رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری بین وزارت بهداشت ایران و عراق، خبر از اطمینان وزارت بهداشت در خصوص ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران اربعین داد.

نشست مشترک کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین حسینی 98 با هدف ارائه خدمات بهتر به زائران حسینی با حضور رییس سازمان اورژانس کشور و رییس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین حسینی، اعضای این ستاد و سفرای کشورهای همسایه در سازمان اورژانس کشور برگزار شد.

به گزارش جماران، نشست موضوعاتی همچون اقدامات درمانی، فوریت های پزشکی و به ویژه کنترل بهداشتی نظیر نظارت و کنترل بهداشتی موکب ها، مراکز طبخ و توزیع غذا، نظام مراقبت سندرمیک و کنترل زائرین افغانستانی و پاکستانی در مبادی ورودی مرزهای شرقی کشور از نظر بیماری های واگیر و تاکید بر واکسیناسیون زائران مطابق با توصیه های سازمان بهداشت جهانی مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.

دکتر پیرحسین کولیوند ضمن تشکر از حضور سفرای کشورهای همسایه در جلسه و آمادگی آنها در آغاز اقدامات همکاری بهداشتی و درمانی، با تشریح جایگاه و عملکرد کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین حسینی، از اطمینان وزارت بهداشت در خصوص ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و نیز کنترل دقیق مخاطرات بهداشتی خبر داد.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری بین وزارت بهداشت ایران و عراق در شهریور ماه امسال، گفت: هدف و وظیفه اصلی ما ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مطلوب به زائران اربعین حسینی است و خوشبختانه در خصوص درمان رایگان بیماران اورژانسی در بیمارستان های عراق با وزارت بهداشت عراق به تفاهیم رسیدیم.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین با اشاره به مخاطرات احتمالى، گفت: با توجه با بازگشایى مرز خسروى در غرب کشور و افزایش تردد زائران ایرانى و غیر ایرانى به دلیل حذف روادید در ایام اربعین، امکانات وزارت بهداشت و کمیته بهداشت و درمان اربعین به میزان ٢۵ درصد افزایش یافته است.

گفتنی است در این نشست مقرر شد به منظور ایجاد تعامل مناسب تر و همکاری مطلوب وزارت بهداشت ایران، افغانستان، پاکستان، آذربایجان و عراق، جلساتی با وزرای این کشورها برگزار و در حاشیه نشست آتی وزاری بهداشت کشورهای منطقه در ایران، موضوعاتی مانند پیشگیری از بروز بیماری ها و سلامت زائران اربعین حسینی در راستای رسیدن به اهداف سلامت منطقه بررسی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.