سخنگوی وزارت بهداشت امروز اعلام کرد که 8 استان کشور از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارند و 6 استان نیز در وضعیت هشدار به سر می برند.

به گزارش جماران؛ سخنگوی وزارت بهداشت گفت: «از دیروز تا امروز ۱۱ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۴۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۶۲۱ مورد بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۳۰ هزار و ۲۱۱ نفر رسید.

استانهای خوزستان، کردستان، آذربایجان های غربی و شرقی، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و کرمانشاه در وضعیت قرمز قرار دارند.

استانهای اصفهان، همدان، زنجان، کرمان، خراسان شمالی و کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت هشدار قرار دارند. 

در استان تهران افزایش قابل توجه موارد بستری گزارش شده است.»

 

آمار مرگ و میر کرونا در لرستان افزایش یافت

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: آمار مرگ و میربیماری کرونا در استان نسبت به اوایل شیوع بیماری بیشتر شده و همه سنین در خطر ابتلا به کووید ۱۹ هستند.

محمدرضا نیکبخت روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: وضعیت غالب شهرهای استان قرمز است و چنانچه مردم رعایت نکنند همه خانواده ها گرفتار خواهند شد.

وی با تاکید بر انجام رفتار محتاطانه در برخورد با کرونا تصریح کرد: متاسفانه سن مرگ بر اثر کرونا پایین آمده و همه در خطر هستند بنابراین باید پذیرفت این بیماری شوخی ندارد.

وی ادامه داد: هیچ راهی بجز رعایت شیوه نامه های بهداشتی وجود ندارد و مردم باید قطع ارتباط حضوری با کهنسالان و بیماران زمینه ای همچون افراد دیابتی، قلب و عروق، کلیوی و  ضعف سیستم ایمنی را جدی بگیرند.

استاندار لرستان نیز شب گذشته در جلسه بررسی وضعیت بیماری کرونا گفت: به دلیل روند صعودی شیوع کووید ۱۹ برخی از محدودیت‌های مقابله با کرونا از هفته آینده(۱۴ تیر) دوباره در استان اعمال می شود.

سیدموسی خادمی افزود: طی چند روز اخیرتعداد مبتلایان، بستری ها و فوتی های ناشی از بیماری کرونا در استان  رشد داشته که با توجه به وضعیت کنونی استان، اقدامات محدود کننده از اول هفته آتی اعمال خواهد شد و در این رابطه به مردم اطلاع رسانی می شود.

وی با اشاره به روند قرار گرفتن استان در شیب بالای ابتلا به بیماری تصریح کرد: مراکز درمانی استان به  طور کامل در حالت آماده باش هستند و تعداد تخت های بستری برای ارائه خدمات به بیماران افزایش بیشتری داشته است.

 

به مشهد سفر نکنید

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به نزدیک بودن به میلاد امام رضا(ع) از مردم عزیز کشورمان می‌خواهیم که برنامه سفر خود به مشهد را به زمان دیگری موکول کنند زیرا نگران جان آنها هستیم.

حسن جعفری افزود: از آستان قدس رضوی برای انجام و رعایت پروتکل‌های بهداشتی قدردانی می‌شود ولی به واسطه ازدحام جمعیت در روز میلاد امام رضا (ع) امکان شیوع بیماری کرونا وجود دارد و به همین دلیل از مردم می‌خواهیم که از راه دور به عرض ارادت و سلام به آن حضرت اکتفا کنند تا شاهد تجمع و ابتلای افراد بیشتر به بیماری کرونا نشویم.

وی ادامه داد: هم اکنون  از مجموع ۲۹ شهرستان استان خراسان رضوی دو شهرستان در وضعیت قرمز، هشت شهرستان در وضعیت زرد ، ۱۱ شهرستان در وضعیت نارنجی و هشت  شهرستان نیز در وضعیت سفید قرار دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی با اشاره به این که وضعیت هشدار در خصوص کرونا در استان خراسان رضوی نزدیک به قرمز است گفت: یکی دیگر از نگرانی‌های موجود، حضور مردم در مراسم مختلف عزا و شادی است که باید از حضور در این گونه مراسم‌ نیز خودداری شود.

 

تعداد موارد بستری ابتلا به کرونا در روز دهم تیر ماه کنونی نسبت به یک ماه پیش یعنی دهم خرداد ماه گذشته در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد دو برابر شده است.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز چهارشنبه در حاشیه جلسه ستاد پیشگیری از کرونا در خراسان رضوی در گفت وگو با خبرنگاران افزود: همچنین مقایسه تعداد فوتی‌های مثبت یا مشکوک به کرونا در این دو تاریخ در مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه نشان می دهد تلفات ناشی از کرونا در دهم تیر ماه گذشته نسبت به دهم خرداد ماه گذشته سه برابر شده است.

 

کرونا در تربت‌جام هم وضعیت قرمز را رد کرد

رییس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: شیوع بیماری کرونا در این شهرستان از وضعیت قرمز به مرحله هشدار رسیده است و شاهد اوضاع خطرناکی در تربت جام هستیم.

دکتر محمد افکار روز چهارشنبه افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون آزمایش ۶۱۲ نفر در این شهرستان مثبت اعلام شده است و ۵۵۵ بیمار پس از بستری در مراکز درمانی تربت جام بهبود یافته‌اند و متاسفانه ۴۷ شهروند تربت جامی بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

فرماندار  شهرستان تربت جام گفت:در حال حاضر روند گسترش بیماری کرونا در این شهرستان به روزهای اوج خود رسیده است از این رو  با برگزارکنندگان تجمعات در این منطقه به صورت قانونی برخورد خواهد شد.

مرتضی حمیدی افزود: برابر مصوبات ستاد مدیریت کرونای تربت جام تمامی مراسم عروسی، عزا و سایر تجمعات حتی در منازل ممنوع است و در صورت رعایت نکردن این مصوبه با برگزارکنندگان این گونه مجالس برابر دستور دادستانی به شکل قانونی برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: تمامی پارکها، شهربازی و مراکزی که منجر به تجمع شود به هیچ عنوان تا اعلام وضعیت زرد یا سفید بازگشایی نخواهد شد و استفاده از ماسک در ادارات الزامی است.

 

خطر همه‌گیری مجدد ویروس کرونا در قم دور از انتظار نیست

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: اگر مسائل بهداشتی رعایت نشود و تجمعات عروسی و عزا برپا شود، خطر همه‌گیری مجدد ویروس کرونا در این استان دور از انتظار نیست.

محمدرضا قدیر روز چهارشنبه افزود: با توجه به مسافرت‌های غیرضروری همشهریان به مناطق قرمز و همچنین افزایش تجمعات، خطر شیوع مجدد ویروس کرونا در قم جدی است.

وی اضافه کرد: در روزهای اخیر تعداد قابل توجهی از همشهریانی که مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند، مهمان‌هایی از شهرهای آلوده و قرمز داشته‌اند و این مساله در مواردی باعث مرگ همشهریان نیز شده‌است.

وی ادامه داد: مردم باید آگاه باشند که در حال حاضر امکان پذیرایی مهمان‌هایی از شهرهای دیگر وجود ندارد، زیرا حفظ سلامتی خانواده‌های قمی مهم‌تر است و امیدواریم مردم بیش‌ازپیش خطر ویروس کرونا را جدی بگیرند.

 

محدودیت‌های جدید کرونایی در استان بوشهر اعمال می‌شود

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: به دلیل روند صعودی شیوع ویروس کووید ۱۹ در این استان و ضرورت اعمال برخی محدودیت‌ها با موافقت ستاد ملی کرونا، محدودیت‌های جدید در این زمینه از فردا ( پنجشنبه ۱۲ تیرماه) به مدت یک هفته اعمال می‌شود.

دکتر سعید کشمیری روز چهارشنبه افزود: براین اساس بازارهای سرپوشیده در شهرهای قرمز  این استان شامل بوشهر، کنگان، دشتستان و گناوه تعطیل می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین ۵۰ درصد کارکنان در دستگاه‌های اجرایی خود حاضر و مابقی باید دورکاری انجام دهند و خطوط اتوبوس رانی نیز تعطیل است.

کشمیری اضافه کرد: افزون بر این همه مقررات و دستورالعمل‌های فرمانداران در زمینه اعمال برخی محدودیت‌ها از جمله جلوگیری از برگزاری مراسم عروسی در تالارها و باغ‌ها، ختم و تعطیلی پارک‌ها و ساحل نیز در همه شهرها همچنان ادامه دارد.

 

بیمارستان‌ها باید آماده موج دوم کرونا باشند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به موج افزایشی کووید ۱۹، بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد و گفت: بیمارستان ها باید آماده موج دوم کرونا باشند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.