کاظم محمدی اقدم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شاخص مطلوبیت قابل توجه که بالاتر از شاخص کشوری نیز محسوب می شود، با تلاش همه کارکنان شرکت آب و فاضلاب روستایی استان در نقاط مختلف به دست آمده است.
وی اضافه کرد: 13 واحد آزمایشگاهی ثابت میکروبی، 16 واحد آزمایشگاه کنترل کیفی، 2 واحد آزمایشگاه شیمی، یک واحد آزمایشگاه ریز آلاینده معدنی، یک واحد آزمایشگاه فاضلاب و یک هزار و 56 دستگاه سامانه کلرزن گازی و مایع از جمله عوامل ارتقای شاخص های سلامت آب روستایی در آذربایجان غربی به شمار می رود.
وی بیان کرد: علاوه بر آن، شاخص مطلوبیت کلر باقیمانده در آب شرب روستاهای تحت پوشش آذربایجان غربی 97.8 درصد است که در این خصوص نیز جزو رده های بالای کشوری هستیم.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی ادامه داد: در چهار سال گذشته مشکل آب آشامیدنی 42 روستای استان با نصب سامانه های تصفیه آب مرتفع شده است.
محمدی اقدم گفت: در این مدت همچنین مشکل 233 روستا با انجام اقدامات اصلاحی از جمله حفر و تجهیز چاه، جا به جایی منشا تامین، احداث خط انتقال، بهسازی چشمه و اصلاح و بازسازی مخازن رفع شده است.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی 2 هزار و 839 روستا دارد که از این تعداد، 2 هزار و 200 روستا بالای 20 خانوار است و افزون بر یک میلیون و 150 هزار نفر در آنها زندگی می کنند.
افزون بر یک هزار و 800 روستای پرجمعیت در آذربایجان غربی تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب روستایی قرار دارد.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.