طبق توضیحات سخنگوی وزارت بهداشت 30 استان کشور در وضعیت قرمز و هشدار کرونایی به سر می برند.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۵۲۶ هزار و ۴۹۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۵۳ نفر از بیماران کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۳۰ هزار و ۱۲۳ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز شنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۶ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴ هزار و ۱۰۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۷۷۹ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۲۶ هزار و ۴۹۰ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۵۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۰ هزار و ۱۲۳ نفر رسید.

لاری افزود: خوشبختانه تاکنون ۴۲۳ هزار و ۹۲۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۷۲۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت گفت: تاکنون چهار میلیون و ۴۸۲ هزار و ۲۶۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی بیان کرد: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

فوت بیش از یک میلیون نفر در جهان به علت کرونا

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: تعداد مبتلایان ویروس کرونا در جهان به مرز ۴۰ میلیون نفر نزدیک شده و متاسفانه بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در دنیا جان خود را در اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند. چیره شدن بر این بیماری نوپدید و حل این چالش جهانی مستلزم تقویت همکاری مردم در عمل به توصیه‌های بهداشتی و نهادینه شدن حس مسوولیت پذیری اجتماعی در همگان است.

وی بیان کرد: امیدواریم با توجه به وضعیت سهمگین حال حاضر بیماری در کشور و آغاز روزهای سرد سال و نگرانی‌ها و خطرهای فصل سرما، با همکاری شما عزیزان در عمل به توصیه‌های بهداشتی شاهد گذر از روزهای سخت پیش رو با کمترین آفت بیماری و مرگ و میر ناشی از این ویروس باشیم.

 

اعمال محدودیت سفر به اصفهان امیدی برای کنترل شیوع کرونا

اصفهان به لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد و به همین دلیل ستاد کرونا مصوبه محدودیت سفر به اصفهان را به همراه چهار کلانشهر دیگر کشور به اجرا گذاشت که به اعتقاد کارشناسان با اجرای کامل این راهبرد با اجرای دقیق پروتکل بهداشتی در واقع امیدی برای کنترل این بیماری در منطقه است.

بنا بر تحقیقات صورت گرفته درباره تاثیر سفرهای بین شهری بر افزایش میزان شیوع کرونا، خطر سفر از دو جنبه شامل ایجاد تجمع و ارتباط افراد با یکدیگر در پی سفر و دوم انتقال ویروس از شهرهای آلوده به مناطق دیگر تاثیرگذار است.

بر این اساس سفر کردن در این شرایط قرمز و اصرار بر آن، امری مخاطره آمیز برای سلامتی عموم مردم محسوب می‌شود.

در شرایطی که استان اصفهان با بحران شیوع کرونا مواجه است و ۲۰ شهرستان با وضعیت قرمز و چهار شهرستان با وضعیت نارنجی و هیچ شهرستانی با وضعیت سفید یا زرد قرار ندارد، سفرها تشدیدکننده این بیماری مسری است.

بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ۲۰ ایستگاه اعمال محدودیت در استان اصفهان از تردد خودروهای غیر بومی(غیر استانی) جلوگیری می کنند و بر اساس مصوبات ستاد کرونا ورود خودروهای غیر بومی به داخل این استان تا پایان تعطیلات با هدف جلوگیری از ازدحام و افزایش شیوع ویروس کرونا ممنوع است.

اعمال محدودیت ورود خودروها با پلاک غیر بومی به استان از طریق ایجاد ایستگاه‌های ایست بازرسی در پنچ پلیس راه استان شامل اصفهان - تهران (شاهین شهر)، اصفهان - نایین(سگزی)، اصفهان - شهرکرد(فولادشهر) اصفهان- الیگودرز(دامنه) و اصفهان -شیراز(مبارکه) انجام  می شود.

علاوه بر این ۱۵ ایستگاه اعمال محدودیت در کلانشهر اصفهان با محوریت شهرداری از تردد خودروهای غیر بومی(غیر استانی) جلوگیری می کنند.

 

٨٠ بیمار مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعته گذشته در گیلان بستری شدند

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ٨٠ بیمار مبتلا به کووید ١٩ در این استان بستری شدند که در یک ماه گذشته بی سابقه است.

دکتر آبتین حیدرزاده  با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۳۵۰ بیمار در بیمارستان های استان گیلان بستری هستند، افزود: از این تعداد ۸۵ بیمار بدحال بوده و در بخش icu بستری هستند که این خبر خوبی نیست.  

وی اظهار داشت: در یک ماه گذشته به این وضعیت نرسیده بودیم اگر به همین منوال پیش برود وضعیت قرمز بیماری کرونا در گیلان بدتر خواهد شد لذا مجبوریم برخی از کسب و کارها را احتمالا بار دیگر تعطیل کنیم.

کرونا ۱۵۰۰ میلیارد ریال خسارت به حوزه گردشگری آذربایجان غربی وارد کرد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: شیوع بیماری کرونا بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال خسارت به حوزه گردشگری این استان وارد کرده است.

جلیل جباری  اظهار داشت: این میزان خسارت از اوایل شیوع کرونا از اسفندماه سال گذشته تاکنون به مجموعه فعالان گردشگری اعم از هتل‌دارها، آژانس‌های مسافرتی، واحدهای بوم‌گردی، موسسات آموزشی و راهنمایان گردشگری که به نوعی در این حوزه فعالیت دارند وارد شده است.

وی افزود: دولت برای حمایت در این حوزه حمایت‌هایی را ابلاغ کرده است که شامل امهال تسهیلات بانکی، امهال پرداخت حق بیمه و مالیات و امکان استفاده از تسهیلات، که فعالان گردشگری می‌توانند از آن استفاده کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای مدیریت این شرایط با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از انجام سفرهای هوشمند به صورت کاملا مدیریت‌ و برنامه‌ریزی شده بهره ببرند.

 

۲۰۰ تخت بستری در قزوین به ظرفیت درمان بیماران کرونایی اضافه می‌شود

معاون سیاسی استاندار و جانشین ستاد پیشگیری از کرونا استان قزوین از افزایش شیوع ویروس کرونا و اشغال حداکثری تخت‌های بیمارستانی خبر داد و گفت: از امروز ( شنبه) ۲۰۰ تخت بستری به ظرفیت درمان بیماران کرونایی در سطح این استان اضافه می شود.

منوچهر حبیبی افزود:  هم اکنون ۴۰۰ تخت ویژه بیماران کرونایی در استان قزوین وجود دارد که تمامی تخت ها اشغال بوده و نیاز مبرم به افزایش تعداد تخت های بیمارستانی داریم .

وی با بیان اینکه استان قزوین کماکان در شرایط کاملا قرمز قرار دارد، یادآورشد : با توجه به شیوع بیماری آنفلوآنزای فصلی و همزمانی این بیماری با کرونا، احتمال افزایش مبتلایان و نیاز مبرم به تخت‌های بیمارستانی وجود دارد و از هم اکنون در حال آماده سازی بخش‌های درمان برای خدمات رسانی هرچه بهتر به این بیماران هستیم.

حبیبی با اشاره به افزایش روند بسترها و فوتی‌ها در استان قزوین تصریح کرد: به همین منظور بیمارستان ارتش با ۶۰ تخت، رحیمیان ۴۰ تخت و ۱۰۰ تخت ویژه بیمارستان تامین اجتماعی و بیمارستان های خصوصی استان نیز در نظر گرفته شده است .

معاون سیاسی استاندار قزوین گفت : هم اکنون ۲ واحد اکسیژن ساز در بیمارستان‌های این استان وجود دارد و تعدادی کپسول‌های اکسیژن نیز ویژه بیماران پرخطر پیش بینی شده که در صورت نیاز به مراکز بیمارستانی افزوده خواهد شد.

 

تقدیر از بانوان کادر درمان بیمارستان کیش

 همزمان با هفته سلامت زنان، رئیس اداره امور زنان سازمان منطقه آزاد کیش با حضور در بیمارستان کیش از تلاش های بانوان کادر درمان این بیمارستان در مقابله با ویروس کرونا با اهدای لوح و هدایا تقدیر کرد.

در این مراسم رئیس اداره مور زنان بر اهمیت جایگاه اجتماعی و نقش بی بدیل زنان در خانواده تاکید کرد و گفت: زنان محور اصلی سلامت خانواده هستند و سلامت آنان تضمین کننده سلامت خانواده است.

عالمه خسروی افزود: عوامل سلامت فردی زنان، جسمی، روانی، عاطفی و معنوی است. این بخش مهم از جامعه به دلیل برخورداری از روحیه لطیف در هنگام مواجه با سختی ها، دچار آسیب های بیشتری می شوند. از این رو اگر کانون خانواده از سلامت، نشاط و شادی برخوردار باشد زنان می توانند فرزندانی سالم تحویل جامعه دهند که این مهم زمینه ساز و بستری مناسب برای تحقق یافتن جامعه سالم است.

 

بیش از ۴۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های زنجان بستری هستند

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: در زمان حاضر ۴۳۱ بیمار کرونایی در بیمارستان های این استان بستری هستند که ۹۰ نفر از آنان را بیماران بد حال بستری در بخش آی سی یو تشکیل می‌دهند.

دکتر علیرضا آرمانی کیان  با اشاره به شیوع موج سوم بیماری کرونا در این استان افزود: هر چند پیش تر،  وضعیت این بیماری در شهرهای ابهر و خرمدره از شدت بالایی برخوردار بود اما با اقدامات به موقع این وضعیت مدیریت شده است.

وی اضافه کرد: بیمارستانهای استان به حد اشباع پذیرش بیماران کرونایی نرسیده است درحالیکه شمار مبتلایان با شیب ملایم در حال افزایش است.

 

 

محدودیت‌های کرونایی در همدان ادامه دارد

 مسوول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد کرونا در همدان گفت: بر اساس تصمیم ستاد استانی کرونا، تمام محدودیت‌های کرونایی از امروز /شنبه/ ۲۶ مهر به مدت یک هفته در استان همدان تمدید شد.

اسدالله ربانی‌مهر با بیان اینکه طبق مصوبه ستاد ملی کرونا، استان همدان در شرایط قرمز قرار دارد، اظهار داشت: رویکرد این ستاد در راستای حفظ سلامت مردم استان، تمدید تمام محدودیت‌های کرونایی به مدت یک هفته در استان همدان است.

 

 

وضعیت بیماری کرونا در بویراحمد از قرمز هم عبور کرد

رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: وضعیت شهرستان بویراحمد به لحاظ شیوع ویروس کرونا از وضعیت قرمز هم عبور کرده و در صورت ادامه این روند، شرایط بحرانی تر می شود.

پرویز یزدان پناه اظهار داشت: در شبانه روز گذشته نمونه های ارسال شده از شهرستان بویراحمد به آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج، ۱۰۰ درصد مثبت بوده اند.

وی ابراز داشت: سهل انگاری و بی تفاوتی عده ای از افراد در جامعه و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی توسط آن ها عامل ایجاد وضعیت کنونی بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.