به گزارش ایرنا جمشید محبت خانی روز پنحشنبه در جمع محیط بانان آذربایجان غربی با بیان اینکه طبق نظر رییس سازمان حفاظت محیط زیست باید نیروهای ستادی کاهش و محیط بانان افزایش پیدا کنند، افزود: 70 درصد از کارکنان سازمان را در آینده محیط بانان تشکیل خواهند داد.
وی گفت: سازمان حفاظت محیط زیست با هدف صیانت از محیط زیست درصدد ارتقای نسبت محیط بانان به کارکنان این سازمان در سطح کشور است.
محبت خانی بیان کرد: صیانت از محیط زیست با یاری و مشارکت مردم میسر می شود و همه 80 میلیون جمعیت کشور باید به محیط بانان توانمند تبدیل شوند و اطلاعات شفافی از وضعیت منابع آب و خاک کشور داشته باشند.
فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست با تاکید بر تعریف ردیف بودجه ای مستقل برای این یگان، اضافه کرد: دستیابی به اهداف تدوین شده در سازمان حفاظت محیط زیست و ثبت گام های ماندگار در سایه تعامل با مردم حاصل می شود.
وی با اشاره به الزامی بودن آموزش و تشریح قانون بکارگیری سلاح برای محیط بانان، گفت: طبق پیگیری های انجام شده از این پس محیط بانان اگر در هنگام انجام وظیفه تیراندازی کرده یا جرم خاصی را مرتکب شوند، پرونده آنان چه در مقام شاکی و چه متهم در دادگاه نظامی رسیدگی می شود.
به گزارش ایرنا محیط بانان به عنوان حافظان پارک های ملی و منابع طبیعی در خط مقدم مبارزه با شکارچیان و آسیب زنندگان به محیط زیست هستند و کار آنان از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است.
هر محیط بان محیط زیست در کشور وظیفه حراست از حدود 11 تا 12 هزار هکتار از طبیعت و عرصه های حفاظت شده را بر عهده دارد.
7125/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.