مهرداد سالاری که به دنبال تشکیل ستاد مدیریت بحران در ساعت چهار بامداد امروز با حضور هوشنگ بامداد استاندار به مناطق زلزله زده ثلاث باباجانی رفته است ، پس از تشکیل دومین جلسه مدیریت بحران و بازدید ازمناطق آسیب دیده این شهرستان در گفت و گو با ایرنا افزود: بیشترین خسارت زلزله مربوط به روستاهای 'چم زرشک' و 'پالان' بوده است.
او ادامه داد: این 500 واحد تخریبی مربوط به ساختمان های قدیمی هستند که آسیب سازه ای دیده اند و باید تخریب و سپس بازسازی شوند.
سالاری در خصوص وضعیت ساختمان های ساخته شده در مناطق زلزله زده نیز گفت: ساختمان های تازه ساخته شده خیلی خوب و ایمن هستنند منتهی طبیعی است برخی از ساختمان هایی که نیمه کاره هستند فقط از ناحیه تیغه آسیب دیده باشند.
به گفته وی ، ستادهای معین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال برآورد خسارت هستند.

**هیچ معبر بسته ای نداریم
سالاری در خصوص وضعیت جاده های شهرستان ثلاث باباجانی نیز گفت: گردنه اصلی 'سیاه طاهر' ساعت پنج صبح امروز توسط راهداری بازگشایی شده است ضمن اینکه راه فرعی منطقه دشت لیل نیز یک ساعت پیش بازگشایی شد.

** وضعیت آب و برق
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه در خصوص وضعیت برق و آب مناطق زلزله زده گفت: قطعی برق گسترده ای در منطقه داشتیم که خوشبختانه برق اکثر مناطق دوباره وصل شده و فقط 14 روستا بدون برق باقی مانده که تا ساعات آتی برق این روستاها نیز برقرار می شود.
سالاری در باره وضعیت آب نیز بیان داشت: برق ایستگاه آب 'میرحمر' شهر تازه آباد قطع شده بود که ساعت پنج و 30 دقیقه صبح دوباره وصل شد.
او افزود: در روستای پالان کدورت آب داریم که آب و فاضلاب در حال آبرسانی به این مناطق به وسیله تانکر است ضمن اینکه هلال احمر آب بسته بندی در مناطق زلزله زده توزیع می کند.
سالاری همچنین از کدورت آب در شهر کرندغرب خبر داد و گفت: در حال رفع این مشکل نیز هستیم.

** 241 مصدوم و یک کشته
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه در خصوص آخرین وضعیت تلفات انسانی زلزله نیز گفت: 241 مصدوم به مراکز درمانی مراجعه کرده اند که بیشترین آسیب در اثر استرس بوده و به صورت سرپایی مداوا شده اند.
او از اعزام و بستری هشت نفر خبر داد و گفت: یک پیرمرد نیز بر اثر سکته فوت کرده است.
به گفته سالاری ، خبر فوت شدن زن باردار در شهرستان اسلام آبادغرب به مناطق زلزله زده ارتباطی ندارد.
وی همچنین از اعزام اتوبوس امدادی پزشکی به مناطق زلزله زده خبر داد.
زلزله ای به بزرگی 5.9 ریشتر ساعت 2 و 43 دقیقه و 25 ثانیه بامداد امروز (یکشنبه) حوالی تازه آباد مرکز شهرستان ثلاث باباجانی را لرزاند.
مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران گزارش داد، این زلزله در عمق 8 کیلومتری زمین بوقوع پیوست.
کانون این زلزله در موقعیت 34.63 عرض شمالی و 46.22 طول شرقی ثبت شده است.
شهرستان ثلاث باباجانی با 38 هزار نفر جمعیت در 136 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.
7457/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.