محمد کاظمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه بختیار پنجه ای، شادی امیری و علی ضیایی اعضای هیات بازبین بودند، افزود: 'کریم آقا'، 'مجلس خستو شدن حملط'، 'ترانه ها تلخ تارا' و 'عاشقانه هایم را باد برده' از ارومیه به این جشنواره راه یافت که محمد خیرخواه، 'مرتضی نورپور و پیمان سلیمانی'، وحید حصاری و پدرام رحمانی به ترتیب کارگردانان این نمایش های صحنه ای هستند.
وی با بیان اینکه نمایش های 'عروسک' به کارگردانی علی قبچاق از نقده و 'نارین' به کارگردانی امید پیرو اسلام از مهاباد به این جشنواره راه یافت، ادامه داد: علاوه بر آن، نمایش های 'ساری گلین و دلی عاشیق' به کارگردانی هوشنگ بابایی از میاندوآب، و 'مرگ به روش نهنگ ها' به کارگردانی حجت الله قاسم نژاد از تکاب نیز در این جشنواره شرکت می کند.
وی بیان کرد: سی امین جشنواره تئاتر آذربایجان غربی در بخش های رقابتی و غیر رقابتی از ششم تا هشتم شهریور سال جاری در مجتمع فرهنگی هنری ارومیه و تماشاخانه چی چست این شهر برگزار می شود.
کاظمی گفت: نمایش های 'به تدریج'، 'تخم مرغ' و 'گئرچگ رویا /رویای حقیقی' از ارومیه و همچنین 'پدرانه'، 'ایستگاه اتوبوس' و 'صلح در تاریکی' از شهرستان ها جواز حضور در این جشنواره را کسب نکردند.
به گزارش ایرنا بیست و نهمین جشنواره تئاتر آذربایجان غربی طی سال گذشته و از 14 تا 16 شهریور در ارومیه برگزار شد.
'بمناسبت ورود اشکان' به نویسندگی 'پوریا کاکاوند' و کارگردانی سامان حسن زاده، 'کافه سایه' به نویسندگی ابراهیم عادل نیا و کارگردانی مهرداد سعادت، 'شب نامه' به نویسندگی بهزاد آقا جمالی و کارگردانی مشترک نوید پیروز نیا و پیمان سلیمانی، 'آناتومی تنهایی' به نویسندگی و کارگردانی حامد محبی، 'قاراپاپاق گلینی' به نویسندگی علی صابر رضایی و کارگردانی مشترک علی صابر رضایی و حسن رجبی نمایش هایی بود که از ارومیه به جشنواره تئاتر آذربایجان غربی راه پیدا کرد.
'لطفا بیدارشو دکتر' به نویسندگی و کارگردانی 'فریبرز یاریجانی' از میاندوآب، 'دامغالی دنیز' به نویسندگی و کارگردانی 'اکبر محمدی' از نقده و 'گاوهایی که یک هدف بزرگ داشتند' به نویسندگی 'رسول بانگین' و کارگردانی 'کوروش انتظاری' از پیرانشهر نیز در این جشنواره حضور پیدا کرد.
انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان غربی در شهرستان های ارومیه، خوی، میاندوآب، ماکو، نقده، ماکو، تکاب، مهاباد و بوکان فعالیت دارد.
7129/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.