به گزارش ایرنا نقش برجسته مردم در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی از یک طرف و بازخوانی رفتار بزرگان دین و مسئولان رده بالای نظام با مردم از طرف دیگر اهمیت دیدارهای چهره به چهره مسئولان آذربایجان غربی با مردم در نظام مردم سالاری دینی را بیش از پیش مشخص می کند.
کارشناسان علوم ارتباطات اجتماعی نیز معتقدند که ارتباط چهره به چهره ﺑﻬﺘـﺮﯾﻦ نوع ارتباطات میان فردی بوده و بسیاری از ضعف های ارتباط نوشتاری در این فراگرد ارتباطی دوسویه وجود ندارد.
استاندار آذربایجان غربی در حاشیه دیدار با مردم در محل استانداری به خبرنگار ایرنا گفت: رسیدگی به مشکلات مردم و حل و فصل آنها وظیفه ای بر عهده مسئولان است و ملاقات های مردمی با همین رویکرد باید در برنامه های تمامی مسئولان این استان گنجانده شود.
محمدمهدی شهریاری خطاب به مدیران دولتی این استان، افزود: دیدار مردمی همیشه می تواند مفید باشد و مردم نیز انتظار دارند تا مسائل و مشکلات خود را در یک محیط متفاوت تر از محیط اداری و به صورت رودرو با مسئولان در میان بگذارند.
وی با اشاره به اینکه مسئولان ادارات در برخی مواقع به دلیل مشغله کاری رسیدگی حضوری به مشکلات را فراموش می کنند، افزود: این دیدارها، سوتفاهم ها (مبنی بر اینکه مسئولان با مردم فاصله گرفته اند) را برطرف می کند و مردم متوجه می شوند که مسئولان در کنارشان هستند.
وی همچنین با اشاره به دیدارهای 6 ساعته خود با مردم در 14 بهمن سال جاری، ادامه داد: در این دیدارها مشکلات بسیاری از مردم حل و فصل شد و رسیدگی به آنها نیز مورد توجه مدیران مربوطه قرار گرفت.
گفت و گوی خبرنگار ایرنا با مردمی که برای دیدار با استاندار آذربایجان غربی آمده بودند نیز در برخی از موارد بیانگر دیدگاه های انتقادی آنان نسبت به نحوه دسترسی به مسئولان دولتی و مدیران شهرداری هاست.
حمزه سلامی، سرمایه گذار بخش خصوصی و یکی از مراجعه کنندگان ملاقات مردمی با استاندار آذربایجان غربی گفت: از شهرستان میاندوآب برای بیان مشکل ' ممانعت مدیران محلی از سرمایه گذاری' به دیدار استاندار آمده ام.
وی با اشاره به اینکه مسئولان شهری در برخی از موارد همکاری مناسبی با بخش خصوصی ندارند، افزود: اگر همه مسئولان دیدارهای چهره به چهره با مردم را در دستور کار قرار دهند، بسیاری از مشکلات مردم به سادگی رفع می شود.
محمدباقر برگی از ارومیه یکی دیگر از ملاقات کنندگان مردمی استاندار نیز با اشاره به اینکه دسترسی به برخی از مدیران با دشواری هایی روبرو است، گفت: در دفاتر برخی از مسئولان همانند بیگانه ها با ما رفتار می شود و اگر کاری با مسئولی داشته باشیم، مجبوریم تا وی را در خیابان یا در نماز جمعه ملاقات کنیم و وقت دیدار را از خودشان بگیریم.
غلام سجودی از میاندوآب نیز با اشاره به اینکه دسترسی به مسئولان استانی برای ما راحت تر از دسترسی به مسئولان شهری است، افزود: متاسفانه دسترسی به مسئولان شهری سخت است و ما مجبور می شویم برای حل مشکلات خود به مسئولان استانی رجوع کنیم.
نادر مسعود زاده نیز بیان کرد: مدت چهار سال است که یک مشکل ساده در اداره راه و شهرسازی و سازمان همیاری برای بنده پیش آمده اما دیدار مدیران این اداره برای در میان گذاشتن موضوع، هنوز مقدور نشده است.
بهرام محمدی با اشاره به اینکه مدت هفت سال است که به خاطر یک گره بانکی دچار مشکل شده است، افزود: این مشکل قابل رفع بوده اما در پیچ و خم بروکراسی اداری به طول انجامیده است.
غلامرضا محمدنژاد، جانباز 35 درصد نیز با اشاره به اینکه بیش از یک سال است که برای حل مشکل اش به استانداری رفت و آمد می کند، گفت: دسترسی به برخی از مسئولان دشوار است.
به گزارش ایرنا روز گذشته و برای دومین بار70 نفر از ثبت نام کنندگان سامانه 111 از ساعت 16:30 تا 22:30 با استاندار دیدار کردند و به بیان مشکلات و دیدگاه های خود پرداختند.
اگرچه برقراری ارتباط چهره به چهره هنوز نیز از موثرترین انواع ارتباطات به شمار می رود اما به دلیل سختی ها و پیچیدگی های زندگی امروزی و تحولات چشمگیر و شگرف عصر ارتباطات، کانال های ارتباطی متنوع و کم هزینه ای برای برقراری ارتباطات بوجود آمده است.
مرکز ارتباطات مردمی با تغییر ساختار ارتباطات مردمی در کشور تحولی عظیم را در برقراری کمی و کیفی ارتباطات ایجاد کرده که افتتاح پروژه ملی سامد 111 جزو آنهاست
یکی از مجاری شبکه یکپارچه ارتباط مردم با دولت (سامد) در سراسر کشور، این سامانه تلفنی است که همه آحاد ملت می توانند ایده ها، پیشنهادات، انتقادات، شکایات و درخواست های خود از دولت را با آن مطرح کنند.
در واقع هدف از راه اندازی این سامانه، تمهید شرایط لازم برای برقراری ارتباطات موثر و کارآمد و نیز پاسخگویی سریع و صحیح به مسائل و مشکلات مردم در رابطه با دستگاه های اجرایی است.
در دولت تدبیر و امید با راه اندازی سامانه سامد، مردم بدون دغدغه، مشکلات، انتقادها، پیشنهادها و نظرات خود را به کارشناسان حاضر اعلام می کنند و تمامی آنها به دست مسئولان می رسد تا زمینه برطرف شدن این مشکلات و اجرای نظرات در صورت امکان فراهم شود.
8135/ 3072
** گزارش از: شهین بیدادرس ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.