سیدتقی کبیری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خوی به توافق روسای جمهوری 2 کشور ایران و ترکیه مبنی بر افزایش مبادلات تجاری 2 کشور تا سقف 30 میلیارد دلار اشاره کرد و افزود: در حال حاضر مبادلات ایران و ترکیه حدود 9 میلیارد دلار است و مرز رازی می تواند جهت رسیدن به این هدفگذاری نقشی اساسی ایفا کند.
وی با انتقاد از عملکرد ضعیف مسوولان در طول سال های گذشته افزود: مرز رازی به‌ عنوان امن ‌ترین و نزدیک‌ ترین مسیر به ترکیه و اروپا قلمداد می شود و زیرساخت‌ها و راه دسترسی به آن باید پیش از اینها فراهم می شد.
نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جاده خوی به قطور جزو پروژه های ملی است، بیان کرد: تخصیص اعتبار ویژه از محل منابع ملی به عملیات اجرایی آن سرعت بخشیده است.
وی افزود: با قرار گرفتن این مسیر راهبردی در ردیف پروژه‌های عمرانی، مسوولان امر در صدد جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای اتمام این جاده مهم و حیاتی هستند.
وی بیان کرد: مرز رازی خوی علاوه بر داشتن راه دسترسی زمینی، تنها مسیر ریلی کشور به ترکیه محسوب می شود و در بعد تجاری و مسافری ظرفیت قابل توجهی دارد.
وی اضافه کرد: مطالعات قطعه دوم جاده به طول 20 کیلومتر با اعتباری بالغ‌ بر 350 میلیارد ریال انجام شده است و تکمیل پایانه مرز رازی که فاز اول آن در چند ماه آینده کلنگ زنی می‌شود، به توسعه منطقه منجر می ‌شود.
به گزارش ایرنا مرز زمینی و ریلی رازی خوی در گسترش تردد مسافر و جذب گردشگر خارجی نقش بسزایی دارد به طوری که در طول یکسال از این مرز نزدیک به 520 هزار مسافر تردد کرده اند؛ مرز رازی خوی سومین مرز رسمی ایران با ترکیه در آذربایجان غربی است و نقش موثری در رونق اقتصادی منطقه دارد.
7132/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.