به گزارش ایرنا محمدمهدی شهریاری روز یکشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان غربی که با حضور سعید نمکی، معاون سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، افزود: در حال حاضر دستگاه های دیالیز استان وضعیت مناسبی ندارد و بخش قابل توجهی از این دستگاه ها از رده خارج است.
وی اضافه کرد: 400 بیمار در ارومیه به صورت چهار شیفته در بیمارستان آیت الله طالقانی این شهر دیالیز می شوند و وضعیت دستگاه های دیالیز شرایط نامناسبی را ایجاد کرده است.
وی در بخش دیگری با قدردانی از توجه ویژه سازمان برنامه و بودجه به آذربایجان غربی بیان کرد: جبران عقب ماندگی های دیرینه این استان نیازمند تامین اعتبار و توجه بیش از پیش مسوولان کشوری است.
استاندار آذربایجان غربی در خصوص مشکلات استان گفت: وضعیت نامناسب شاخص های سواد، آموزش و تخت های بیمارستانی، کمبود نیروی انسانی در نهادهای مختلف از جمله نهاد حمایتی بهزیستی، مشکل زیرساخت های بهداشتی و درمانی به ویژه بیمارستان 600 تختخوابی ارومیه، سرانه پایین فضای ورزشی و مشکلات بسیار زیاد بخش آموزش و پرورش از جمله آنهاست.
شهریاری اظهار امیدواری کرد که سفر هیات ویژه ای از سازمان برنامه و بودجه به استان، زمینه توسعه بیش از پیش آذربایجان غربی را فراهم کند.
به گزارش ایرنا، معاون سازمان برنامه و بودجه و روسای امور مختلف معاونت علمی، فرهنگی و اجتماعی این سازمان دیروز و امروز برای بررسی وضعیت طرح های عمرانی این حوزه در استان حضور داشتند.
بیمارستان ها، مراکز آموزشی، ندامتگاه ها و ورزشگاه های در حال ساخت از جمله اماکن مورد بازدید این هیات در 2 روز گذشته بود.
2093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.