مجید نوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نمایش تاریخی سردار با هدف معرفی ستارخان سردار ملی و نمایش های صحنه ای 'سرخ' به کارگردانی شهریار نیریز و بهرام جلالی، 'دامغالی دنیز' به کارگردانی اکبر محمدی، 'صادق' به نویسندگی و کارگردانی 'شهریار نیریز نقدهی' و تئاتر های خیابانی 'گل فروش' به کارگردانی شهرام حصاری از جمله این آثار نمایش داده شده به شمار می رود.
وی اضافه کرد: نمایش دامغالی دنیز در دهمین جشنوراه سراسری تئاتر کوتاه اهر 'ارسباران' مقام دوم کارگردانی را به دست آورد و نمایش صحنه ای 'صادق' و نمایش خیابانی 'گل فروش' به نویسندگی و کارگردانی شهرام حصاری هر 2 از شهرستان نقده به جشنواره 'طلوع' راه پیدا کردند.
وی با اشاره به برنامه های این انجمن تا پایان سال گفت: در هفته های آینده نیز تئاتر 'عروسک' به نویسندگی 'علی قبچاق' به روی صحنه می رود.
به گزارش ایرنا پنج گروه نمایشی ثبت شده در شهرستان نقده وجود دارد که در قالب یک گروه نمایشی بزرگ به نام 'سولدوز' در حال فعالیت هستند.
انجمن هنرهای نمایشی شهرستان های ارومیه، خوی، میاندوآب، ماکو، نقده، ماکو، تکاب، مهاباد و بوکان درآذربایجان غربی فعالیت می کنند؛ 21 گروه نمایشی ثبت شده در آذربایجان غربی وجود دارد و ارومیه با 6 گروه بیشترین گروه های نمایشی ثبت شده در این استان را به خود اختصاص داده است.
یک سالن همایش با ظرفیت محدود و متعلق به اداره ارشاد در شهرستان نقده وجود دارد.
8135/ 2093
خبر: شهین بیدادرس ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.