به گزارش ایرنا، مجتبی جوهری روز یکشنبه در مجمع انتخاباتی هیات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای آذربایجان غربی افزود: در این سامانه اطلاعات مربوطه به ورزشکاران، داوران، اعضای هیات ها و مربیان کشور ثبت می شود و مسوولان هیات های سراسر کشور و افراد تحت پوشش آنها در جهت تکمیل اطلاعات این بانک همکاری لازم را با فدراسیون داشته باشند.
وی بیان کرد: تاکنون اطلاعات هشت هزار و 320 نفر در این سامانه ثبت شده است.
وی از تدوین آیین نامه ورزش های پهلوانی و زورخانه ای کشور خبر داد و گفت: این آیین نامه با هدف گسترش، ترویج و همسان سازی این ورزش در سراسر کشور تدوین شده است.
جوهری با اشاره به اینکه این ورزش نیاز به یک بازسازی اساسی داشت، گفت: تدوین این آیین نامه در حوزه های فنی، علمی و اجرایی علاوه بر پاسخگویی به نیاز جامعه، همسان سازی در سطح استان ها را به دنبال دارد.
رییس فدراسیون ورزش های پهلوانی و زورخانه ای گفت: در رشته ورزش پهلوانی و زورخانه ای جا برای رفتارهای غیر ورزشی وجود ندارد و رعایت سلسله مراتب، قانون مندی و احترام به پیشکسوت باید در محیط ورزشی مورد توجه قرار گیرد.
وی اضافه کرد: ورزش های پهلوانی و زورخانه ای نماد مردانگی، فداکاری، جوانمردی و شجاعت است و نباید اجازه دهیم هیچگونه افکار منفی در آن رخنه کند.
وی ادامه داد: هرقدر این رشته را در بین خانواده ها گسترش دهیم، نهادینه سازی و تحکیم روحیه پهلوانی در جامعه و نسل جوان آسان تر می شود.
جوهری اضافه کرد: طی یکسال اخیر یکهزار و 470 نفر در سطح مربیگری، مرشدی و داوری آموزش دیده اند که در کنار آن آموزش های مجازی و اینترنتی نیز برای علاقه مندان طراحی و اجرا شده است.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در این مجمع گفت: گود زورخانه ها مکان های مقدسی است و رعایت اصول جوانمردی و مردانگی در آن از ارکان اصلی در راستای حفظ ارزش های مذهبی و ملی ما ایرانیان است.
عبدالله چمن گلی بیان کرد: ورزش زورخانه ای و پهلوانی از رشته های اصیل ایرانی است و ریشه در فرهنگ و تمدن دارد و باید بیش از پیش مورد احترام و توجه قرار گیرد.
وی با تاکید بر اینکه سالن زورخانه باید در مرکز شهر در معرض دید مردم احداث شود، بیان کرد: سالن سلماس در خارج از شهر و در فاصله 20 کیلومتری این شهر ساخته و به دلیل دوری راه و مشکلات رفت و آمد موجب تعطیلی این رشته شده است.
چمن گلی گفت: تنها سالن زورخانه ارومیه نیز با قدمت بیش از 55 سال نیاز به توجه مسوولان دارد و تصمیم بر این است تا با در اختیار گرفتن زمینی در مجموعه ورزشی 6 هزار نفری غدیر و حمایت استاندار به ساخت سالن جدید زورخانه ای اقدام شود.
به گزارش ایرنا مجمع انتخاباتی هیات ورزش های زورخانه ای و پهلوانی آذربایجان غربی با حضور رییس فدراسیون برگزار شد و طی آن میرعلی اکبر بنی هاشمی مدیر کل اداره زندان های استان با کسب 11 رای از 17 رای ماخوذه هدایت این هیات را به مدت چهار سال بر عهده گرفت.
7156/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.