گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه: صاحبان برگه های تردد تنها تا اربعین مهلت دارند که به عراق بروند

صاحبان برگه های تردد اربعین، تنها تا اربعین مهلت دارند که به عراق بروند. اما از لحظه ورودشان به عراق، یک ماه مهلت دارند که در این کشور باقی بمانند. چون این برگه ها برای زیارت اربعین صادر می شود.

رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه ضمن بیان توصیه هایی به زائران اربعین، گفت: حتما موقع خروج از کشور و ورود به خاک عراق مراقبت کنند که مُهر ورود به عراق و زمان بازگشت هم مُهر خروج از عراق در گذرنامه آنها درج شود. در غیر این صورت برای سفرهای بعدی دچار مشکل می شوند.

مجتبی کریمی در گفت و گو با خبرنگار جماران، در خصوص گذرنامه زائران اربعین حسینی(ع) اظهار داشت: اعتبار گذرنامه پنج سال است و ربطی به اربعین ندارد. اما چون اداره گذرنامه نیروی انتظامی مهلت کافی برای صدور گذرنامه ندارد، به جای آن برای زائران اربعین برگ تردد صادر می کند.

رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه تصریح کرد: صاحبان برگه های تردد اربعین، تنها تا اربعین مهلت دارند که به عراق بروند. اما از لحظه ورودشان به عراق، یک ماه مهلت دارند که در این کشور باقی بمانند. چون این برگه ها برای زیارت اربعین صادر می شود.

وی در خصوص محدودیت تردید دارندگان برگه های تردد اربعین تأکید کرد:  طبق توافق به عمل آمده، این برگه از نظر تردد در کشور عراق هیچ تفاوتی با گذرنامه ندارد و در همه جای کشور عراق می توانند رفت و آمد داشته باشند. اما برای کشورهای دیگر اصلا قابل استفاده نیست.

کریمی گفت: کسانی که گذرنامه یا برگه های تردید خود را گم می کنند می توانند به نمایندگی ها، سرکنسولگری ها و یا سفارت کشور ما مراجعه کنند و آنجا به آنها برگه عبور می دهند و با این برگه وارد کشور می شوند. البته ما دفاتر موقتی هم در جاهای مختلف پیش بینی کرده ایم که کاملا مردم را در این رابطه راهنمایی می کنند.

وی خطاب به زائران اربعین توصیه کرد: حتما موقع خروج از کشور و ورود به خاک عراق مراقبت کنند که مُهر ورود به عراق و زمان بازگشت هم مُهر خروج از عراق در گذرنامه آنها درج شود. در غیر این صورت برای سفرهای بعدی دچار مشکل می شوند.

رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه ادامه داد: نکته مهم دیگر این است که افراد روی تمام اشیاء خود از جمله موبایل و کیفشان شماره تلفن و نام و نام خانوادگی بنویسند و کاملا در معرض دید بگذارند تا هرکس آن را پیدا کرد بتواند تماس بگیرد. برای سالمندان و بچه های کوچک نیز حتما یک گردن آویز درست کنند و روی آن نام و نام خانوادگی و شماره تلفن همراهان را بنویسند و پشت آن هم گروه خونی و دارویی که احتمالا مصرف می کنند را درج کنند تا نیروهای هلال احمر بتوانند به آنها کمک کنند.

وی در پایان گفت: افراد حداقل سه وعده غذایی خشک و سبک در کوله پشتی خودشان داشته باشند. درست است که موکب ها و هیأت ها کار می کنند و همه جا به مردم غذا می دهند، اما در مسیر رفت و برگشت ممکن است زائران دچار مشکل شوند. بنابر این حتما به اندازه یک روز غذا همراه خود داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.