به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ حسین وثوقی ایرانی در دیدار با مسئولان اتاق بازرگانی استان اردبیل اظهار داشت: با هدف توسعه تجارت در استان نقاط ضعف و قوت توسعه بازرگانی کشاورزی اردبیل شناسایی می‌شود تا بتوانیم به این شکل رشد و تحول اقتصادی را در استان نهادینه کنیم.

وی با اشاره به این که توسعه صادرات محصولات کشاورزی نیازمند حمایت همه جانبه مسئولان است گفت: باید با شناسایی نقاط ضعف و قوت و احصا و بررسی آنان در ابعاد مختلف از جمله بخش بازاریابی، مالی و حسابداری، مدیریت، فناوری اطلاعات، تولید، تحقیق و توسعه زمینه رشد اقتصادی استان را تحقق بخشیم.

معاون اجرایی اتاق بازرگانی استان اردبیل گفت: اهمیت به نقاط ضعف و قوت علی رغم توجه به قابلیت های کشاورزی استان امری لازم و ضروری است و در این زمینه باید با تجاری سازی محصولات تولیدی خود عرصه را برای رسیدن به پیشرفت و ترقی در جامعه هموار کرده و از قابلیت های موجود به نحو احین استفاده کنیم.

وثوقی ایرانی تصریح کرد: فعالان حوزه گردشگری و کشاورزی در استان اردبیل با برخورداری از تسهیلات برای اجرای طرح های اشتغال پایدار در استان مورد توجه قرار گرفته و تلاش بر این است که بتوانیم مشکلات و موانع موجود در این زمینه را از میان برداشته و رشد استان را در آینده ای نزدیک عملا تحقق بخشیم.

وی اظهار کرد: گسترش مراودات با کشورهای همسایه نیز نقطه عطفی برای دستیابی به رشد و توسعه در استان است که خوشبختانه در این زمینه روند مناسبی در حال اجرا است و تلاش بر این است که از این پس نیز این اقدامات به همین منوال ادامه یابد تا بتوانیم مشکلات اقتصادی را به حداقل برسانیم.

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل نیز در این دیدار ضمن اشاره به توسعه مراودات تجاری با کشورهای همسایه تصریح کرد: باید از داشته‌ها و محصولات خود تا مرز تجاری شدن پیش برویم و از ظرفیت‌های موجود برای توسعه روابط اقتصادی بهره‌گیری کنیم که این امر مستلزم حمایت همه‌جانبه مسئولان است.

اتاق بازرگانی اردبیل

حسین پیرموذن افزود: صادرات محور بودن برای دستیابی به تحول و پویایی اقتصاد و اشتغال پایدار در جامعه امری لازم و ضروری است که در این زمینه حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ایجاد و راه‌اندازی واحدهای تبدیلی و تکمیلی در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: تمام تلاش خود را برای توسعه صادرات انجام خواهیم داد و در این زمینه از تمامی ظرفیت‌های موجود استفاده می‌کنیم تا از این طریق اقتصاد و صادرات استان را به جایگاه شایسته و بایسته برسانیم و مشکلات و موانع را برطرف کنیم.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 996705
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.