فاطمه مقدم تبریزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این افراد در قالب 2 گروه جهادی خواهران و برادران به 10 روستای محروم اعزام شدند تا به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی بپردازند.
وی به اقدامات رایگان بهداشتی و درمانی برای روستائیان توسط این گروه جهادی اشاره کرد و ادامه داد: برپایی کلاس های آموزشی بهداشتی ویژه زنان و بیماری های واگیر دار، تست فشار خون و قند خون، مشاوره های غذایی از جمله مهمترین خدمات دانشجویان در قالب اردوهای جهادی در این مناطق است.
وی اقدامات فرهنگی را لازمه تکمیل این اقدامات بهداشتی عنوان کرد و گفت: برگزاری مسابقات ورزشی، ایستگاه های نقاشی ویژه کودکان و پخش انواع بروشورهای بهداشت و سلامت از برنامه های جنبی این حرکت جهادی است.
به گزارش ایرنا اردوهای جهادی مجموعه ای از فعالیت های خود جوش است که توسط دانشجویان، طلاب حوزه های علمیه، دانش آموزان، دانشجویان و سایر جوانان داوطلب در مناطق محروم کشور برگزار می شود.
در این اردوها هر فرد و گروه بنابر ظرفیت ها و توانایی های موجود، انواع خدمات از جمله انجام پروژه های عمرانی مورد نیاز منطقه، خدمات کشاورزی، پزشکی، درمانی، آموزشی و تحصیلی را در کنار فعالیت های فرهنگی ارائه می دهند.
7132/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.