محمد مهدی شهریاری روز شنبه در حاشیه افتتاح طرح های عمرانی سلماس و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کشور در یک مقطع حساس قرار گرفته و دارای مشکلات مالی فراوانی است و جذب سرمایه گذاری خارجی در نقاط مختلف بویژه آذربایجان غربی یکی از راهکارهای مهم برای از بین بردن این مشکلات است.
وی افزود: با جذب 50 تا 60 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی طی هر سال در استان، می توان در زمینه رشد و توسعه استان گام های محکمی برداشت.
استاندار آذربایجان غربی لزوم همکاری مردم با دولت را در زمینه عمران و آبادانی استان مهم عنوان کرد و افزود: آذربایجان غربی از تمامی زیرساخت های لازم برای توسعه و عمران برخوردار است و همه باید در این زمینه دولت را یاری دهند.
شهریاری همچنین به پتانسیل های فراوان سلماس در زمینه های مختلف اشاره کرد و گفت: منطقه ویژه اقتصادی سلماس یکی از مناطق مستعد در استان و شمالغرب کشور برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی بوده و رایزنی های لازم با برخی از سرمایه گذاران کشور ترکیه صورت گرفته است.
وی اظهار امیدواری کرد که با بازگشایی بازارچه مرزی مرزی کوزه رش زمینه ورود هر چه سریع تر بازرگانان کشور ترکیه به منطقه ویژه اقتصادی سلماس فراهم شود.
استاندار آذربایجان غربی همچنین بر فعال کردن همه کارگروه های تخصصی استان تاکید کرد و گفت: همه کارگروه ها در زمینه های مختلف باید فعال باشند زیرا فعالیت این کارگروه ها به عمران و آبادی استان کمک فراوانی می کند.
وی حمایت از نخبگان، واحدها و شرکت های دانش بنیان را از اصلی ترین سیاست های دولت در این استان عنوان کرد و افزود: استانداری آذربایجان غربی نیز حمایت از نخبگان، پژوهشگران، واحدها و شرکت های دانش بنیان استان را جزو اولویت ها و سیاست های خود می داند و تا حد امکان از آنان حمایت می کند.
استاندار آذربایجان غربی انسجام اطلاعاتی و پیگیری را از جمله راه های موفقیت در جذب سرمایه گذاران به استان دانست و گفت: دستگاه های اجرایی مسیر را برای سرمایه گذاران در استان هموار و تسهیل کنند.
شهریاری با تاکید بر اینکه بروکراسی زمانبر اداری، رغبت سرمایه‌گذاران را از بین می‌ برد، افزود: بسیاری از فرآیندهای اداری غیرضروری است و با تصمیم های فوری مدیران می توان سرعت اجرای کارها را بالا برد.
وی اضافه کرد: فرآیند جذب سرمایه گذار امری سخت و دشوار است زیرا سرمایه گذاران می خواهند سرمایه خود را در جایی هزینه کنند که از سودآوری لازم برخوردار باشد و دستگاه های اجرایی باید از فرصت های موجود نهایت استفاده را ببرند.
به گزارش ایرنا محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان غربی امروز /شنبه/ برای بهره برداری از 49 طرح عمران روستایی، هفت طرح عمران شهری و آغاز عملیات گازرسانی به 22 روستا در بخش مرکزی سلماس در این شهرستان حضور یافته بود.
7156/3072
** خبرنگار: جمال فرخیان ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.