به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اصغر طهماسبی روز دوشنبه در گردهمایی طلاب شیعه و سنی شهرستان رامیان در شرق استان گلستان اظهار داشت: اولین گردهمایی بین شیعه و سنی استان گلستان در دولت دوازهم را شهرستان رامیان برگزار کرده است که نشانه همدلی پیروان مذاهب در این منطقه است.
وی افزود: همه مذاهب در زیر بیرق اسلام و در راستای توحید و یگانگی خداوند با همزیستی مسالمت آمیز زندگی می کنند ولی نباید از دشمنان اسلام که از زمان پیامبر تا به حال که در صدد ضربه زدن به دین و اتحاد بین مسلمانان هستند، غافل شد.
وی گفت: دشمنان اسلام با سردمداری آمریکا و با دسیسه چینی رژیم اشغالگر قدس تلاش می کنند تا بذر نفاق و بد دلی را در میان امت اسلام برویانند که این موضوع با راهنمایی های رهبر فرزانه انقلاب و با صبوری مردم همیشه در صحنه و انقلابی ایران، همیشه با شکست روبرو شده است.
طهماسبی گفت: در برهه زمانی خیلی حساسی به سر می بریم و از همین رو می بایست وظیفه خود را به درستی ایفا کنیم و در این بین ائمه جماعات باید تلاش کنند با یک سیاستگذاری مناسب و گفتمان صحیح با مردم، گام های موثری در راستای وحدت و همبستگی بیشتر بردارند.
معاون استاندار گلستان با بیان اینکه استکبار جهانی در هر دوره برای ناکام کردن انقلاب اسلامی به نقشه ای جدید متوسل شده است، خاطر نشان کرد: تحمیل جنگ در ابتدای پیروزی انقلاب، تامین گروهک های تروریستی برای از بین بردن نخبه های کشور و انواع فشارها از قبیل تحریم ها برای ایجاد نارضایتی در داخل از جمله دسیسه های دشمنان برای مقابله با انقلاب اسلامی است.
وی افزود: در هر برهه زمانی ایران اسلامی نشان داد کشوری که بر پایه ولایت فقیه و خدامحوری بنا شده باشد، مقاوم و استوار خواهد ماند.
وی افزود: هدایت و راهبری جامعه به عهده علما، دین مداران و حوزویان شیعه و سنی است زیرا همه جامعه و مذاهب از وجود امنیت و آرامش بهره می برند.
طهماسبی با اشاره به وضعیت کم آبی در کشور و استان گلستان تصریح کرد: سرانه استفاده از آب هر ایرانی سه برابر مصرف جهانی است و این موضوع باید با تبلیغ درست علمای شیعه وسنی در بین مردم و فرهنگ سازی برای صرفه جویی و استفاده درست و مناسب تصحیح شود زیرا اسراف از نظر اسلام جایز نیست.
معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: وظیفه علما بسیار سنگین است و آگاهی بخشی این قشر می تواند چراغ راهنمای جامعه باشد.
به گزارش ایرنا، در این نشست رییس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان رامیان نیز با تشریح مشکلات طلاب منطقه گفت: کمبود خانه عالم از عمده مشکلات طلبه های مشغول در این منطقه است که با تخصیص 2 میلیارد ریال بودجه و احداث10 خانه عالم با همیاری مردم ، کمبودها در این زمینه قابل جبران است.
حجت الاسلام محمد باقر جلالی خاطرنشان کرد: بسیاری از طلبه های این منطقه وضعیت مسکن مناسبی ندارند و لازم است با هماهنگی برخی دستگاه ها و همکاری دهیاران این مشکل رفع شود.
امام جمعه رضاآباد نیز در این مراسم گفت: عالم و دانشمند باید سالم باشد تا مورد توجه مردم قرار گیرد و زمانی که مسئولان، عالمان و مدیران ما کور و خراب شدند جامعه نیز فاسد می شود.
مولوی عبدالغفور جمالزایی افزود: مدیران ما باید افراد و همکاران خوبی داشته باشند تا بتوانند بخوبی به وظایفشان عمل و خدمت رسانی کنند.
این گردهمایی با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و فرمانداری شهرستان رامیان و با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان، نماینده دستگاه قضایی، جمعی از مسئولان شهرستانی و طلبه های شیعه و سنی این شهرستان برگزار گردید.
شهرستان رامیان با جمیعتی حدود 80 هزارنفر در شرق استان گلستان قرار دارد.
9433/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.