به گزارش ایرنا محمدمهدی شهریاری شامگاه شنبه در شورای اداری آذربایجان غربی با حضور معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خنواده افزود: سال گذشته 200 هزار نفر از مرزهای استان تردد کرده و عازم این شهر شده بودند و پیش بینی می شود تا پایان سال این تعداد به یک میلیون نفر برسد.
استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: علت این تردد به خاطر یک سری محدودیت هایی است که اغلب غیرشرعی هم نیستند اما در جریان این امر ارز بسیاری از کشور خارج و اقتصاد به چالش کشیده می شود.
وی افزود: امروز اقتصاد بزرگترین مشکل کشور است و بیکاری هم از این مشکل اقتصادی ناشی می شود.
شهریاری با بیان اینکه راه حل بسیاری از مشکلات دست خود ماست ولی منابع و امکانات دولت محدود است، گفت: بدهی دولت و بودجه محدود، سرمایه گذاری های خارجی را طلب می کند تا دوباره رونق تولید در کشور فراهم شود اما امروز قادر به حفظ سرمایه های داخل استان و کشور نیستیم.
شهریاری با اشاره به اینکه حاشیه نشینی در ارومیه بیداد می کند، افزود: حاشیه نشینی تهدیدی جدی برای این استان به شمار می رود و علت بروز آن توزیع ناصحیح و ناعادلانه ثروت است؛ این پدیده باید با ایجاد رونق اقتصادی حل شود.
وی با اشاره به نقش بانوان در جامعه افزود: بانوان امروز موتور محرکه و از عوامل رشد جامعه هستند و 25 درصد از وظیفه آموزشی کشور را برعهده دارند اما نسبت جنسیتی درباره آنان رعایت نشده و دولت دوازدهم در صدد تغییر این نگرش است.
وی ابراز امیدواری کرد تا نمایندگان مجلس از بانوان پشتیبانی کرده و شجاعت آن را داشته باشد که در بین رسانه ها و مجلس از حقوق بانوان دفاع کنند.
استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: زنان ایرانی امروز تمام قله های دنیا را فتح کرده اند و در اوج اغلب قله های موفقیت جهانی هستند.
به گزارش ایرنا دهمین شورای اداری استان شامگاه شنبه با حضور معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده و مدیران استانی برگزار شد.
7125/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.