کریم حسین زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای افتتاح در هفته دولت امسال، 25 طرح در زمینه های عمرانی، منابع طبیعی، کشاورزی، طرح هادی، مسکن روستایی، بهداشت و درمان و گازرسانی در شهرستان چالدران افتتاح می شود.
وی اضافه کرد: 50 واحد مسکن روستایی، سد‌های آبخیزداری روستا‌های تات کندی و زاویه علیا، آسفالت معابر شهری سیه چشمه، احداث شبکه فشار ضعیف هوایی شهر سیه چشمه، گازرسانی به روستا‌های خضرلو، نبی کندی، بابااحمد، آبیاری تحت فشار روستای زاویه سفلی و آسفالت ریزی معابر روستایی از جمله طرح های افتتاحی این شهرستان در هفته دولت است.
وی بیان کرد: گازرسانی به 9 روستا در محور روض، احداث خط تغذیه روستا‌های محور کردکندی و گاز رسانی به هفت روستا در محور ریحانلو از جمله طرح هایی است که در شهرستان چالدران در هفته دولت با اعتباری بالغ بر 270 میلیارد ریال کلنگ زنی می شود.
فرماندار چالدران ادامه داد: دولت تدبیر و امید با وجود تمامی مشکلات اقتصادی صادقانه در راستای توسعه کشور به ویژه مناطق مرزی و محروم کشور تلاش می کند.
حسین زاده با بیان اینکه بودجه این شهرستان با توجه ویژه دولت تدبیر و امید نسبت به ابتدای دولت یازدهم 30 برابر شده است، گفت: اعتبارات این شهرستان اکنون به 900 میلیارد ریال رسیده که نشان دهنده عزم و اراده دولتمردان صادق در جهت توسعه پایدار و محرومیت زدایی از این شهرستان است.
وی ادامه داد: دولت در حوزه بهداشت و درمان، ساخت فضاهای آموزشی، راه، آب آشامیدنی روستاها، گاز رسانی، طرح هادی، اتمام طرح مطالعاتی اجرای فاضلاب شهر سیه چشمه، استقرار بنیاد علوی در جهت توسعه و محرومیت زدایی، پرداخت تسهیلات توسعه روستایی اقدامات اثرگذاری داشته و با اقدامات انجام شده چالدران در حال رسیدن به توسعه پایدار است.
به گزارش ایرنا چالدران محروم ترین شهرستان کشور و آذربایجان غربی است و برای بهبود وضعیت این شهرستان و ارتقای شاخص های آن، دولت، وزارت کشور، بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی همکاری می کنند.
شهرستان چالدران حدود 120 روستا دارد که در 2 بخش مرکزی و دشتک نزدیک به 20 هزار نفر را در خود جای داده اند.
چالدران با 50 هزارنفر جمعیت در شمال آذربایجان غربی واقع شده است.
هفته دولت از دوم شهریورماه امسال آغاز می شود و تا هشتم این ماه / سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر، رییس جمهوری و نخست وزیر وقت/ ادامه می یابد.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.