به گزارش ایرنا، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو روز سه شنبه در این شورای مشورتی بیان کرد: یکی از رویکردهای سازمان منطقه آزاد ماکو استفاده از نظرات جوانان است که در این شورا ایده های پخته و عملیاتی جوانان برای استفاده در تصمیم گیری ها استفاده می شود.
غلامرضا سلیمانی با اشاره به اینکه جوانان این منطقه افرادی پر نشاط و شاداب هستند، اضافه کرد: پرسشگری و مطالبه گری از ویژگی جوانان است و می توادند چشم انداز توسعه این منطقه را بسیار بهتر کند.
وی حوزه لجستیک و گردشگری را راهکار کارآفرینی و برون رفت از رکود اقتصادی دانست و گفت: 90 درصد سرمایه گذاری های کارآفرینی در دنیا در حوزه خدمات لجستیک و گردشگری است که از این ظرفیت می توانیم به خوبی در منطقه بهره ببریم.
مدیرعامل منطقه آزاد ماکو استفاده از دانش کشورهای پیشرفته در حوزه بازاریابی را الزامی عنوان کرد و افزود: باید اقرار کنیم ما مهارت بازاریابی جهانی را نداریم و لازمه پیشرفت صنعتی وجود رابطه بین صنعت و نیروی انسانی تحصیل کرده ماهر است.
سلیمانی اضافه کرد: نباید فقط انتظار داشته باشیم یک سازمان خاص به زیباسازی و توسعه شهری اقدام کند بلکه جوانان باید با فرهنگسازی در جامعه، مطالبه و پرسشگری را فرهنگی همگانی کرده و از دیگر ادارات و سازمان ها نیز در راستای توسعه منطقه مطالبه گری کنند.
قائم مقام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این شورای مشورتی گفت: شورای مشورتی جوانان ظرفیتی است که در کنار مدیران می تواند نقش مهمی در تصمیم گیری ها داشته باشد به شرطی که جوانان از حاشیه ها و ذهنیت های منفی دوری کنند.
علیرضا نصیری بابیان اینکه جوانان نباید با بازسازی ذهنیت های منفی نسبت به گذشته حاشیه سازی کنند، ادامه داد: شما جوانان انرژی خود را صرف رونق تولید و اشتغال در منطقه صرف کنید.
رییس اندیشکده توسعه ای منطقه آزاد ماکو نیز در این شورای مشورتی بیان کرد: این اندیشکده با برگزاری دوره هایی به دنبال توانمندسازی، ظرفیت سازی و کارآفرینی با ارائه ایده های علمی است.
علی ملکی ادامه داد: تغییر نگرش جوانان منطقه و تسهیل در دریافت مجوزهای کسب و کار بیش از پیش در منطقه آزاد ماکو ضروری به نظر می رسد.
در این جلسه تعدادی از جوانان به ارائه نکته نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.
به گزارش ایرنا، منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از هفت منطقه آزاد کشور به لحاظ محدوده جغرافیایی منطبق بر شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در دولت تدبیر و امید به الگویی برای اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومتر مربع بوده و به تنهایی بیش از 75 درصد کل مساحت مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده و دومین منطقه آزاد بزرگ دنیاست.
این منطقه در مجاورت کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه با این کشورها به ترتیب 130 و 140 کیلومتر است.
7132/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.