مدیرعامل منطقه آزاد ماکو گفت: منطقه آزاد ماکوبراساس برنامه ریزی های منطقه ای توسعه می یابد.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، غلامرضا سلیمانی در نشست خبری با اصحاب رسانه آذربایجان غربی، منطقه آزاد ماکو را منطقه ای جوان عنوان کرد و ضمن تاکید بر اینکه چشم انداز منطقه آزاد حول محور توسعه پایدار مبتنی بر فناوری است گفت: برنامه ریزی منطقه ای و بخشی در دستور کار سازمان قرار دارد به گونه ای که نسخه ها باید منطقه ای باشد و هر شهرستان برنامه پیشبردی خاص خود را برای توسعه داشته باشد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو فعالیتهای سازمان را تنها محصور به بعد اقتصادی ندانست و تصریح کرد: توسعه حوزه های اجتماعی و فرهنگی در کنار احیای اقتصاد منطقه به جد پیگیری میشود.

وی با تاکید براینکه منطقه آزاد ماکو باید شهرهایی با قابلیت میزبانی از توریستها و ایرانگردها باشد خاطر نشان کرد: چند شهر منطقه آزاد ماکو در راستای توسعه شهر هوشمند، هوشمند خواهند شد که در مرکزیت آنها بازرگان قرار خواهد داشت.

سلیمانی افزود: منطقه آزاد ماکو در مرحله درس آموزی قرار دارد و در حال مطالعه، یادگیری و تعیین چشم انداز برای منطقه هستیم.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو تاکید کرد: بورالان را سبز نگه خواهیم داشت تا تجربه خشک و تبدیل شده به بیابان در بورالان ماکو تکرار نشود.

وی با اشاره به اینکه دولت دیگر‌ توانایی سرمایه گذاری ندارد افزود: اما منطقه ما نیاز به پروژه های عمرانی و بهبود زیرساخت ها دارد که در همین راستا نیازمند جذب سرمایه گذار هستیم و نقش رسانه ها در شناسایی این ظرفیتها بسیار چشمگیر است.

وی همچنین از اجرای طرح های توسعه لجستیک در منطقه آزاد ماکو خبر داد و تصریح کرد: از جانب منطقه آزاد ماکو هیچ پروژه ای دچار رکود نیست.

سلیمانی با اشاره به اینکه منطقه آزاد ماکو جوان است و سرمایه گذاری در منطقه دو برابر سرمایه گذاری در ارومیه زمان لازم داشت افزود: بوروکراسی اداری در منطقه خیلی پیچیده بود که به مرور زمان این مشکل حل شده و اکنون شاهد پیشرفت منطقه و توسعه سرمایه گذاری خواهیم بود.

وی با تاکید براینکه میخواهیم هر یک خانه یک کارخانه باشد افزود: امروز روستاهای منطقه باید با ایجاد زمینه های بومگردی گردشگران را به خود جذب کنند تا اقتصاد جامعه از این طریق شکوفا شود.

سلیمانی ادامه داد: ثبت شرکتها و ارائه مجوزات در منطقه آزاد ماکو به یک روز رسیده است و دفاتر منطقه آزاد ماکو در سطح استان راه اندازی شده که هدف تسهیل فرایندهای سرمایه گذاری در این منطقه است.

وی همچنین بر راه اندازی اندیشکده در این منطقه اشاره کرد و گفت: توسعه مدرسه کار آفرین، کشت صنعتی باهدف کاشت چه محصولی و به چه مقصدی ومبتنی بر فناوری روز دو مقوله مهم در این اندیشکده است.

سلیمانی با تاکید براینکه منطقه آزاد ماکو در رسانه ها کم معرفی شده افزود: منطقه آزاد ماکو برای جذب بومگرد و گردشگر نیازمند ورود رسانه ها به بحث معرفی است.

وی ورود بدون ویزای اتباع خارجی به منطقه آزاد ماکو را از دیگر اقدامات شاخص این منطقه یاد کرد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: در آمدهای سازمان به دلیل سیاستهای غلط ماقبل مدیریت کاهش یافته است ولی هیچ پروژه متوقف نشده است و به حول قوه الهی ادامه دارد.
وی با عنوان خبری مبنی بر دو شیفته شدن پروازهای فرودگاه ماکو به صبح و عصر گفت: در این خصوص در تفاهم و عقد قرار داد با شرکتهای هواپیمایی هستیم.

سلیمانی تاکید کرد: ۶۰ کیلومتر آزاد راه در حال تکمیل است و راه آهن منطقه آزاد ماکو با اتصال به منطقه آزاد ارس در جهت اتصال به راه آهن کشور ترکیه بین المللی خواهد شد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.