فریدون بابایی روز دوشنبه در بازدید از محل احداث شهرک صنعتی غیردولتی خلخال در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شهرک در زمینی به مساحت 50 هزار متر مربع در مجاورت شهرک صنعتی خلخال با هدف راه اندازی کارخانه های تولید فرآورده های لبنی و بسته بندی مواد غذایی ، گیاهان دارویی و محصولات کشاورزی راه اندازی می شود.
وی اظهار کرد: مذاکرات مربوط به الحاق پنج هکتار زمین خریداری شده از سوی سرمایه گذار بخش خصوصی به شهرک صنعتی موجود خلخال بدلیل درخواست هزینه های بالا از سوی مسوولان شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل به نتیجه ای نرسید.
وی گفت: برای حمایت از سرمایه گذار بخش خصوصی و ایجاد صدها شغل پایدار در بخش صنعت این شهرستان تصمیم به ایجاد شهرک صنعتی غیردولتی در محل زمین خریداری شده توسط بخش خصوصی گرفته شد.
فرماندار خلخال افزود: در حال حاضر ظرفیت 22 هکتار زمین تنها شهرک صنعتی این شهرستان تکمیل شده و هم اکنون محلی برای احداث و راه اندازی طرح های جدید در این شهرک وجود ندارد و راه اندازی هرگونه طرح جدید در این شهرک مستلزم اجرای طرح توسعه شهرک صنعتی با خرید اراضی بخش خصوصی مجاور شهرک و حل مشکلات مربوط به قوانین دست و پاگیر الحاق زمین جدید به شهرک می باشد.
وی با اعلام هرگونه همکاری و حمایت از پروژه راه اندازی شهرک صنعتی غیردولتی خلخال از مسوولان دستگاه های اجرایی این شهرستان خواست همکاری لازم در نیرو رسانی ، تامین آب مورد نیاز این شهرک و احداث راه دسترسی به این محل برای سهولت در راه اندازی نخستین شهرک صنعتی بخش خصوصی این منطقه اعمال کنند.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
تاکنون در استان اردبیل 900 واحد تولیدی و صنعتی پروانه فعالیت گرفته اند که از این تعداد 600 واحد فعال و نیمه فعال هستند.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.