پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

با اشاره به تخریب خانه خیابان ابوذر به دلیل خاکبرداری منزل همجوار؛

مسجدجامعی: کسانی که منازلشان تخریب می‌شود غالبا به حق و حقوق خود نمی‌رسند

عضو شورای شهر تهران با اشاره به این که در تخریب خانه خیابان ابوذر عوارض جانی هم وجود داشته است گفت: می‌خواهم تذکر جدی به شهرداری بدهم که نسبت به گودبرداری‌های غیر قانونی و غیر کارشناسی که در برخی مواقع موجب تخریب و نشست خانه‌های همجوار می‌شود برخورد جدی‌تری داشته باشند.

پایگاه خبری جماران؛ عین الله فیض آبادی: احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران، به ریزش ساختمان درخیابان ابوذر اشاره کرد و گفت: خودم در دوره شورای سوم تجربه شخصی و عینی در خصوص ریزش ساختمان‌مان داشتم و با مشکل مواجه شدم. منزل مسکونی ما در نیمه شب بر اثر گودبرداری غیر اصولی همسایه ترک برداشت و تخریب شد. این واقعه باعث شد ما، مادرم و برادرم شبانه مجبور به تخلیه منزل‌هایمان شویم و حدود دو ماه با مشکل اسکان مواجه بودیم و در نهایت هم به آن خانه نتوانستیم برگردیم.

عضو شورای شهر افزود: همان زمان و در همان ابتدای خاکبرداری منزل همسایه ما، آقای مهندس حسن‌پور که در شورا حضور داشتند، پیش بینی کردند آن نحوه گودبرداری به تخریب این خانه ‌منجر می‌شود ولی آقایی که سازنده آنجا بودند گفتند من سازنده برج میلاد هستم که آقای حسنپور در پاسخ ایشان به مزاح گفتند برج میلاد را هم اگر شما ساختید فرو می ریزد. 

وی با بیان این که در نهایت خانه ما تخریب شد یادآور شد: مشکل اینجاست کسانی که منازلشان تخریب می‌شود غالبا به حق و حقوق خود هم نمی‌رسند، زیرا سازندگان از امکانات و حمایت های بیشتر و گاه خاص برخوردارند. 

مسجدجامعی با اشاره به این که در تخریب خانه خیابان ابوذر عوارض جانی هم وجود داشته است گفت: می‌خواهم تذکر جدی به شهرداری بدهم که نسبت به گودبرداری‌های غیر قانونی و غیر کارشناسی که در برخی مواقع موجب تخریب و نشست خانه‌های همجوار می‌شود برخورد جدی‌تری داشته باشند و از کمیسیون شهرسازی بخواهم برای اینگونه مسائل چاره‌اندیشی کند که جان و سرمایه مردم به خاطر بی مبالاتی برخی افراد منفعت طلب به خطر نیافتد.

عضو شورای شهر تهران در ادامه محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران را خطاب قرار داد و گفت:  آقای سالاری! چون با این موضوع شخصا درگیر بودم و به همراه همه خانواده نیمه شب مجبور به ترک ساختمان شدیم، باید بگویم این مسئله با مشکلات بسیاری برای حادثه دیدگان همراه است که باید به آن توجه شود. صحبت یک شب، دو شب نیست. خود ما مدتی در هتل اقامت داشتیم تا مکان مناسبی را برای اجاره نشینی پیدا کنیم به دلیل اینکه این مشکلات را شخصا گذراندم می‌دانم چقدر دشوار است و به همین دلیل می‌خواهم هرچه سریعتر اقداماتی جدی تر و پیشگیرانه در این خصوص انجام پذیرد.

منزلت پایدار شجریان

مسجدجامعی با اشاره به درگذشت محمدرضا شجریان گفت: درباره مرحوم شجریان پیشترها یادداشت هایی نوشته و سخنانی گفته ام که در اینجا فقط به خواندن بیتی بسنده میکنم:

غیر از هنر که تاج سر آفرینش است                                                      

وران هیچ منزلتی پایدار نیست

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.