به گزارش ایرنا محمد چاکای /mehmet cakay/ روز چهارشنبه در دیدار با مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی افزود: یکی از مؤثرترین عوامل رونق بازار کار و توسعه جوامع، آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه ای بوده و آذربایجان غربی به خوبی در این خصوص پیشرفت کرده است.
وی ادامه داد: همکاری های مشترک علاوه بر آموزش های مهارتی در بخش های مختلف صنعتی می تواند در زمینه های علمی، فرهنگی، ورزشی و گردشگری نیز بین استان های مختلف ایران و ترکیه دنبال شود.
'چاکای' با تأکید بر تغییر در رویکردهای آموزشی در کشورهای پیشرفته و حرکت به سمت آموزش های مهارتی، ادامه داد: آموزش های فنی و حرفه ای ایران همسو با نظام مهارتی کشورهای پیشرفته است و می توان از ظرفیت آن برای توسعه مهارت آموزی در شرق ترکیه بهره برد.
محسن مددی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی نیز نسبت به همکاری های مشترک در چهارچوب مقررات موجود ابراز امیدواری کرد.
به گزارش ایرنا در پایان این دیدار مقرر شد تا در خصوص انعقاد تفاهم نامه همکاری های مشترک 2 طرف، پیگیری های لازم صورت گیرد.
بر اساس اعلام مسوولان فنی و حرفه ای آذربایجان غربی بیش از 70 هزار نفر طی یک سال گذشته در جای جای این استان مرزی آموزش مهارتی دریافت کرده اند.
8137/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.