8 استان کشور از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز به سر می برند و 8 استان هم در وضعیت هشدار قرار گرفته اند.

به گزارش جماران؛ سخنگوی وزارت بهداشت امروز گفت: «از دیروز تا امروز ۱۲ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۶۵۲ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۵۹۵ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۲۳۲ هزار و ۸۶۳ نفر رسید.

متاسفانه آمار بستری در بیشتر استان‌های کشور در حال افزایش است. استان‌هایی که روز گذشته قرمز اعلام شده بودند، همچنان در وضعیت قرمز هستند.»

بدین ترتیب طبق گفته سخنگوی وزارت بهداشت استانهای خوزستان، کردستان، آذربایجان های غربی و شرقی، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و کرمانشاه در وضعیت قرمز قرار دارند.

 

و طبق گزارش های منتشر شده، استان های اصفهان، همدان، زنجان، کرمان، خراسان شمالی، کهگیلویه و بویر احمد، تهران و البرز در وضعیت هشدار قرار دارند.

 

اعلام وضعیت قرمز کرونا در بیشتر شهرهای لرستان

معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان گفت: وضعیت بیماری کرونا هم اکنون در بیشتر شهرهای استان از مرز هشدار گذشته و به وضعیت قرمز رسیده است.

 

آمار مبتلایان کرونا در ایلام ۴۰ درصد افزایش یافت

استاندار ایلام گفت: تعداد مبتلایان کرونا در این استان با توجه به عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در ۱۱ روز گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است.

قاسم سلیمانی دشتکی روز پنجشنبه در گفت و گویی خبری اظهار داشت: در پیک ابتلا ۱۷۵ نفر در یک روز در استان مبتلا شده اند و این فاجعه بار است و بی توجهی مردم را نشان می دهد.

 

شیوع کرونا در سبزوار روند صعودی گرفت

فرماندار ویژه سبزوار گفت: شیوع کرونا در این شهرستان از ابتدای هفته کنونی به علت رعایت نکردن پروتکلها و الزامات بهداشتی روند صعودی گرفته است.

احمد برادران عصر پنجشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا در شهرستان سبزوار افزود: کاهش حساسیت شهروندان نسبت به بیماری کرونا و عدم رعایت ملاحظات بهداشتی از سوی برخی صنوف و سایر بخش‌ها سبزوار را در وضعیت هشدار قرار داده است.

وی ادامه داد: آمار بیماران بستری و مبتلایان به کرونا در این شهرستان طی روزهای اخیر افزایش یافته است که در صورت تداوم این وضعیت، محدودیت‌ها بیشتر می شود.

 

 

 

افزایش شیوع کرونا در ۸ استان کشور 

محمدمهدی گویا، مدیرمرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: استان‌های خوزستان، آذربایجان شرقی، هرمزگان، آذربایجان غربی، کردستان، خراسان رضوی، بوشهر و کرمانشاه در دو هفته گذشته بیشترین ابتلا به کرونا را داشته‌اند.

ظرفیت بیمارستان ها برای بستری بیماران کرونایی محدود بوده و لازم است مردم نکات بهداشتی را رعایت کنند.

در یکی از شهرستان‌های کشور عروسی با شرکت ۱۵۰ نفر برگزار شده و در آن ۱۲۰ نفر مبتلا شده‌اند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
6 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1453517
  • منبع: ایرنا و باشگاه خبرنگاران
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.