فرهاد فروزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه این پس لرزه ها همچنان ادامه دارد، افزود: بیشترین پس لرزه با قدرت 4.1 ریشتر در ساعت 3 و 55 دقیقه بامداد ثبت شد.
وی تصریح کرد که در 31 تیر امسال نیز زمین لرزه ای به قدرت 5.9 ریشتر در همین مکان فعلی وقوع زمین لرزه بامداد امروز یعنی حوالی روستای زمکان شهرستان ثلاث باباجانی به وقوع پیوست.
او اظهار داشت که از اول امسال تاکنون یک هزار و 536 پس لرزه در استان به ثبت رسیده است که سه مورد آن بالای پنج ریشتر، 18 مورد بین 4 و 5 ریشتر، 148مورد بین 3 تا 4 ریشتر و مابقی زیر 3 ریشتر بوده است.
مسئول شبکه لرزه ‌نگاری استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه از زمان وقوع زمین لرزه بزرگ 7.3 ریشتری 21 آبان سال 96 شاهد روند کاهشی وقوع زمین لرزه ها هستیم، گفت: براساس تجارت زلزله های بزرگ در دنیا، وقوع پس لرزه ها حدود یک تا یک و نیم سال طول می کشد.
فروزی افزود: برخی مواقع شاهد بروز زمین لرزه های بزرگ با قدرت بالای 5ریشتر هم هستیم که به دنبال آن پس لرزه های زیادی به وقوع می پیوندد.
وی با اشاره به اینکه زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته باعث جدا شدن لایه های زمین شده است، گفت: تا زمانی که این لایه ها به جای قبلی خود برگردند این پس لرزه ها ادامه می یابد.
بر اثر زلزله بامداد امروز (یکشنبه) تازه آباد 241 نفر مصدوم شدند و 2 تن جان خود را از دست دادند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای کرمانشاه خسارت وارد کرد.
براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در این مناطق آسیب کلی و جزئی دیده اند و این زلزله مخرب علاوه بر خسارت مادی فراوان 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.