به گزارش ایرنا حسین ولی زاده روز پنجشنبه در دیدار با رییس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی و مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی افزود: این سازمان به دنبال توسعه صنعت ورزش در منطقه است و به زودی بسته های سرمایه گذاری ورزشی را در اختیار علاقه مندان به فعالیت های اقتصادی قرار می دهد.
وی از عقد تفاهم ‌نامه همکاری با جمهوری خود مختار نخجوان و استان آغری ترکیه در آینده نزدیک خبر داد و افزود: افزایش سرانه فضای ورزشی، برگزاری رویدادهایی ملی و بین المللی و طرح های استعداد یابی در رشته های مختلف ورزش منطقه از جمله اقدامات این سازمان در بخش ورزش است.
یوناتن بت کلیا، دبیر فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار گفت: در راستای توسعه ورزش منطقه آزاد ماکو فراکسیون ورزش و مجمع نمایندگان استان آماده همکاری با این سازمان هستند.
عبدالله چمن قلی، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز با اشاره به اینکه فعالیت های خوبی در حوزه ورزش در منطقه آغاز شده است، افزود: در سایه تعامل و همکاری ظرفیت های ورزش منطقه آزاد ماکو شکوفا می شود.
به گزارش ایرنا منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از هفت منطقه آزاد کشور به لحاظ محدوده جغرافیایی منطبق بر شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومتر مربع بوده و به تنهایی بیش از 75 درصد کل مساحت مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده و دومین منطقه آزاد بزرگ دنیاست.
این منطقه در مجاورت کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه با این کشورها به ترتیب 130 و 140 کیلومتر است.
3072/7132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.