طبق توضیحات سخنگوی وزارت بهداشت هیچ یک از 31 استان کشور در وضعیت سفید به سر نمی برند و تنها چهار استان در وضعیت قرمز نیستند.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۴۶۱ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۰ هزار و ۵۸۲ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

سیما سادات لاری روز جمعه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۳ آبان ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۷۳۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و دو هزار و ۹۶۷ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۳۸ هزار و ۳۲۲ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۵۴۶ هزار و ۶۴۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۶۳۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون پنج میلیون و ۴۲۴ هزار و ۴۷۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری افزود: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

وی گفت: تعداد زیادی از نیروهای بهداشتی و درمانی در ماههای اخیر در تلاش شبانه روزی برای شناسایی بیماران و پیشگیری از بروز بیماری از جمله نیروهای بهداشت محیط و نیروهای درمانگر بیماران در بیمارستان و اورژانس ها فعالیت کرده اند. کارکنان آزمایشگاه ها، پرستاران و کارکنان مراکز درمانیهمه در خط مقدم این جدال نا برابر بوده و هستند و تعداد زیادی شهید خدمت نیز تقدیم کردند، افرادی که قطعا جایگزین ندارند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: وظیفه همه ما مردم و مسئولان این است که با رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده صحیح از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی و تصمیم گیری به موقع برای اجرای محدودیت ها از آسیب های جسم و روان نیروهای بهداشتی و عموم مردم پیشگیری کنیم.

 

آخرین وضعیت استان ها


رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی از روند افزایشی ابتلا به بیماری کرونا، بستری و فوتی ناشی از این بیماری خبر داده و گفته است: تعداد بیماران کرونایی بدحال در استان که در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند، به بیش از ۳۰۰ نفر افزایش یافته است.

دکتر جواد آقازاده افزود: اکنون ۳۰۱  بیمار در بخش های آی سی یو بیمارستان های آذربایجان غربی بستری هستند که حال ۸۹ نفر بسیار وخیم بوده و زیر ونتیلاتور قرار دارند، یک هزار و ۶۵۲ نفر با مشکلات تنفسی در استان بستری بوده که از این تعداد، ۹۵۷ نفر مبتلا به کرونا و ۶۹۵ نفر نیز مشکوک هستند.

وی به این موضوع تلخ نیز اشاره کرده که طی ۲۴ ساعت گذشته حدود ۳۰۰ نفر با مشکل حاد تنفسی در مراکز درمانی استان بستری و متاسفانه ۲۴ نفر بر اثر این بیماری، جان خود را از دست داده اند و تعداد کل فوتی های ناشی از شیوع بیماری کرونا در آذربایجان غربی به ۲ هزار و ۲۸۶ نفر رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان نیز در تشریح وضعیت کرونایی این استان اعلام کرده است که با افزایش تعداد مراکز ۱۶ ساعته این استان تاکنون آمار مبتلایان مثبت سرپایی کووید -۱۹ بر اساس تست آزمایشگاهی به ۲۵ هزارو ۶۴۵ نفر رسید که ۵۴۹ مورد آن طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است و این رکورد جدیدی محسوب می‌شود.

دکتر پرویز قزلباش افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این استان تاکنون مجموع مبتلایان به این بیماری "تمامی موارد مثبت بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی" از مرز ۳۰ هزارو ۸۴۳ نفر گذشت.

وی بر این مسئله هم تاکید کرده است که در صورت تداوم روند کنونی، شمار بستری های کرونایی این استان به بیش از ۱۲۰ نفر در روز خواهد رسید و شمار بستری بیماران در آی سی یو بیمارستان ها نیز روند افزایشی نشان می دهد که بیش از ۵۵ درصد را بیماران بدحال تشکیل می دهند که بیشترین فوتی ها نیز به این بخش اختصاص دارد.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان نیز در خصوص وضعیت پیوند کلیه بیماران نیازمند گفته است: پس از شیوع کرونا از اسفند سال گذشته و به دلیل محدودیت ها هزینه پیوند کلیه روند افزایشی داشته بطوریکه هزینه یک عمل به حدود ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان رسیده است.

محمدرضا طهماسبی افزود: هر چند تلاش می شود پیوند کلیه بیماران نیازمند از افراد مرگ مغزی انجام شود اما این روند بسیار طولانی مدت بوده و در شرایطی است که برخی از بیماران بنا به تشخیص اورژانسی پزشک باید از افراد اهداکننده کلیه استفاده کنند که هزینه بالایی را در برمی گیرد.


محدودیت فعالیت اصناف در یزد برای یک هفته دیگر تمدید شد

ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در یزد بار دیگر محدودیت‌هایی را برای مهار این ویروس در ارتباط با فعالیت واحدهای صنفی برای یک هفته دیگر تمدید کرد و اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی موظف به نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شد.

در اطلاعیه روابط عمومی ستاد یادشده آمده است: همه اصناف ،مشاغل و رسته‌های شغلی به جز نانوایان، لبنیات و سوپرمارکتی ها از فردا (شنبه) تا جمعه سی ام آبان ماه جاری به مدت یک هفته مجاز به فعالیت تا ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه عصر هستند

این اطلاعیه می افزاید: مسوولان تمامی پاساژها، مجتمع‌های تجاری، فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای تا ساعت تعیین شده مجاز به فعالیت هستند .

همچنین رستوران‌ها ، مراکز تهیه غذاهای فوری(‌فست فودی ها)، اغذیه فروشی ها و کافی شاپ‌ها با رعایت کامل مقررات  بهداشتی تا ساعت یادشده به صورت بیرون بر مجاز به فعالیت هستند و شب ها به شرط بسته بودن در و بدون مراجعه حضوری، صرفا امکان پذیرش سفارش تلفنی و ارسال با پیک و تحویل در منزل را دارند.

بر اساس اطلاعیه یادشده نانوایی ها، لبنیاتی ها و سوپرمارکت ها مجاز به فعالیت تا ساعت ۲۲ هستند  و مسوولیت نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به عهده اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی مربوطه است.

همچنین آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، سالن‌های ورزشی، باشگاه‌های بدنسازی و گیم نت ها، تالارها و باغ تالارها کاملا تعطیل است.

ستاد یادشده تاکید کرد که در صورت بی‌اعتنایی و رعایت نکردن واحدهای صنفی مشمول تعطیلی، و رعایت نکردن  دستورالعمل‌های بهداشتی، واحد صنفی متخلف در مرحله اول سه روز، در مرحله دوم یک هفته با نصب بنر و در مرحله سوم ۲۰ روز با نصب بنر از سوی اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی پلمب می‌شود.

 

۱۵۷۷ بیمارکرونایی در اصفهان شناسایی شد

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در طول شبانه روز گذشته یک هزار و ۵٧٧ نفر بیمار مبتلا به کرونا در این استان شناسایی شد.

در شبانه روز گذشته  ٣٠٨ نفر بیمارکرونایی در بیمارستان‌های استان اصفهان بستری شدند.

هم اینک ٢ هزار و ٧٣ بیمار دارای علایم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند و بین آنان ٣٧٣ بیمار در بخش آی سی یو  تحت درمان قرار دارند.  

تعداد موارد مرگ و میر  مشکوک و قطعی ابتلا به کرونا  در استان اصفهان در ۲۴ ساعت گذشته  ۴٧ نفر اعلام شد که  از بین آنان ابتلای ٢۶ نفر به کرونا قطعی بود.

آمار یاد شده شامل بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیست.

در پی قرمز شدن وضعیت استان اصفهان به لحاظ افرایش موارد ابتلا به کرونا طرح محدودیت فعالیت مشاغل رده های ۲، ۳ و ۴ از ساعت ۱۸ در ١١ شهرستان استان به مدت یک ماه تا ٢٠ آذر در حال اجراست.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز آخرین موارد بروز و فوتی ناشی از کووید-۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته را اعلام کرد.

 

تعداد قربانیان کرونا در استان همدان به یک‌ هزار و ۶۳ نفر رسید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان گفت: با فوت ۱۸ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته شمار جانباختگان ناشی از ابتلا به این ویروس در این استان به یک‌هزار و ۶۳ تن رسید.

دکتر محمد طاهری روز جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۹۱ نفر با علائم تنفسی مشکوک به کرونا به اورژانس بیمارستان‌های استان همدان مراجعه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۴۰ نفر در بخش عادی و ۲۱ نفر در بخش آی سی یو بستری شدند، گفت: ۵۲ نفر از افراد بستری در بیمارستانهای این استان وضعیت وخیمی دارند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: با ابتلای ۶۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به ویروس کرونا تعداد موارد مثبت بستری در بیمارستان‌های این استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به هفت هزار و ۸۹۸ مورد رسیده است.

طاهری اظهار داشت: تاکنون ۲۴۵ نفر در اسدآباد، ۴۵۷ نفر در بهار، ۴۷۳ نفر در تویسرکان ، ۲۹۵ نفر در رزن و ۱۳۰ نفر در شهرستان درگزین به این بیماری مبتلا شدند.

وی گفت: همچنین در فامنین ۱۳۵ نفر، کبودرآهنگ ۴۷۶ نفر، ملایر یک هزار و ۵۰۶ نفر، نهاوند ۸۹۵ نفر و همدان سه هزار و ۷۸ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و ۲۰۸ بیمار  از بستری در بیمارستان های این استان غیربومی هستند.

وی تاکید کرد: با اولین بارش پاییزی بیمارهای تنفسی و آلرژ ی افزایش یافته و زمینه برای سایر بیماری‌ها عفونی و تنفسی فراهم می شود بنابراین رعایت دستورالعمل های بهداشتی بیش از گذشته ضروری است.

 

کرونا جان ۱۷ کرمانشاهی دیگر را گرفت

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا کرمانشاه گفت: در شبانه روز گذشته کرونا جان ۱۷ نفر از هم استانی‌ها را گرفت و آمار فوتی‌ها را به هزار و ۳۴ نفر افزایش یافت.

«مهدی محمدی» بیان داشت: این ۱۷ نفر به ترتیب شامل هفت نفر در کرمانشاه، سه نفر در پاوه،۲ نفر اسلام آبادغرب،۲ نفر کنگاور و شهرستانهای سنقروکلیایی، گیلانغرب و سرپلذهاب هم هر کدام یک نفر است.

وی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۴۳ بیمار جدید با علایم بیماری کرونا بستری و ۲۴۵ نفر هم از بیمارستان پس از بهبودی ترخیص شدند.

محمدی، تعداد کل بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های کرمانشاه را هزار و ۲۱۸ نفر اعلام کرد.

 

محدودیت‌ ها در کرمانشاه یک هفته دیگر تمدید شدند

با بدتر شدن وضعیت همه گیری کرونا در کرمانشاه، هوشنگ بازوند روز سه‌شنبه در جلسه ستاد استانی کرونا با حضور وزیر بهداشت در سرسرای شهدای دولت استانداری از تمدید محدودیت‌ها، ممنوعیت‌ها و تعطیلی‌های کرونایی تا روز دوشنبه ۲۶ آبان ماه خبر داد و گفت: مشاغل غیرضروری شهرستان کرمانشاه تا ۲۰ آذرماه از ساعت ۱۸ به بعد تعطیل است.

وی افزود: ۲۲ محدودیت و ممنوعیتی که از سوم آبان آغاز و یک بار تمدید شده بود برای بار دوم تمدید و چند محدودیت و ممنوعیت جدید هم به آن اضافه شده است.

بازوند در ادامه به ۲ مصوبه جدید ستاد کرونا استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این مصوبات شامل تعطیلی تمام مطب‌های متخصصان و پزشکان عمومی ارایه دهنده خدمات پوست، مو و زیبایی به مدت یک هفته و همچنین ممنوعیت برگزاری جلسات اداری با بیش از ۱۵ نفر است.

براساس تصویب ستاد استانی کرونا فعالیت فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی، مراکز قنادی و شیرینی‌پزی، شیرینی‌فروشی، آبمیوه و بستنی، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری (اغذیه فروشی‌ها، آش، حلیم و مشابه)، نمایشگاه‌های تخصصی و عمومی، دانشگاه، مدارس، تمام آموزشگاه‌ها، زبانسراها و حوزه‌های علمیه، کتابخانه‌ها، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر و مراکز مشابه، موزه‌ها و تالارهای پذیرایی به مدت یک هفته دیگر تعطیل است.

همچنین فعالیت آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، باشگاه‌های ورزشی در رشته‌های پربرخورد (کشتی، کاراته، جودو و سایر)، کافه، قهوه‌خانه‌ها و چایخانه‌ها، شهربازی و باغ پرندگان، باشگاه‌های بدنسازی و مراکز تفریحی آبی، نماز جمعه و فعالیت هیات‌های وتکایای مذهبی، بازارهای خودرو، املاک و زرگران، آرامستان‌ها و مجالس عزاداری، مساجد و مصلی‌ها نیز برای مدت یک هفته دیگر تعطیل است.

محدودیت‌های کرونایی و تعطیلی ۶ شهرستان کرمانشاه لغو شد

استاندار کرمانشاه روز چهارشنبه نیز در جلسه ستاد کرونا استان گفت: بنا به درخواست فرمانداران از روز شنبه هفته آینده (۲۴ آبان) محدودیت‌های کرونایی و تعطیلی ۶ شهرستان استان به دلیل مسایل معیشتی لغو می‌شود و چنانچه مشکلی در این راستا ایجاد شود فرمانداران باید پاسخگو باشند.

هوشنگ بازوند افزود: ساعات کاری ادارات هم از روز شنبه از ساعت ۷.۳۰ دقیقه صبح تا ساعت ۱۴.۳۰ دقیقه خواهد بود و همچنین تعلیق و تعدیل روند کاری کارمندان به صورت ۵۰ درصد از روز شنبه در اختیار مدیران ذیربط خواهد بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.