جلال محمودزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به پیگیری های انجام شده از وزیر اقتصاد و سازمان امور مالیاتی کشور در این خصوص افزود: این میزان عوارض آلایندگی برای نخستین بار به حساب شهرداری ها واریز شده است.
وی اضافه کرد: پتروشیمی مهاباد سالانه باید یک تا 1.5 درصد از مجموع درآمد خود را بابت عوارض آلایندگی به شهرداری های مهاباد پرداخت کند که مبلغ اخذ شده از بابت سال 1395 شمسی است.
وی با اشاره به اینکه مبلغ اخذ شده بر اساس جمعیت بین شهرداری و دهیاری های مهاباد تقسیم شده است، بیان کرد: شهرداری مهاباد 20 میلیارد ریال، روستاهای دارای دهیاری هشت میلیارد و 204 میلیون ریال، شهرداری گوگ تپه 828 میلیون ریال، شهرداری خلیفان 89 میلیون ریال و روستاهای بدون دهیاری و عشایری 795 میلیون ریال اعتبار از این عوارض به خود اختصاص داده است.
نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی افزود: تلاش می کنیم این عوارض پتروشیمی به صورت سالانه اخذ و برای عمران و آبادی شهر و روستاهای شهرستان مهاباد هزینه شود.
به گزارش ایرنا، مجتمع پتروشیمی مهاباد در قالب طرح ساخت خط انتقال اتیلن از عسلویه به غرب کشور به طول یکهزار و ‎ 600 کیلومتر ساخته شده است تا سالانه حدود 324 هزار تن اتیلن به عنوان خوراک اصلی این پتروشیمی از عسلویه به این مجتمع تزریق شود.
مجتمع پتروشیمی مهاباد سالانه 300 هزار تن پلی اتیلن سبک خطی و سنگین (ظرفیت اسمی) و 30 هزار تن 'بوتن یک' را تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می کند.
این طرح که فعالیت های مقدماتی و مطالعاتی آن از سال 1383 و عملیات اجرایی آن از سال 1388 آغاز شده در زمینی به مساحت 185 هکتار در کیلومتر 15 جاده مهاباد ـ ارومیه احداث شده است.
شهرستان مهاباد با حدود 237 هزار نفر جمعیت در 125 کیلومتری جنوب ارومیه، مرکز آذربایجان غربی واقع است.
9903/3093/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.