حجت االاسلام محمد داداش زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مستند در خصوص آن گروه از علمای شیعه و سنی است که در انقلاب سهم داشتند و پدر شهید، جانباز یا ایثارگر هستند.
وی ادامه داد: این مستند از سوی تبلیغات اسلامی استان و با همکاری حوزه هنری و شورای روحانیت ارومیه به زبان بومی و محلی هر شهرستان تهیه شده و پس از طی مراحل تدوین از صدا و سیما پخش می شود.
مسوول تهیه مستند علما و روحانیت استان در رابطه با هدف از ساخت این مستند گفت: با هدف تدوین این مستند ۳۰۰ روحانی بالای ۷۰ سال در استان شناسایی شدند که برخی از آنان به علت کهولت سنی قدرت تکلم ندارند.
مصطفی قلی زاده علیار افزود: محمد خلیلی فیلم بردار این مجموعه بوده و سه مشاور نیز شامل حجت الاسلام محمد داداش زاده رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان، حجت الاسلام محمد خان بابایی امام جمعه نوشین شهر و احد هوشمند قره باغ رئیس حوزه هنری استان در ساخت مجموعه همکاری می کنند.
وی همچنین در خصوص افرادی که کمک های فکری بسیاری در ساخت مستند دارند، گفت: حجت الاسلام عبدالرحیم نیساری، حجت الاسلام رامین خورنژاد حسینی، حجت الاسلام صادقی و حجت الاسلام حسین خانی همفکری مساعدت آمیزی در راستای ساخت این مستند دارند.
به گزارش ایرنا علمای اهل تسنن و تشیع آذربایجان غربی در هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی نقش برجسته ای ایفا کرده اند و وجود شهید، جانباز و آزاده از میان علمای استان گواه روشنی براین ادعاست.
انقلاب اسلامی در آستانه 40 سالگی خود قرار گرفته است و بر همین اساس تبیین ابعاد مختلف این انقلاب و بازخوانی مبارزات افراد انقلابی و تاثیرگذار آنان ضروری است.
3072/8135
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.