طبق توضیحات سخنگوی وزارت بهداشت تمامی استان ها از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز، نارنجی یا زرد به سر می برند و تعداد قربانیان این بیماری در کشور از 43 هزار تن گذشته است.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۴۷۶ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۳هزار و ۴۱۷نفر رسید.

سیما سادات لاری روز پنجشنبه در باره آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۹ آبان ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳هزار و ۲۲۳بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که از این تعداد ۲ هزار و  ۹۳۸نفر بستری و ۵ هزار و ۷۲۲ نفر نیز در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

لاری افزود: بنابراین در مجموع ۸۱۵ هزارو ۱۱۷بیمار مبتلا به کرونا نیز تاکنون در کشور شناسایی شده است که از این تعداد ۵۸۳هزار و ۷۰۴ نفر هم بهبود یافته‌اند.

وی ادامه داد: استفاده از خون بهبودیافتگان کرونا یکی از روش‌های درمانی موثر برای بیماران مبتلا به کرونا است که در آغاز ابتلاء بیمار از بدحال شدن وی جلوگیری می‌کند.

سخنگوی وزارت بهداشت گقت: میزان مراجعه بهبودیافتگان این بیماری اما برای اهدای پلاسما از آغاز اردیبهشت ماه در کشور برابر با ۱۳ هزار و ۷۰۰ نفر بوده است که سبب جمع‌آوری ۱۱ هزار ۲۷۰ واحد پلاسما شده است که این آمار برابر با ۲درصد بهبودیافتگان کرونا است.

لاری با اشاره به شمار اندک مراجعه‌کنندگان گفت: پروتکل‌های بهداشتی در سراسر مراکز انتقال خون کشور رعایت و تمامی تجهیزات پروسه اهداء پلاسما استریل و یکبار مصرف است. 

وی افزود: در ۲۵ استان کشور در مراکز انتقال خون پلاسما دریافت می‌شود و در تهران نیز بهبودیافتگان کرونا می‌توانند در مرکز خون استان تهران واقع در خیابان وصال شیرازی و مرکز نوآوری انتقال خون (جنب برج میلاد تهران) جهت اهداء مراجعه کنند.

لاری گفت: استان های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز و استان های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

به گفته وی تاکنون پنج میلیون و ۵۸۶ هزار و ۱۴۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 


رکورد زنی کرونا

رکورد زنی و افزایش مبتلایان و شمار فوتی های کرونایی ادامه دارد  که خبر این افزایش ها و رکورد زنی ها از مناطقی همچون اردبیل ،آذربایجان غربی ، البرز و  تفت ،مشتی نمونه از خروار گرفتاری های هموطنان در روزهای کرونایی است.

در این میان خبرنگاران هم بری از ابتلا نیستند . نمونه اش خبر ابتلای ۳۰ خبرنگار لرستانی به کرونا به نقل از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان است .

 

جریمه ها و تعطیلی ها

امروز ۲۹ آبان است و ۲ روز دیگر که به اول آذر می رسیم قرار است با تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا و دستور رییس جمهوری، طرح محدودیت‌های جدید و شدید اجرا شود  که شامل فعالیت اصناف و مشاغل، محدودیت تردد درون و برون شهری است.

رییس جمهوری دیروز چهارشنبه، تاکید کرد که از اول آذر یعنی شنبه ، شهرهای با وضعیت قرمز تقریبا به حالت تعطیل و شهرهای نارنجی به حالت نیمه تعطیل در می آیند. پیرو همین اظهارات رییس جمهوری، مسئولان مربوطه در سراسر کشور از حالا شروع به اطلاع رسانی کرده اند و مدام هشدار می دهند. مخصوصا آن جریمه های یک میلیون تومانی که به نظر نمی رسد "ردخور" داشته باشد. یکی از آنها،  هشدار جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین است که گفته است خودروهای غیر بومی در در شهرهای قرمز قزوین یک میلیون جریمه می‌شوند.

 

آیینهای مذهبی در خراسان رضوی از اول آذر  تا پانزدهم ماه تعطیل است

 

قابل توجه آندسته از هموطنان که دلشان برای امام هشتم پر می زند و می خواهند به پابوس ضامن آهو بروند که حق هم دارند اما رییس شورای هیات‌های مذهبی خراسان رضوی امروز پنجشنبه به همه هیاتهای مذهبی این استان ابلاغ و اعلام کرد که آیینهای مذهبی در خراسان رضوی از اول آذر  تا پانزدهم ماه تعطیل است به عبارت دیگر هیاتی ها باید همه  آیین ها و مراسم مذهبی خود را در قالب اجتماعات در منزل، حسینیه‌ها و مساجد به خاطر مقابله با شیوع ویروس کرونا تعطیل کنند.

 

مسئولان همچنین یکی پس از دیگری ممنوعیت تردد در شهرها را اعلام می کنند که امروز شهرهایی مثل قصرشیرین و ملایر ازجمله این شهر ها به شمار می آیند. همچنین برگزاری هر گونه تشریفات اعم از عزا و عروسی که مطمئن باشید ممنوع است . مثلا امروز محمد مهدی مرعشی ، رییس اداره پیشگیری و مقابله با بحران شهرداری زاهدان، اعلام کرد : تشریفات عزا در آرامستان زاهدان ممنوع شد.

 

۱۳۳ کرونایی بدحال در مراکز درمانی قم بستری هستند

در حالی که وضعیت قم همچنان فوق قرمز است، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام کرد که در حال حاضر ۵۱۴ بیماری کرونایی در بیمارستان ها و مراکز درمانی قم بستری هستند که حال ۱۳۳ تَن از آنها وخیم است.

به گزارش عصر پنج شنبه روابط عمومی علوم پزشکی قم محمد رضا قدیر اظهار داشت: در ۲۴ ساعت منتهی به بیست و نهم آبان ماه ۷۰ تَن با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا مورد پذیرش قرار گرفتند.

قدیر با اشاره به بستری شدن ۵۹ بیمار جدید در بخش ها و تحت نظر اورژانس بیمارستان افزود: ۶۳ تَن از کل بیمارانی که طی روزهای گذشته بستری بودند نیز ترخیص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین بیان کرد:  ۹ تَن که نتیجه آزمایش کرونای آنها مثبت بود نیز جان خود را از دست دادند.

وضعیت کرونا در قم از روز بیستم شهریورماه و به دنبال افزایش قابل توجه بیماران و مبتلایان این بیماری فوق قرمز شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
6 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.

  • امیر

    همه شرکتهای خصوصی باز هستن.. و به هیچ عنوان به نیروهای خود اجازه تعطیلی نمیدهند...بانکها با تمام قوا باز هستن.. میشه بگید کدوم تعطیلی؟؟🤔

    پاسخ