کاظم محمدی اقدم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح های آبرسانی در روستاهای 11 شهرستان ارومیه، بوکان، تکاب، سلماس، شاهین دژ، مهاباد، نقده، میاندوآب، اشنویه، چایپاره و خوی به بهره برداری می رسد و چهار هزار و 723 خانوار روستایی با 18 هزار و 225 نفر جمعیت از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار می شوند.
وی اضافه کرد: برای بهره برداری از این طرح ها، 198 کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آب، 23 باب مخزن ذخیره با حجم چهار هزار و 150 متر مکعب و 18 باب ایستگاه پمپاژ احداث شده است.
وی بیان کرد: برای اجرای این طرح های آبرسانی 181 میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی هزینه شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی با اشاره به توسعه کیفی به موازات توسعه کمی آب روستایی در استان گفت: مطلوبیت میکروبی آب روستایی در این استان 99.3 درصد برآورد شده که نشان دهنده موفقیت در تامین آب آشامیدنی سالم برای روستاییان است.
محمدی اقدم ادامه داد: این شاخص مطلوبیت قابل توجه که بالاتر از شاخص کشوری نیز محسوب می شود، با تلاش همه کارکنان شرکت آب و فاضلاب روستایی استان در نقاط مختلف به دست آمده است.
وی اضافه کرد: 13 واحد آزمایشگاهی ثابت میکروبی، 16 واحد آزمایشگاه کنترل کیفی، 2 واحد آزمایشگاه شیمی، یک واحد آزمایشگاه ریز آلاینده معدنی، یک واحد آزمایشگاه فاضلاب و یک هزار و 56 دستگاه سامانه کلرزن گازی و مایع از جمله عوامل ارتقای شاخص های سلامت آب روستایی در آذربایجان غربی به شمار می رود.
وی بیان کرد: علاوه بر آن، شاخص مطلوبیت کلر باقیمانده در آب شرب روستاهای تحت پوشش آذربایجان غربی 97.8 درصد است که در این خصوص نیز جزو رده های بالای کشوری هستیم.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی 2 هزار و 839 روستا دارد که از این تعداد، 2 هزار و 200 روستا بالای 20 خانوار است و افزون بر یک میلیون و 150 هزار نفر در آنها زندگی می کنند.
حدود 2 هزار روستای پرجمعیت در آذربایجان غربی تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب روستایی قرار دارد.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.