به گزارش ایرنا، رقیه یادگاری روز سه شنبه در نشست شورای توسعه مدیریت استان مرکزی در محل استانداری این استان، افزود: عملکرد 57 دستگاه اجرایی استان در این فرآیند مورد ارزیابی قرار گرفت و دستگاه های برتر در جشنواره شهید رجایی که در هفته دولت در استان برگزار می شود تقدیر می شوند.
وی ادامه داد: ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی استان در پنج گروه بندی شامل عمومی، قضایی و اجتماعی، شرکت ها، بانک ها و بیمه ها، آموزشی و فرهنگی، سلامت و سازمان های حمایتی و زیر بنایی و تولیدی انجام شد که در این فرآیند از هر گروه یک دستگاه به عنوان دستگاه برتر انتخاب شد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی اظهار داشت: همچنین عملکرد دستگاه هایی که نسبت به سال های گذشته بهبود داشته بودند نیز بر اساس شاخص های اختصاصی و عمومی مورد ارزیابی قرار گرفتند که از این دستگاه ها نیز پنج دستگاه برتر انتخاب و برای تقدیر در جشنواره شهید رجایی استان معرفی شدند.
وی اضافه کرد: سه دستگاه اجرایی نیز تنها در شاخص های عمومی تقویت چشمگیری داشتند که آنها نیز در جشنواره شهید رجایی تجلیل می شوند.
یادگاری در خصوص شاخص های عمومی و تخصصی نیز توضیح داد: شاخص های تخصصی بر مبنای وظایف و ماموریت های اصلی دستگاه ها است و شاخص های عمومی که در بین همه دستگاه مشترک بوده مواردی همچون اصلاح نظام اداری، سازماندهی نیروی انسانی، دولت الکترونیک و بهبود فضای کسب و کار را شامل می شود.
وی همچنین در خصوص استقرار میز خدمت در دستگاه های دولتی نیز گفت: این اقدام به عنوان یک مولفه رعایت حقوق شهروندی در دستگاه های دولتی است.
یادگاری افزود: استقرار میز خدمت حضوری در نهادهایی که ارباب روجوع متعارف و زیاد دارند یک وظیفه محسوب می شود و دستگاه ها موظف اند در راستای دسترسی آسان به مسئول مربوطه و افزایش کیفیت خدمت رسانی از این امکان استفاده کنند.
وی یادآوری کرد: میز خدمت تنها یک راهنما نیست بلکه باید یک واحد ارائه کننده خدمت کامل به ارباب رجوع محسوب شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی گفت: میز خدمت در آینده با هدف ایجاد هماهنگی دستگاه های اجرایی با یکدیگر به صورت الکترونیکی به ارباب رجوع خدمات ارائه می کند.
استان مرکزی 12 شهرستان، 33 شهر و یک میلیون و 440 هزار نفر جمعیت دارد.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.