محمدمهدی شهریاری روز دوشنبه در بازدید از گلخانه هیدروپونیک توت فرنگی و کارخانه تولید عرقیات و گیاهان دارویی در ارومیه افزود: برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی باید به فکر برند سازی محصولات تولیدی خود و بازاریابی آن برای حضور در کشورهای خارجی باشیم.
وی بیان کرد: ارتقای سطح محصولات تولیدی و تطبیق آنها با استانداردهای جهانی برای عرضه در بازارهای بین المللی در راستای ارتقای سطح زندگی بهره برداران جزو برنامه های دولت در استان است.
به گزارش ایرنا هشت درصد از شهرک های کشاورزی کشور به مساحت 427 هکتار در این استان در حال احداث یا بهره برداری است و با تکمیل طرح های جدید 18 درصد از اشتغال کشور در بخش گلخانه ها در این منطقه ایجاد می شود.
گلخانه تولید توت فرنگی ارومیه نیز که امروز مورد بازدید مسوولان استانی بود، مجهز به سیستم گرمایشی و سرمایشی مکانیزه بوده و پوشش پلی‌کربنات دارد و در مساحت پنج هزار متر مربع، به طور متوسط سالانه 55 تن توت فرنگی تولید می‌کند و از این طریق برای 15 نفر به صورت مستقیم و هشت نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی شده است.
کارخانه تولید عرقیات و گیاهان دارویی نیز که مورد بازدید قرار گرفت با ظرفیت تولید سالانه بیش ازسه هزار تن در سال و اشتغالزایی 15 نفر به صورت مستقیم، واقع در محدوده روستای قزل عاشیق ارومیه است.
7125/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.