به گزارش ایرنا 'سعید نمکی' شامگاه شنبه در نشست با دانشگاهیان ارومیه با تاکید بر اینکه موازی کاری در نظام های آموزشی جایگاهی ندارد، افزود: حذف این موازی کاری ها و عملکردهای جزیره ای به توسعه و پیشرفت منجر می شود.
وی با تاکید بر اینکه هزینه کرد در دانشگاه ها نوعی سرمایه گذاری است، اضافه کرد: تحولات بزرگ همواره از دانشگاه به جامعه ریشه دوانده است و آبادانی کشور نیز از مسیر دانشگاه می گذرد.
وی با اشاره به اینکه انسان توسعه یافته شاخص اصلی توسعه یافتگی است، گفت: اگر جامعه ای توسعه یافته باشد و در عوض انسان های آن جامعه بویی از علم نبرده باشند، آن جامعه به بیراهه می رود و تمامی امکاناتش را برباد می دهد.
معاون سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: توسعه یعنی اینکه نیروی انسانی تبدیل به سرمایه اجتماعی شود و این امر جز با دانش آموختگی محقق نمی شود.
وی ادامه داد: کشور برای پرورش انسان توسعه یافته نیازمند پیشرفت دانشگاه ها بدون موازی کاری بوده و در این مسیر رسالت اصلی دانشگاه، علم آموزی است.
وی بیان کرد: در حال حاضر آموزش در دانشگاه های ما از مسئله محوری دور شده است و این کار سرمایه ملی را به فنا می برد.
'نمکی' افزود: هنوز طرح های دانشگاهی گره از مشکلات کشور باز نکرده است و باید اولویت های ملی در صدر برنامه های پژوهشی دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری قرار بگیرد.
وی بیان کرد: دانشگاها و پارک های علم و فناوری نگران تخصیص بودجه نباشند و بدانند که بودجه سال جاری 100 درصد تخصیص می یابد و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
معاون سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی را ویترین فرهنگی کشور خواند و افزود: این استان در طول تاریخ مدیران قدرتمند و با اخلاصی را به انقلاب اسلامی تحویل داده است.
نمکی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی از سوی سازمان برنامه و بودجه به عنوان پایلوت انتخاب شده است، اضافه کرد: طرح های بزرگ استان مورد ارزیابی قرار می گیرد و در صورت امکان تمامی طرح های مهم آن تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.
رییس پژوهشکده آرتمیا و آبزی پروری دانشگاه ارومیه نیز در ابتدای این جلسه گفت: به دلیل اهیمت بالای آرتمیا برای صنعت آبزی پروری، مرکز تحقیقاتی آرتمیا فعالیت خود را به زودی در ارومیه آغاز می کند.
'ناصر آق' ادامه داد: آرتمیا غذاهای زنده موجودات ریزی است که در مرحله اول لاروی ماهی/دوران در تخم بودن ماهی/ و میگو استفاده می شود و بدون آن به عنوان زیربنای آبزی پروری این صنعت فلج می شود.
وی بیان کرد: دریاچه ارومیه از ظرفیت بالای تولید آرتمیا برخوردار است و پس از احیای فاز اول دریاچه، می توان سالانه حداقل یکهزار تن تخم آرتمیا در آن تولید کرد.
به گزارش ایرنا سعید نمکی، معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور همراه با 2 مشاور و روسای امور «سلامت و رفاه اجتماعی»، «فرهنگی، گردشگری و ورزش»، «آموزش عالی» و «آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای» به آذربایجان غربی سفر کرده است.
3072/8135
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.