به گزارش ایرنا، در این آیین معنوی که عصر روز سه شنبه همزمان با دیگر شهرهای کشورمان برگزار شد، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دعای عرفه را در فضایی آکنده از معنویت قرائت و دیگر حاضران نیز با چشم های اشک آلود، آن را زمزمه کردند.
در آیین معنوی دعای عرفه حضور قشرهای مختلف مردم به ویژه نوجوانان و جوانان چشمگیر بود.
به گزارش ایرنا، به گفته مدیرکل تبلیغات‌ اسلامی آذربایجان غربی آیین قرائت دعای عرفه همزمان با سراسر کشور در 40 مسجد استان قرائت شد.
دعای عرفه منتسب به امام حسین (ع) در صحرای عرفات است که همه ساله همزمان با این روز معنوی /نهم ماه ذی الحجه/ قرائت می شود.
بنابر روایت اگر کسی نتواند از فضیلت شب‌های قدر بهره ببرد، می‌تواند در روز عرفه از این فرصت برای توبه به درگاه خداوند متعال استفاده کند.
به گزارش ایرنا، عرفه روزی است که حق تعالی بندگان خویش را به عبادت و طاعت خود فرا خوانده و سفره های جُود و احسان خویش را برای آنان گسترانیده و شیطان در این روز خوار، حقیر و رانده شده است.
نهم ذی الحجه روزی است که هزاران مسلمان مشرّف شده به حج تمتع با وقوف در ˈعرفاتˈ به دعا و نیایش می پردازند و روح و جان را جلا و صفا می بخشند.
در آموزه های دینی ˈشب قدر و روز عرفهˈ، روزهای ویژه دعا هستند و پروردگار به استجابت دعای بندگان در آنها وعده داده است.
امام حسین (ع) در روز عرفه سال 60 هجری قمری پس از قرائت دعای عرفه با نیمه تمام گذاشتن حج و تبدیل آن به عمره مفرده به سمت کوفه حرکت کردند.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.