بستری در مراکز درمانی استان پس از بهبودی نسبی در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: با کاهش بستری شدن مبتلایان به کووید.۱۹، آمار بیماران کرونایی این استان به پایین‌تر از میانگین ۱۰ ماه گذشته رسیده و با کاهش تعداد مبتلایان و فوتی‌ها، امیدواری برای مهار کرونا در این استان افزایش یافته است.

دکتر حبیب‌زاده ادامه داد: این وضعیت پایدار و سیر نزولی بیماری در استان در صورت بی‌توجهی شهروندان، تبعات خطرناکی را به دنبال خواهد داشت و مردم نباید گرفتار عادی انگاری بیماری شوند.

وی هشدار داد: هرگونه عادی‌انگاری بیماری و بی‌توجهی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پیک چهارم کرونا را همراه خواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بیان کرد: مردم برای کنترل بیماری کرونا باید احتیاط بیشتری کرده و با جدیت بالا، مقررات اعلام شده از جمله استفاده از ماسک و فاصله فیزیکی حداقل ۱.۵ متری را رعایت کنند.

وی همچنین با اشاره به تثبیت و کاهش جزیی شیوع کرونا در استان اردبیل اضافه کرد: با توجه به روند شکننده شیوع کرونا، همراهی مردم و رعایت پروتکل‌های کنترل این بیماری بسیار ضروری است.

شیوع کرونا در استان اردبیل پس از ۲ ماه اوج در وضعیت نزولی قرار دارد به طوری که شمار ابتلای جدید، تعداد بستری‌ها و آمار فوتی‌های کووید.۱۹ در استان به شکل چشمگیری کاهش یافته است.

با ادامه روند کاهشی شیوع کرونا، هشت شهرستان پارس‌آباد، نمین، سرعین، انگوت، گرمی، خلخال، مشگین‌شهر و اردبیل در وضعیت زرد و چهار شهرستان بیله‌سوار، اصلاندوز، کوثر و نیر در وضعیت آبی(وضعیتی بین سفید و زرد) قرار دارند.

۶ هفته پیش، تعداد فوتی‌های کووید.۱۹ در استان اردبیل در رکودی کم‌سابقه به ۲۲ نفر فوتی در یک شبانه‌روز رسیده بود ولی طی ۱۳ روز گذشته ۲ بار فوتی‌های کرونا در این استان به صفر رسید.

 

پنج شهر لرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفتند

دبیر کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: پنج شهر لرستان در وضعیت آبی ( کم خطر) کرونایی قرار گرفتند.

احمد حسین فتایی روز جمعه به رسانه‌ها اعلام کرد: اکنون شهرستان های خرم آباد، ازنا، الیگودرز، پلدختر، دلفان و سلسله در وضعیت زرد(خطر متوسط) و شهرستان های بروجرد، کوهدشت، دورود، رومشکان و چگنی در وضعیت آبی(کم خطر) قرار دارند. 

وی افزود: بر همین اساس ممنوعیت تردد از ساعت ۲۱ شب تا ۴ بامداد همچنان در دو شهرستان خرم آباد و بروجرد برقرار می باشد.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا ۲۴ دی ماه ۶۲ هزار و ۴۵۸ نفر در استان به کرونا مبتلا شدند.

 

شمار مبتلایان به کرونا در لرستان به ۶۲ هزار و ۴۵۸ نفر رسید

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: شمار مبتلایان به کرونا از ابتدای شیوع این ویروس تا ۲۴ دی ماه ۶۲ هزار و ۴۵۸ نفر رسید.

مریم کوشکی روز جمعه به رسانه ها اعلام کرد: تا ۲۴ دی ۱۷۲ هزار و ۱۰۹ نمونه مشکوک تست مخاطی کرونا به آزمایشگاه های تشخیص استان ارسال و از این تعداد، پاسخ ۱۷۲ هزار و ۸۱ مورد اعلام شده است.

وی اظهار داشت: تا این تاریخ ۶۲ هزار و ۴۵۸ شهروند لرستانی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و پاسخ تست ۱۰۹ هزار و ۶۲۲ مورد منفی بوده است.

کوشکی بیان کرد: تا کنون یک هزار و ۳۰۵ نفر از مردم این استان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

در آزمایش مخاطی کرونا (پی سی آر)، تکنسین یک سوآب پنبه‌ای ۱۵ سانتی متری را درون دهان و بینی قرار داده و آن را حرکت می دهد، سپس سوآب را به آزمایشگاه ارسال می کنند.

براساس اعلام کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی مقابله با کرونا لرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

 

۳۰۴ بیمار کووید۱۹ در البرز تحت درمان هستند

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد که اکنون ۳۰۴ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های استان تحت مراقبت درمانی و پزشکی قرار دارند.

دکتر محمد فتحی روز جمعه به خبرنگاران گفت: طی۲۴ ساعت گذشته ۲۹ بیمار بدحال کووید۱۹ در بیمارستان های این استان پذیرش  و تحت مراقبت درمانی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: با مرگ چهار بیمار دیگر کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته شمار جانباختگان این بیماری از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در استان البرز به۲ هزارو ۶۲۶ نفر رسیده است.

فتحی اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲۹ هزارو ۴۹۲ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های البرز تحت مراقبت درمانی قرار گرفته اند که ۲۶ هزارو ۵۵۸ نفر آنان بهبود یافته اند.

از مجموع هفت شهرستان تابعه استان البرز چهار شهرستان در وضعیت زرد و سه شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.


اسامی شهرهای کرونایی بر اساس رنگ‌بندی اعلام شد

معاونت بهداشت وزارت بهداشت، اسامی شهرهای کرونایی کشور بر اساس رنگ‌بندی ستاد ملی مقابله با کرونا را اعلام کرد.

دانلود 3661747
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.