رشید نقی زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح ها با هزینه ای بالغ بر 12 میلیارد و 600 میلیون ریال به بهره برداری رسیده است.
وی ادامه داد: شهرستان نقده دارای هشت هزار و 300 واحد روستایی است که تاکنون بیش از سه هزار واحد معادل 36 درصد ار کل مساکن مقاوم سازی شده است.
وی بیان کرد: واحد های روستایی باقیمانده نیز در برنامه زمانی هشت ساله مقاوم سازی می شود.
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نقده با اشاره به اینکه طرح هادی در 2 روستای این شهرستان اجرایی شده است، گفت: با اجرای این طرح 450 خانوار روستایی از خدمات طرح هادی بهره مند شده اند.
نقی زاده اضافه کرد: پنج هزار و 600 نفر جزو ساکنان 2 روستایی هستند که طرح هادی در آنها به اجرا در آمده است.
وی ادامه داد: برای اجرای این طرح ها، هفت میلیارد و 50 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
وی اضافه کرد: طرح هادی روستایی برای ساماندهی و اصلاح بافت موجود، نحوه استفاده از زمین برای عملکرد های مختلف از جمله مسکونی، تولیدی، تجاری و کشاورزی، ساماندهی تاسیسات، تجهیزات عمومی روستایی اجرا می شود.
به گزارش ایرنا، نقده دارای 95 روستا بوده که 77 روستا بالای 20 خانوار و 18روستا زیر 20 هزار خانوار است و یکهزار و 193 خانوار با جمعیتی بالغ بر 36 هزار و 56 نفر در این روستاها زندگی می کنند.
پایه طرح هادی از سال 1362 و تحت عنوان روان بخشی روستاها در یکی از نقاط روستایی شهرستان شهرکرد و توسط وزیر مسکن و شهرسازی گذاشته شد.
طرح هادی روستایی با هدف ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان، هدایت فیزیکی روستاها و تامین عادلانه امکانات انجام می گیرد.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.